Halve hårdkogte æg
Fra : B. Sørensen

Dato : 10-10-08 18:35

Hej.
Her står jeg så med 32 halve hårdkogte æg. Dem får jeg jo aldrig spist, og
jeg ved, jeg ikke kan fryse dem ned. Solæg er også umuligt, da de er
halverede.
Er der mulighed for at bruge dem som ingrediens i en eller anden ret, som så
kan fryses ned - pirog'er eller indbagt et eller andet eller noget helt
tredie? Gerne noget, der kan bruges i madpakken.
Ellers ryger de bare ud.

B. Sørensen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 10-10-08 14:12

On 10 Okt., 19:34, "B. Sørensen" <curlycutthisa...@stofanet.dk> wrote:

> Er der mulighed for at bruge dem som ingrediens i en eller anden ret, som så
> kan fryses ned - pirog'er eller indbagt et eller andet eller noget helt
> tredie? Gerne noget, der kan bruges i madpakken.

Jeg tør næsten ikke sige det, men hvad med æggesalat? Ok, det kan du
måske få et par stykker til at gå med, og så har du 30 tilbage...

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : B. Sørensen

Dato : 10-10-08 21:20

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 10 Okt., 19:34, "B. Sørensen" <curlycutthisa...@stofanet.dk> wrote:

Jeg tør næsten ikke sige det, men hvad med æggesalat? Ok, det kan du
måske få et par stykker til at gå med, og så har du 30 tilbage...

He.......... ja... nogle forslag til de sidste 30?

B. Sørensen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-10-08 22:25

"B. Sørensen" <curlycutthisaway@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> måske få et par stykker til at gå med, og så har du 30 tilbage...
>
> He.......... ja... nogle forslag til de sidste 30?

Ja jeg kunne sagtens spise 4-6 i en gang skidenæg, og næste dag kunne det
være godt med æg og stuvet spinat hvis man kan finde noget godt spinat. Så
lidt æg og rejer så jeg kunne som nok få dem brugt hvis det var mig der
havde " problemet ", nu kan jeg jo også ret godt lide æg............

Steen.

Fra : Emil

Dato : 10-10-08 23:01

"B. Sørensen" wrote:

>He.......... ja... nogle forslag til de sidste 30?

Pynt på forloren skilpadde, 2 stk og 4 personer giver 8, rest 22.
Pynt på kørvel- eller grønkålssuppe i alt 8 stk, rest 14 stk.

Blommerne kan blendes med olie og sennep til en slags mayonæse, hertil
6 halve æg; hviderne hakkes fint, og kommes i dejen til bagettes.
Dejen udrulles, og på hver (3 stk i alt) kommes der 4 halve æg, 2
dråber soya på hvert halvt æg, herpå skiver af kyllingebryst med enten
syltet agurk eller rå agurk + lidt rå løg; i begge tilfælde også
tomatskiver. Dejen rulles om indholdet og bages og spises med
majonæsen, gerne krydret, til.

Så du kommer nok til at koge et par æg mere.

Alternativt til kyllingebrysterne, vil røget fisk (sild, makrel,
ørred. laks) være et oplagt valg.

Du bliver ganske enkelt nødt til at købe flere æg.

m.v.h. Emil

Fra : B. Sørensen

Dato : 10-10-08 23:24

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ørred. laks) være et oplagt valg.
>
> Du bliver ganske enkelt nødt til at købe flere æg.

1000 tak :) det vil jeg hygge mig med i morgen - efter jeg har været på
bondegården efter flere æg ;)

B. Sørensen

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-10-08 21:38

B. Sørensen <curlycutthisaway@stofanet.dk> wrote:

> "Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> 1000 tak :) det vil jeg hygge mig med i morgen - efter jeg har været på
> bondegården efter flere æg ;)
>
> B. Sørensen

En Israelsk opskrift.
beregn 3-4 halve æg pr. person.
Blommerne lempes forsigtigt ud af hviderne, hvorefter de røres op med
ca. samme mængde moden avocado + en lille teske sennep og 1 teske
ketchup.
Denne masse lempes tilbage i hviderne med top på, og resten lægges i en
bunke midt på tallerkenen.
De halve æg og bunken i midten 'pyntes' med rigeligt rejer og spises
sammen med lune flutes.
mvh
Erling

Fra : B. Sørensen

Dato : 13-10-08 00:12

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> [...]
> bunke midt på tallerkenen.
> De halve æg og bunken i midten 'pyntes' med rigeligt rejer og spises

DET lyder lækkert
må prøves..... tak

B. Sørensen