Flerbruger setup - Login window
Fra : Michael Horn

Dato : 12-10-08 16:04

Hej NG.

Vi er flere der bruger macen - nu kunne det være rart hvis man kunne
vise login winduet når den næste kommer til, uden at forrige bruger blev
logget ud.
(I pauseskærm kan man gå gennem "switch user" når man skal indtaste pw,
efter pausevinduet, men det er ikke så elegant)

Jeg ville hellere have et login vindue
Ved nogen hvor det sættes op?

Michael Horn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 16:58

On 2008-10-12 17:04:17 +0200, brmhorn@skalfjernesgmail.com (Michael Horn) said:

> Ved nogen hvor det sættes op?

Det gør du ikke med mindre du kan klare dig med vi, lynx og pine.

Køb en PC hvis du vil have en terminalserver ligende løsning hvor flere
brugere samtidig kan være logget ind i en grafiks brugerflade. Ubuntu
kan nemt sættes til den slags og Windows Pro/buisness version kan
fuskes til det.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 12-10-08 17:14

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> kan nemt sættes til den slags og Windows Pro/buisness version kan fuskes
> til det.

Har du nogen Googlesøgeord til sagen?

/Thorbjørn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 17:23

On 2008-10-12 18:13:34 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Har du nogen Googlesøgeord til sagen?

Jeg kan se at jeg forkert antog at spørger vill ehave flere samtidigt
aktive brugere på, det er ikke det han vil. Han har allrede slået det
til der skal slå til han har blot ikke opdaget hvorledes det anvendes.

mht windåse tingen: skal man installere terminalserver servicen fra en
public beta af SP2 og dimse lidt med registreringsdatabasen. Noget i
denne stil

<http://www.golod.com/2005/10/enabling-multiple-remote-desktop-sessions-in-windows-xp-professional-and-media-center-edition-2005/>

--

mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-08 17:03

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
> (I pauseskærm kan man gå gennem "switch user" når man skal indtaste pw,
> efter pausevinduet, men det er ikke så elegant)

Du slår brugerskift til under System Indstillinger -> Brugere

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-10-08 18:04

On Oct 12, 8:04 am, brmh...@skalfjernesgmail.com (Michael Horn) wrote:

> (I pauseskærm kan man gå gennem "switch user" når man skal indtaste pw,
> efter pausevinduet, men det er ikke så elegant)

Kig under 'Accounts' i 'System Preferences'. Der kan du under 'Login
Options' vælge 'Enable fast user switching'. Der dukker da et ikon op
i bjælken ved siden af Spotlight, og det kan du klikke på og hurtigt
skifte bruger.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Horn

Dato : 13-10-08 20:37

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Options' vælge 'Enable fast user switching'. Der dukker da et ikon op
> i bjælken ved siden af Spotlight, og det kan du klikke på og hurtigt

Tak for input, men jeg ville gerne at i stedet for pauseskærmen kom frem
var det bruger/login vinduet. Jeg ved godt at man bare kan vælge dette i
menu linien under user "login window"

Michael Horn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-10-08 21:24

On 2008-10-13 21:37:19 +0200, brmhorn@skalfjernesgmail.com (Michael Horn) said:

> Tak for input, men jeg ville gerne at i stedet for pauseskærmen kom frem
> var det bruger/login vinduet.

Det kan du ikke umiddelbart, det du efterlyser giver iøvrigt ikke
ekstra funktionalitet.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Michael Horn

Dato : 14-10-08 19:58

> Det kan du ikke umiddelbart, det du efterlyser giver iøvrigt ikke ekstra
> funktionalitet.

Jeg ville mene at det giver lidt "frihed", sådan at hvis man ikke kommer
tilbage til skærmen, så var næste bruger klar til at gen-indlogge.

Jeg ved godt at man bare selv kan go til login via menuline, men ofte
går man jo til og fra - og nogen gange tager det så lidt længere inden
man er tilbage og så ville det være 'smart' at få login vinduet!

Michael Horn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-10-08 21:22

On 2008-10-13 02:03:54 +0200, Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> said:

> [...]
> Options' vælge 'Enable fast user switching'. Der dukker da et ikon op
> i bjælken ved siden af Spotlight, og det kan du klikke på og hurtigt

Det flag /er/ allerede sat - jvf. at han kan skifte fra skærmskåneren
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-10-08 13:57

On Oct 13, 12:37 pm, brmh...@skalfjernesgmail.com (Michael Horn)
wrote:

> Tak for input, men jeg ville gerne at i stedet for pauseskærmen kom frem
> var det bruger/login vinduet. Jeg ved godt at man bare kan vælge dette i
> menu linien under user "login window"

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig. Hos mig kommer der ingen
pauseskærm frem. Hvad gør du for at aktivere pauseskærmen?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-08 21:02

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig. Hos mig kommer der ingen
> pauseskærm frem. Hvad gør du for at aktivere pauseskærmen?

Han vil gerne at den istedet for pauseskærm smider ham tilbage til login
skærm. Det eneste man kan er at få maskinen til at logge ud .. det gøre
du under "Sikkerhed" i system indstillinger ... men så logger den helt
ud ...

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-10-08 15:43

On Oct 13, 1:22 pm, Morten Reippuert Knudsen <s...@reippuert.dk>
wrote:

> Det flag /er/ allerede sat - jvf. at han kan skifte fra skærmskåneren

Det er jeg med på, men jeg regnede med, at det, han var på udkig
efter, var en vej helt uden om screensaveren. Jeg tog fejl, og
spørgsmålet er blevet præciseret andetsteds i tråden.

--
Michael Knudsen