Endnu et Kastrup sikkerhedskontrolspørgsmå~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-10-08 10:31

Hej gruppe,

Da jeg forrige fredag rejste til Chicago, blev jeg ude ved selve gaten
udtaget til et ekstra sikkerhedscheck - efter at jeg havde checket ind hos
SAS's gatepersonale, blev jeg kaldt ind i et lokale, hvor de kørte min
håndbage igennem en røntgen kontrol, og jeg blev bedt om at tage sko af,
blev placeret på en skammel og befamlet af en kontrollør. Derefter kunne de
berette at der i min taske var 3 stk. elektronik (bærbar, mobil og et
kamera) - dem skulle jeg alle tage frem og tænde så de kunne se at der kom
liv i dem.
Hvorfor dette ? - og hvorfor så kun stikprøvekontroller ? - da jeg fik sat
mig tilrette inde i gaten, holdt jeg øje med denne kontrol, og kunne se at
de tog en ind til kontrol, når de var færdig med den foregående - alle dem
der kom ind imellem kim bare lov til at passere.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jos

Dato : 12-10-08 11:13

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> og kunne se at de tog en ind til kontrol, når de var færdig med den
> foregående - alle dem der kom ind imellem kim bare lov til at passere.

Det er vel bare et ekstra stikprøvecheck som jeg ikke ser noget problem i,
ligesom når en patrulievogn standser en tilfældig billist.

Jeg rejste hjen fra Kina i februar. Der blev den store undersøgelse af mig
og konen sat igang, da de kørte min kuffert igennem scanneren. Det viste sig
at være foranlediget af et par 2cm store magnetiske legetøjssnurretoppe jeg
havde købt for et par hundrede på et marked som gave til børnebørnene. Efter
at blive fotograferet, taget fingeraftryk og skrevet i den "store sorte bog"
måtte jeg pænt aflevere legetøjet - uden kvitering i en stor kasse.
Læg mærke til at de var lagt i kufferten, ikke håndbagage.

Osama har givet os mange glæder.
finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-10-08 21:40

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in

> Hvorfor dette ? - og hvorfor så kun stikprøvekontroller ?

Langt de fleste nye sikkerhedstiltag sker for at opfylde EU- og
internationale love og krav.

Selv de ansatte bliver udsat for disse stikprøvekontroller.

Fra : Bo

Dato : 15-10-08 12:54

On 12 Okt., 12:31, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> de tog en ind til kontrol, når de var færdig med den foregående - alle dem
> der kom ind imellem kim bare lov til at passere.

Så kan du gøre som jeg tager en båd (skib) der er aldrig
bagagekontrol
Det er flere år siden jeg fløj min sidste tur. vh Bo

Fra : Pernille

Dato : 16-10-08 07:58

Andreas M. Hansen

--
Man kan da godt tage et skib/båd, men, det går nu hurtigere med fly.
Jeg rejser en del, og har aldrig været udsat for ekstra undersøgelse.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-10-08 21:31

On Sun, 12 Oct 2008 11:31:22 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hej gruppe,
>
>Da jeg forrige fredag rejste til Chicago, blev jeg ude ved selve gaten
>udtaget til et ekstra sikkerhedscheck -

<klip>

Det er ret almindeligt ved rejser til USA, jeg ser det ret tit. Som
regel rejser jeg med Virgin fra London, og der er der altid et ekstra
check inden man kan komme ind i gateområdet. Og tænk nu, hvis man
rejser med hele to lightere, så kommer man til at vælge, hvilken man
vil beholde