Flammen & Citronen (igen)
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-10-08 21:42

Jeg har lagt mærke til at yngre mennesker synes det er en skide go film hvor
i mod de " grå Guld " 57+ år - de bryder sig som regel ikke om den - jeg har
da set en del film i mit liv men kun få hvor meningerne er så stærke ..

jeg for en synes den er skide go
om end Mygind måske ikke lige var det bedste valg til en seriøs roller - han
er meget go til at spille en almindelig homoseksuel som han gør i Anna Phil
men så synes jeg heller ikke han s talent rækker længer.

har også set den næsten 3 timers lange bonus dvd ...

der afsløre at Citronen vist nok blev begravet af tyskerne i kiste - det
synes jeg ( indrømmet det ville måske have været svært ) godt de kunne have
taget med ..

jeg er så ikke så wild med bonus dvd en - film instruktøren og alt for mange
ind dem der var der bragt i derres føleres vold ... det bliver lige i
overkanten ..

BMM

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-08 00:07

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
>
> jeg er så ikke så wild med bonus dvd en - film instruktøren og alt
> for mange ind dem der var der bragt i derres føleres vold ... det

Problemet med F & C er, at de yngre årgangte tror, den er en realistisk og
historisk troværdig skildring af besættelsestiden. Det er en udmærket,
velspillet og stemningsfuld spændingsfilm, men troværdig, endsige
dokumentarisk er den sgu ikke, og det ville have klædt folkene bag den at
indrømme dette - fx ved ikke at bruge navne på virkelige personer.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 02:58

On Sat, 11 Oct 2008 01:07:26 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>dokumentarisk er den sgu ikke, og det ville have klædt folkene bag den at
>indrømme dette - fx ved ikke at bruge navne på virkelige personer.

tjooo men er det ikke meget almindeligt man bruger nogen andre virke
midler på film ind i dokumentasion et slags overlap hvor jeg tror det
er tilstræbt at hylde de faldne helte ?

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185