æv... og alligvel ikke.
Fra : Dak

Dato : 10-10-08 14:25

Opgav de andre biler pga. flere ting.

Men nu ser det ud til at jeg måske kan få fat i en Daewoo Matiz fra '99.
så nogen deer kender den?

Ellers som backup har jeg set en Citroen Ax 1.1 pacific

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56906599

Hvis det hele nu skulle gå galt. Tror ikke at forhandler får den
solgt forløbig medmindre farven tiltaler en eller anden pige.

---
Dak
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 15:16

Dak skrev:

snip

Hvis max. var 10.000 kr. ville jeg vælge noget i dénne retning:

http://kortlink.dk/5v5s
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dak

Dato : 10-10-08 17:26

Hans Paulin (6310) skrev:
> Dak skrev:
>
> snip
>
> Hvis max. var 10.000 kr. ville jeg vælge noget i dénne retning:
>
> http://kortlink.dk/5v5s

for stor motor? skal helst være en billig bil i drift også.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 17:27

Dak skrev:

> for stor motor? skal helst være en billig bil i drift også.

Årh - se på totaløkonomien

Den går omkring 13 km/l med multipoint og er billig i stumper

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 15:29

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis det hele nu skulle gå galt. Tror ikke at forhandler får den solgt
> forløbig medmindre farven tiltaler en eller anden pige.

Det skal du ikke sige, der er købere til alt (mærkeligt )
Minder mig om en bil min mor havde engang, en Audi 50, den blev malet pink
og lilla og med en masse mærkelige motiver (fiskeskæl og den slags) på.
Den så mildest talt forfærdelig ud, men hun havde den ikke ret længe, inden
en køber meldte sig (en af min fars bekendte).
Det var en rigtig klovn (i bogstaveligeste forstand), nemlig klovnen Bobo
(hvis nogen kan huske ham, det var ca. i midtfirserne).

En anden bil min mor havde, omkring 1980, det var en Mustang Mach 1
cabriolet '73, den var skrigende gul (originalt), den fik hun malet lilla

Men også den blev da solgt på et tidspunkt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 15:31

Per Beer Hansen skrev:

> En anden bil min mor havde, omkring 1980, det var en Mustang Mach 1
> cabriolet '73, den var skrigende gul (originalt), den fik hun malet
> lilla
> Men også den blev da solgt på et tidspunkt

Har du ikke byttet om på de sidste 2 smileys!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 15:37

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Har du ikke byttet om på de sidste 2 smileys!

Nope.
Du sku' ha' set den, en ret flot/fræk bil i gul, men rigtig grim i lilla
Tror forresten at jeg har et par billeder af både den og Audi 50'eren et
sted på loftet, kikker lige efter ved lejlighed, så kan du selv bedømme

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 15:47

Per Beer Hansen skrev:

> Nope.
> Du sku' ha' set den, en ret flot/fræk bil i gul, men rigtig grim i
> lilla Tror forresten at jeg har et par billeder af både den og
> Audi 50'eren et sted på loftet,

Var det den der Steve "Bullit" Mcqueen Mustang?

Tænkte egentlig på dén der var fremme i omkring 1973 - med en meget flad
bagrude - wauw

Der var en opstiller på Danfoss hvor jeg arbejdede den gang der havde såen
en; de sagde de sad på ølkasser der hjemme for at få råd!

Det er præcis denne hér:

http://kortlink.dk/5v5v

> kikker lige efter ved lejlighed, så
> kan du selv bedømme

Altid hyggeligt

Audi 50 kan jeg udenad - kiggede selv lidt på én engang
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 15:58

> Var det den der Steve "Bullit" Mcqueen Mustang?

Nej, det var (SVJH) en '68 fastback.

> [...]
>
> Der var en opstiller på Danfoss hvor jeg arbejdede den gang der havde såen
> en; de sagde de sad på ølkasser der hjemme for at få råd!

Det var lige nøjagtigt sådan én, samme farve (inden den blev overhældt med
lilla) bare som cabriolet.
Den så (næsten) sådan her ud (bare uden hockey-stripes og det sorte på
hjælmen).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:00

Per Beer Hansen skrev:

> Det var lige nøjagtigt sådan én, samme farve (inden den blev
> overhældt med lilla) bare som cabriolet.
> Den så (næsten) sådan her ud (bare uden hockey-stripes og det sorte på
> hjælmen).

Hvis din mor kørte i en sådan tør jeg snart ikke spørge om hvad resten af
familien kørte i... og dog: der var noget med at din far havde en
Mercedes 600, ik'

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 16:08

> Hvis din mor kørte i en sådan tør jeg snart ikke spørge om hvad resten af
> familien kørte i...

He he, ja hun kørte helst i US biler.
Buick Skylark, Ford Galaxie 500 cab, Dodge Dart, Jaguar MkII osv.

> og dog: der var noget med at din far havde en Mercedes 600, ik'

Det var nu kun lillebroderen han havde.
Den fulde "titel" var Mercedes Benz 300SEL 6,3L Automatic, det er bare
BILEN, sådan én skal jeg ha' når jeg blir' stor
Og det var blandt andet under energikrisen i 70'erne og der skulle ikke
meget til, før den kun kørte 2-3 km/l
Den gamle havde endda lov til at køre om søndagen, der var vejene dejligt
tomme, så den kunne strække ud

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 16:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> He he, ja hun kørte helst i US biler.
> Buick Skylark, Ford Galaxie 500 cab, Dodge Dart, Jaguar MkII osv.

Og inden nogen andre opdager det, så ved jeg godt, at en Jaguar ikke er en
US bil, den fik bare sneget sig med ind

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:14

Per Beer Hansen skrev:

> Og inden nogen andre opdager det, så ved jeg godt, at en Jaguar ikke
> er en US bil, den fik bare sneget sig med ind

Jam, de er da ejet af Ford, ik...?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-10-08 16:23

On Fri, 10 Oct 2008 17:14:29 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Jam, de er da ejet af Ford, ik...?

Ikke mere. Det er nu ejet af indiske Tata.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:23

Hr. Jensen skrev:

> Ikke mere. Det er nu ejet af indiske Tata.

Så lærte jeg osse noget i dag

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:14

Per Beer Hansen skrev:

> Den fulde "titel" var Mercedes Benz 300SEL 6,3L Automatic, det er bare
> BILEN, sådan én skal jeg ha' når jeg blir' stor

Endnu større

> Den gamle havde endda lov til at køre om søndagen, der var vejene
> dejligt tomme, så den kunne strække ud

Hvad var det han jobbede med? - (dyr)læge har næppe smidt så meget af sig

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 16:20

> Endnu større

He he, ja blir' jeg større, så sprænger jeg sq

> Hvad var det han jobbede med? - (dyr)læge har næppe smidt så meget af sig

Han var (dengang) direktør i et større entrepenørselskab og havde derfor
"opsyn" med byggepladser rundt om i landet.
Det var allerede dengang med mobiltelefon (rigtig knogle i bilen) og det
hele

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:21

Per Beer Hansen skrev:

> Han var (dengang) direktør i et større entrepenørselskab og havde
> derfor "opsyn" med byggepladser rundt om i landet.

Okay

> Det var allerede dengang med mobiltelefon (rigtig knogle i bilen) og
> det hele

32 kg. !?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 16:27

> 32 kg. !?

Ja det har nok været noget deromkring.
Husker at der sad en temmelig stor boks i bagagerummet og hvis man glemte at
slukke telefonen om aftenen, så havde den malket batteriet om morgenen, så
bilen ikke kunne starte.
Når man ringede op, fik man først fat i en dame "Rigstelefonen" sagde hun og
så sagde man hvilket nummer man ville i forbindelse med. Derefter blev man
bedt om at skifte til en ledig kanal, der var 99 kanaler ialt til hele
kongeriget og der var stort set altid en ledig
Man kunne også (ikke at vi nogensinde gjorde det ) sidde og lytte med på
de andres samtaler, det var lidt ligesom en walkietalkie, bare med telefoner

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 16:34

Per Beer Hansen skrev:

> Man kunne også (ikke at vi nogensinde gjorde det )

Nej, dét kunne jeg da heller ikke forestille mig

> sidde og lytte
> med på de andres samtaler, det var lidt ligesom en walkietalkie, bare
> med telefoner

Hæ hæ

Vil kigge lidt videre på din "Noget for pladesmeden" - så noget af 1.
halvleg forleden - fed musik til Escorter der danser rundt i luftrummet
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 17:21

Hans Paulin (6310) skrev:

> fed musik til Escorter der danser rundt i
> luftrummet

Så er dén ged barberet - nu må du godt lægge noget mere op!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 19:26

> Så er dén ged barberet

Det var du sq ik' længe om

- nu må du godt lægge noget mere op!

Rolig nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-08 19:57

Per Beer Hansen skrev:

> Det var du sq ik' længe om

Vi er ikke så længe om så lidt

> Rolig nu

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-10-08 16:31

Dak wrote:
> [...]
> Hvis det hele nu skulle gå galt. Tror ikke at forhandler får den
> solgt forløbig medmindre farven tiltaler en eller anden pige.

Den er da frem for alt billig; lav afgift, langt på literen.
Enig mht. farven, en pige eller meget feminin mand.

Fra : KASO

Dato : 11-10-08 17:54

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Opgav de andre biler pga. flere ting.
>
> Men nu ser det ud til at jeg måske kan få fat i en Daewoo Matiz fra '99.
> så nogen deer kender den?

Undlad at køre ind i for store insekter:
http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_matiz_2005/233.aspx

> Ellers som backup har jeg set en Citroen Ax 1.1 pacific
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56906599

Tjah - det bliver det ikke bedre af - afløseren:
http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx

Men det er selvfølgelig ikke nemt at finde noget meget bedre i den
prisklasse...