Dagens ord: Free
Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-10-08 19:01

Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er
græs-enkemand og uden børn, så jeg er fri til at gøre alle de ting, jeg
normalt aldrig når.

Jeg lægger ud med en flot udgave af Oscar Petersons "Hymn to Freedom", her
med salig NHØP på bas:
http://www.youtube.com/watch?v=5-mIHk2rM0Q
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy, Car, Cartoon,
Celtic, Children, Companion/følgesvend, Control, Country, Cowboy, Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo,
Dylan, Dør, Earth, Education, Electricity, England, Eternal, Evil,
Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail, Falling, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave,
Free/Fri, Friend, Fun, Funk, Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand
Prix,
Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Human, Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love,
Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money,
Months, Moon, Mother, Mountain, Nashville, Natural, Needle, New York, Night,
Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace,
Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio,
Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser,
Royal, Run, School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke,
Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby,
Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder, Tme,
Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk,
Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West,
Wheel, Whiskey, Window, Wine, Wishful, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Year/årstal, Yesterday, You

Fra : schlafen

Dato : 12-10-08 19:38

Rozalla - Everybody's Free
http://www.youtube.com/watch?v=p2Xb2a7KOz8

Lisa Stansfield - Set Your Loving Free
http://www.youtube.com/watch?v=o9JbH41yf6Q

Queen - I want to break free
http://www.youtube.com/watch?v=9hMrY8jysdg

Fra : Broegger

Dato : 12-10-08 20:19

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er
> græs-enkemand og uden børn, så jeg er fri til at gøre alle de ting,
> jeg normalt aldrig når.

Free, så skal vi have George Michael igen. Her Freedom.
http://www.youtube.com/watch?v=jTugeLRZ6GI

Og så er der jo Sting. If you love somebody set the free!
http://www.youtube.com/watch?v=Eh85111SuI4

og sidst men ikke mindst. Eddie Skoller. En enkelt sang om frihed.
http://www.youtube.com/watch?v=zaGIOC5iI8s

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Max

Dato : 12-10-08 20:22

Hej Lars

> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er

Så kan denne her da godt bruges

Jethro Tull - Farm On The Freeway
http://www.youtube.com/watch?v=loRjQ1IGXpo

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 21:17

Lars Frandsen wrote:
> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er
> græs-enkemand og uden børn, så jeg er fri til at gøre alle de ting,
> jeg normalt aldrig når.

Her er et fedt nummer:

Free "All Right Now"
http://www.youtube.com/watch?v=aEmJxtHC-Ek

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-10-08 22:58

On Sun, 12 Oct 2008 20:00:42 +0200, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

>Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er
>græs-enkemand og uden børn, så jeg er fri til at gøre alle de ting, jeg
>normalt aldrig når.

Her tænkte jeg lige, ahh det er nemt, men det er det slet ikke. Der er
alt for mange "fede" sange med ordet "Free", for man kommer hele tiden
i tanke om, at så er der også lige den, og den og den. Og så er det
svært at vælge fra, men her er 3 bud fra mig:

Tom Petty - "Free Falling"
http://www.youtube.com/watch?v=726Zf-zin-s&fmt=18

J. Geils Band - "Freeze Frame"
http://www.youtube.com/watch?v=mmUY4eVNOkM&fmt=18

Fra Rockoperaen "Tommy" er her "I'm Free" med Roger Daltrey (The Who)
http://www.youtube.com/watch?v=rGa70tVYVKo&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 00:38

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free

Beatles-Free as a bird
http://www.youtube.com/watch?v=s332Tt0zxYs

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-10-08 10:10

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen
> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free,

The Streets med "Dry Your Eyes" fra albummet "A Grand Don't Come For Free":
http://www.youtube.com/watch?v=NHOf3s70w-c

Boss'en med "Chimes Of Freedom":
http://www.youtube.com/watch?v=3eyFGjIjAKI
(Live fra København '88, jeg var der )

Neil Young med "Rockin' In The Free World":
http://www.youtube.com/watch?v=3eyFGjIjAKI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 13-10-08 14:41

> [...]
> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free, da jeg de næste par dage er
> græs-enkemand og uden børn, så jeg er fri til at gøre alle de ting, jeg

Det har ikke direkte noget med Free at gøre, men tilgengæld med Eders
aktuelle status:
CLIFF RICHARD - Bachelor Boy
http://www.youtube.com/watch?v=cQRytgGffV4

VH Pernille

Fra : Holst

Dato : 13-10-08 14:45

Lars Frandsen wrote:

> Som emnet siger, er dagens ord Fri/Free

Fra Exciter:

Depeche Mode - Freelove
http://www.youtube.com/watch?v=Q_sChCb8Bew

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-10-08 19:05

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Fra Exciter:
>
> Depeche Mode - Freelove
> http://www.youtube.com/watch?v=Q_sChCb8Bew

Da jeg var ung (yngre) var jeg en stor DM-fan, men har ikke rigtigt fulgt
med dem de senere år. Dette var dog et godt nummer, som giver mig lyst til
at hente lidt ind på det tabte, så det får du stafetten for.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Holst

Dato : 13-10-08 19:37

Lars Frandsen wrote:

> Da jeg var ung (yngre) var jeg en stor DM-fan, men har ikke rigtigt fulgt
> med dem de senere år. Dette var dog et godt nummer, som giver mig lyst til
> at hente lidt ind på det tabte, så det får du stafetten for.

Jeg siger tak for stafetten. Må se at finde på et nyt ord.

Jeg kan godt anbefale dig Depeche Mode. Jeg var ret vild med dem i
80'erne, men jeg må blankt erkende, at jeg i dag synes, de har lavt
langt deres bedste siden Music for the Masses fra 1989 (hvis jeg ellers
husker årstallet korrekt).

Og Freelove er helt sikkert et godt nummer.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-10-08 20:56

> [...]
> årstallet korrekt).
>
> Og Freelove er helt sikkert et godt nummer.

Det var også i 80'erne, jeg var vild med dem.
Det hele startede for mig med albummet "Some Great Reward" med numrene
"People are people", "Master and Servant" og ikke mindst "Blasphemous
Rumours". Så var jeg rigtigt med på "Black Celebration" og "Music for the
Masses", men faldt fra igen efter "Violator".

Men nu vil jeg da prøve at følge lidt med igen.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : P. Petersen

Dato : 13-10-08 15:28

> [...]
> normalt aldrig når.
>
> Jeg lægger ud med en flot udgave af Oscar Petersons "Hymn to Freedom", her

Her et godt gammelt nummer fra "stenalderen":

Jimi: Stone Free endda med lokalt islæt
http://www.youtube.com/watch?v=bNibM2H51vM&feature=related

mindede mig lige om en vis Franz med tilnavnet Stonefree der engang huserede
i min ungdom Gasolin:
http://www.youtube.com/watch?v=_3fLiS_jBAY&feature=related

og til sidst lidt mere dansk hippimusik men godt nok i en opdateret version
Alrune Rod: Du taler og siger
http://www.youtube.com/watch?v=vMoWKRRsJko

Hilsen
Pelle

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-11-08 17:59

> Jeg lægger ud med en flot udgave af Oscar Petersons "Hymn to Freedom", her
> med salig NHØP på bas:
> http://www.youtube.com/watch?v=5-mIHk2rM0Q

findes den optagelse udgivet på DVD?
--