"Kaskaj" kontra S40
Fra : Mogens

Dato : 12-10-08 20:29

Har været i Stockholm hele week-end'en og havde dér arrangeret en Passat hos
Avis hjemmfra. Imidlertid havde Avis ikke en sådan vogn klar til mig, men
istedet en Volvo S40 1,8 Flexifuel, hvilket i min verden er en lille vogn
ift. Passat'en. Vi var 5 md afsted.

Nuvel - jeg blev stiktosset, og efter nogen diskussion var det eneste Avis
kunne tilbyde mig var en Nissan Qushqai, hvilket jeg afslog. På vej hjem fra
lufthavnen idag overhalede jeg imidlertid en sådan vogn, og jeg kommer nu i
tvivl, om den er større end en S40 indeni.

Any?

Fra : Mogens

Dato : 14-10-08 20:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
newssIk.3238$U5.18114@newsb.telia.net...

> Any?

Nå ikke

Kørte tør i Peugeoten idag - damm.
Den løb sgu 4 km i frigear - og så var der blot 1.000 m at gå hen til tanken

Nuvel, på fredag står min spritnye Leon klar til mig, og SÅ skal der sgu
køres mange km helt til Thy i week-end'en

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-10-08 21:02

On Tue, 14 Oct 2008 19:58:45 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>

>Nuvel, på fredag står min spritnye Leon klar til mig, og SÅ skal der sgu
>køres mange km helt til Thy i week-end'en

Pas nu på med højre fod, har hørt de har tænkt sig at opholde sig bla
her ved Borup i kommende week-end )

Fra : Mogens

Dato : 14-10-08 21:06

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pas nu på med højre fod, har hørt de har tænkt sig at opholde sig bla
> her ved Borup i kommende week-end )

Yes, der "skydes" i øjeblikket en del på motorvejen. Dybt go'nat, IMO :-/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-08 03:45

On Tue, 14 Oct 2008 20:06:21 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Yes, der "skydes" i øjeblikket en del på motorvejen. Dybt go'nat, IMO :-/

>--

De skulle koncentrere sig om de fordømte lastbilchauffører i stedet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-10-08 04:51

> De skulle koncentrere sig om de fordømte lastbilchauffører i stedet.

Ja, det er sgu lige før, jeg joiner den stemning. Sådan en dag hvor jeg
lægger 700 km på motorvejen, er det mere reglen den undtagelsen, at jeg
presses af lastbiler (slingrer over i min bane). Det er underligt, det skal
være så svært.

Iøvrigt havd koster det at blive stoppet i Tyskland uden regelmenteret kort
i fartskriveren således, at køretiden ikke kan kontrolleres?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-10-08 17:12

Folmer Rasmussen skrev:
> De skulle koncentrere sig om de fordømte lastbilchauffører i stedet.

Det gør de da også. Om ikke andet så alle de selvbestaltede.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-08 01:14

On Oct 15, 5:51 am, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> presses af lastbiler (slingrer over i min bane). Det er underligt, det skal

Prøv du at holde mobilen, kaffekoppen, betjene navigatoren, lave kaffe
og styre lastbilen samtidigt

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-08 03:44

On Sun, 12 Oct 2008 19:28:46 GMT, "Mogens"
> [...]

>lufthavnen idag overhalede jeg imidlertid en sådan vogn, og jeg kommer nu i
>tvivl, om den er større end en S40 indeni.

Forkert Credit-Card og forkert udlejer.

Når jeg lejer bil og betaler med Credit-Card hos Sixt eller Europcar
bliver jeg automatisk opgraderet til næste trin. Aldrig nedad!

Opgraderingen sker uanset om de har biler i den klasse jeg har
bestilt, eller ej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-10-08 04:46

> Forkert Credit-Card og forkert udlejer.

Nope

> [...]
> bliver jeg automatisk opgraderet til næste trin. Aldrig nedad!
> Opgraderingen sker uanset om de har biler i den klasse jeg har

Nu mener Avis ikke, der er sket nogen nedgradering eller andet, idet de 2
nævnte biler efter Avis' opfattelse ér i samme kategori. Derfor mit
spørgsmål, om Nissan'en er stor indeni. Bredden er der ikke stor forskel på,
men jeg ka' ik' find' nogle rummeligshedsindekstal på de 2 biler

Iøvrigt har vi som storkunde normalt ingen problemer med verdens største
biludlejningsfirma...

Fra : KASO

Dato : 15-10-08 07:33

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> spørgsmål, om Nissan'en er stor indeni. Bredden er der ikke stor forskel
> på, men jeg ka' ik' find' nogle rummeligshedsindekstal på de 2 biler

Hmmm - uden at være sikker, mener jeg at Nissan'en er på Mégane-basis.
Volvoen er på Focus-platform. Du sidder lidt mere oprejst i Nissan'en - så
måske er der i praksis lidt mere plads - jeg er dog langt fra sikker. Begge
er dog mindre end en Passat.

Fra : Mogens

Dato : 15-10-08 19:57

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmmm - uden at være sikker, mener jeg at Nissan'en er på Mégane-basis.
> Volvoen er på Focus-platform. Du sidder lidt mere oprejst i Nissan'en - så
> måske er der i praksis lidt mere plads - jeg er dog langt fra sikker.

Det var mest i bredden, jeg tænkte på - manden i midten bagi fik krampe i
benet

> Begge er dog mindre end en Passat.

Ja det er underligt, de ligger i samme prisgruppe, som mere tager
udgangspunkt i bilens størrelse end pris...