Allan Krautwalds ska-musik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 12:06

I tråden om Blues-musik skriver Allan Krautwald noget om at OBLADI OBLADA,
slet ikke er schlagermusik. Reelt er det selvfølgelig schlagërmusik. Det er
noget enhver kan høre. Den har også været spillet på dansktoppen og blevet
oversat af forskellige dansktop-grupper/sangere og bliver flittigt spillet
på Danmarks slagermusikradio LIMFJORD PLUS.

Men Allan synes at det er ska-musik.

Derfor you-tubede jeg lidt efter det der skamusik. Og det lyder faktisk
fantastisk godt. Det er vist i familie med punk, skrives der. Omend jeg
intet kan høre i ska-musikken, som har forbindelse
med sådan noget infantil larm som punk.

men skidt nu med det.

Det lyder sateme lækkert. Der er "godaw" i musikken. Den er blød og
behagelig. Og ikke mindst er den frisk og hurtig. Man falder ikke i søvn som
under popmusik.

Hvad mener i om disse eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=ztighhWv3n8

http://www.youtube.com/watch?v=-ZKj3D6Jlts&feature=related
Den her sang bliver rå-spillet ustanseligt på slagermusikradioen LIMFJORD
PLUS

http://www.youtube.com/watch?v=BI8Fov00Cmw&feature=related

Grunden til at LIMFJORD PLUS spiller ska-musik er nok den meget tydelige
forbindelse der er mellem ska-musik og skanndinavsik dansebandsmusik,
Thorleisfs, Vikingarna og sån.
Det ses også tydeligt med de mange saxofoner som blæser os et stykke. Det
lyder bare edder-godt, det der ska-værk

Ikke?

Hilsen Åge

PS;: Hvis man er til SKA-MUSIK og gerne vil høre en masse af det, kan jeg
varmt anbefale LIMFJORD PLUS. Faktisk kunne de omskrive deres slogan til

LIMFJORD PLUS - DANSKTOP SLAGER OG SKA - det er det vil vil ha´ - Lyt i
vestjylland på 94,7 og 107,7

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 12:27

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> varmt anbefale LIMFJORD PLUS. Faktisk kunne de omskrive deres slogan til
>
> LIMFJORD PLUS - DANSKTOP SLAGER OG SKA - det er det vil vil ha´ - Lyt i

¨
----------------------------

Jeg googlede lidt videre omkring ska. Allan Krautwald kalder jo Obladi
Oblada for ska. Her er et youtube-link til den.

http://www.youtube.com/watch?v=pJhcGepfG04

og så læste jeg lige det her citat på en ska-side
Ska genren fik sin første multi million sælgende single med Millie´s my boy
lollipop.

Den you-tuber vi lige til her:
http://www.youtube.com/watch?v=ZCUcbRTB6Rs&feature=related

Sjovt hvordan ska-msuik faktisk bare er almindelig slagermusik, som vi
kender det.

mern mange her vil nok hellere kalde det ska-musik, så lad os kalde det det.

Derfor vil jeg foreslå LIMFJORD PLUS som den radio man skal lytte til hvis
man vil have masser af ska-musik. LIMFJORD PLUS spiller
ska-musik hele tiden. Disse to ovenstående ska-sange kan f.eks. høres
ustandseligt på LIMFJORD PLUS.
Limfjord Plus er rigtig rigtig glade ved ska. Derfor, prøv at lytte, hvis
i også gerne vil høre meget ska-musik.

97,7 og 107,7 er frekvenserne hvis man kan lide ska-musik. Men selvfølgelig
også dansktop og slager. Jeg kan nu intet forskel høre på skamusik
og slagermusik. Men det kan jo så være ligemeget. Hvis nogle her hellere vil
kalde det for ska-musik, så vil jeg varmt anbefale jer LIMFJORD PLUS.
Men kun hvis i er til ska.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 11-10-08 12:33

Hej Åge

> Sjovt hvordan ska-msuik faktisk bare er almindelig slagermusik, som vi
> kender det.

Sjovt som du aldrig lære at fatte sammenhængen i tingene.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 13:13

> Sjovt som du aldrig lære at fatte sammenhængen i tingene.
>
> --
> Mvh Max

Ja det er totalt umuligt at give Åge blot den ringeste opdragelse i
musikgenrer.

Fra : isteen

Dato : 11-10-08 17:24

Allan Krautwald <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det er totalt umuligt at give Åge blot den ringeste opdragelse i
> musikgenrer.

Men han lægger et propert arbejde i at være så irriterende
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Max

Dato : 11-10-08 17:41

Hej isteen

> Men han lægger et propert arbejde i at være så irriterende

Ja, men han er desværre amatør, så han er begyndt at falde
igennem for tit, synd for ham at han føler det nøfvendig at
være så opmærksomheds søgende.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 18:31

> Ja, men han er desværre amatør, så han er begyndt at falde
> igennem for tit, synd for ham at han føler det nøfvendig at
> være så opmærksomheds søgende.
>
> --
For mange farvestoffer?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 18:44

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> For mange farvestoffer?

______________

der er saft suseme rytme i det der skra-musik.

Her er en enorm god sang

http://www.youtube.com/watch?v=TK0GmIaxICg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 18:45

nøfvendig at
> være så opmærksomheds søgende.
>
> --
> Mvh Max

___________

her er den der kineserværks-gruppe, med et andet hit. Der er gang i
saxofonerne på rigtig dansegalla-maner.

Prøv at lytte her

http://www.youtube.com/watch?v=NxWzhUq5H3o&feature=related

Musikken er ikke så ring` endda.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-08 10:17

> [...]
>
> Ja, men han er desværre amatør, så han er begyndt at falde
> igennem for tit, synd for ham at han føler det nøfvendig at

Hej Max

Jamen så er det jo heldigt, at du bruger ordet Amatør....

For uden Amatøren, var der vel næppe nogen kultur, og så vil alle dem, der
sidder og gør sig kloge, blive forfærdeligt arbejdsløse

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 12-10-08 17:05

Hej Benny

> For uden Amatøren, var der vel næppe nogen kultur, og så vil alle
> dem, der sidder og gør sig kloge, blive forfærdeligt arbejdsløse

Det er noget sært sludder du skriver der :)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 09:07

> Hej Benny

> Det er noget sært sludder du skriver der :)
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Jamen jeg havde heller ikke regnet med, at du gav mig ret

Men er det ikke amatør musik lytteren, der skaber musik kulturen.... Hvem er
det så ???

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 13-10-08 09:24

Hej Benny

> Men er det ikke amatør musik lytteren, der skaber musik kulturen....

Ja, men det har jo slet intet med det jeg skriver om at gøre,
det drejer sig jo slet ikke om musik.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 12:29

> Hej Benny

> Ja, men det har jo slet intet med det jeg skriver om at gøre,
> det drejer sig jo slet ikke om musik.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Jamen så venter jeg da spændt på, hvad det så har med at gøre, for nu er jeg
da virkeligt forvirret.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:29

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Hej Max
>
> Jamen så venter jeg da spændt på, hvad det så har med at gøre, for nu er

____________________________

Også jeg. For når det slet ikke handler om musik,
øhhh.... hvorfor skriver han så i dk.kultur.musik ????

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 12:33

> 97,7 og 107,7 er frekvenserne hvis man kan lide ska-musik.

_____*

Googlede endnu videre. Jeg kan se at de store tyske slagermusikshow, som jeg
har set i mange år, faktisk sender masser af ska-musik.
Jeg kan f.eks. huske dette klip fra MUSIKANTENSCHEUNE.

Det er den meget populære slagermusik-pigegruppe MARGITTA UND IHRE TØCHTER
(Nu Schwesterhertz) som har oversat
en ska-sang. Prøv at hør tysk ska-musik her:

http://www.youtube.com/watch?v=apUi4ANJpu0

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 12:41

> [...]

> (Nu Schwesterhertz) som har oversat
> en ska-sang. Prøv at hør tysk ska-musik her:

Denne tyske skamusik-gruppe har lavet fler andre hits. Lyt her:

http://www.youtube.com/watch?v=PtHvK-j3C0k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=n7DhEJHO5jI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QWlrFyumMcI&feature=related

Hilsen Åge