silverado
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-10-08 21:31

jeg har lige fået nogen kevin costner film og jeg synes egentligt han er
meget go - men hvis du nogen sinde kommer i nærheden af denne så er det 2
timer der kan bruges bedre ...ok nu er jeg heller ikke lige western fan
....på nær de nådesløse ..

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-10-08 21:56

"Bo Mørch Mogensen" <> skrev i meddelelsen
> [...]
> meget go - men hvis du nogen sinde kommer i nærheden af denne så er det 2
> timer der kan bruges bedre ...ok nu er jeg heller ikke lige western fan

Que? Silverado er da en kanon god western.

mvh
Henning

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-08 00:03

Henning Præstegaard wrote:
> "Bo Mørch Mogensen" <> skrev i meddelelsen
>>
> Que? Silverado er da en kanon god western.

Nemlig - jeg er ikke specielt western-begejstret, men kan godt nyde enkelte
perler som netop Silverado, High Noon, True Grit, Rio Bravo - og ikke mindst
Blazing saddles.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 11-10-08 08:40

- og ikke mindst
> Blazing saddles.

HAHAHA!!...og der var vinderen til min dvd film iaften, den bliver jeg nød
til at gense :D.

Takker :D, og så lige min mening, Silverado er en af de westerns som man
husker syntes jeg, tildels fordi den rammer lige i hjertet mht. hvad en
western skal handle om og så hele det stjernecast de har samlet.

Der mangler dog nogle indianere, kan slet ikke huske om de var med?.

Mvh
Silver.

Fra : Mr. D

Dato : 11-10-08 09:18

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget go - men hvis du nogen sinde kommer i nærheden af denne så er det 2
> timer der kan bruges bedre ...ok nu er jeg heller ikke lige western fan

Jeg er enig med Henning og Per. Silverado er efter min mening en af de få
nyere westerns, der er noget ved - Sammen med f.eks. Open Ranch, De
nådesløse, De hurtige og de døde og 3:10 to Yuma

simon

Fra : Per Z

Dato : 13-10-08 10:01

> Jeg er enig med Henning og Per. Silverado er efter min mening en af de få
> nyere westerns, der er noget ved - Sammen med f.eks. Open Ranch, De
> nådesløse, De hurtige og de døde og 3:10 to Yuma

Ja og så Tombstone, som er den bedste.

Fra : Mr. D

Dato : 13-10-08 16:20

"Per Z" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Ja og så Tombstone, som er den bedste.

Ja, selvfølgelig

simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-11-08 15:17

"Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Z" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Ja, selvfølgelig

ups måske jeg skulle læse hele tråden inden jeg poster. Rart i huskede den

--
sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-11-08 15:15

> Jeg er enig med Henning og Per. Silverado er efter min mening en af de få
> nyere westerns, der er noget ved - Sammen med f.eks. Open Ranch, De
> nådesløse, De hurtige og de døde og 3:10 to Yuma

Silverado er fed... og husk lige Tombstone nu vi nævner flere. 3:10 to Yuma
var en herlig overraskelse osse - lækker film.... Den bedste western gennem
tiderne overhovedet er dog Once upon a time in the west... og ja, jeg mener
den er bedre end the good, the bad and the ugly selvom jeg godt ved den er
erklæret uber spaghettiwestern'en... (hvordan er den endelse lige?)
--
sniper_Nolight

Fra : isteen

Dato : 11-10-08 17:24

Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> meget go - men hvis du nogen sinde kommer i nærheden af denne så er det 2
> timer der kan bruges bedre ...ok nu er jeg heller ikke lige western fan

Jeg ser af princip ALDRIG film med Kevin Costner - alligevel er jeg
fristet til at købe JFK på DVD
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-08 17:29

isteen skrev:

> Jeg ser af princip ALDRIG film med Kevin Costner

Gjorde jeg heller ikke - men så så "Danser med ulve" - fremragende!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : isteen

Dato : 11-10-08 17:45

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote:

> Gjorde jeg heller ikke - men så så "Danser med ulve" - fremragende!

Den har jeg med vile sprunget over, måske skulle Kevin have en chance
alligevel...
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-08 17:48

isteen skrev:

> Den har jeg med vile sprunget over, måske skulle Kevin have en chance
> alligevel...

Helt bestemt!

Ikke et øje var tørt hér efter filmen
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-10-08 18:18

isteen skrev:

> Jeg ser af princip ALDRIG film med Kevin Costner -
> alligevel er jeg fristet til at købe JFK på DVD

Spar de penge. Halvanden time med en mand, som
*råber* sit budskab ud. Det er næsten lige så slemt,
som at høre på vores evigt *råbende* "velfærdsminister".

--
Herluf ·

Fra : Tue Sørensen

Dato : 11-10-08 17:48

On 11 Okt., 19:18, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Spar de penge. Halvanden time med en mand, som
> *råber* sit budskab ud.

Det er ret fedt hvis man er enig med Oliver Stone...

Ellers undgår jeg også ofte Kevin Costner-film, efter fiaskoer som
Prince of Thieves, Water World og The Postman, m.fl., men jeg så da
Danser Med Ulve (og synes den var OK), og JFK er fed, efter min
mening. Men udover en masse middelmådige/kedelige film (bl.a.
adskillelige uudholdelige sportsfilm), så har Costner da i hvert fald
lavet to andre gode film, nemlig No Way Out og Tin Cup. Nårh ja, og
Thirteen Days, men der har han vist kun en mindre rolle. Og så er der
jo The Big Chill, hvor man kun ser hans (overskårne) håndled - den må
næsten udråbes til hans bedste film!

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-08 09:35

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> Thirteen Days, men der har han vist kun en mindre rolle. Og så er der
> jo The Big Chill, hvor man kun ser hans (overskårne) håndled - den må

Jeg plejer at gå efter, hvd han har på: Er han i jakkesæt eller
cowboybukser, er han o.k. (Tin cup, thirteen days, untouchables etc.) men er
han i trikot eller med bare knæ (prince of thieves, waterwørld etc.) skal
man holde sig væk. lidt af det samme gælder mel Gibson.

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : isteen

Dato : 12-10-08 13:40

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> han i trikot eller med bare knæ (prince of thieves, waterwørld etc.) skal
> man holde sig væk. lidt af det samme gælder mel Gibson.

Bedste målestok jeg har hørt længe
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 12-10-08 12:08

wrote:

> [...]

>Thirteen Days, men der har han vist kun en mindre rolle. Og så er der
>jo The Big Chill, hvor man kun ser hans (overskårne) håndled - den må

Ved godt manden har lavet skod film, men synes faktisk også han har været
med i rigtig mange gode film. Her er en liste over film med Kevin Costner
som går fra gangske udemærkede til rigtig gode...så synes faktisk listen
over gode Kevin Costner film er lige så stor som listen over de dårlige, men
manden blev bare lige pludselig kæmpe stor med Danser med Ulve, og så var
han sgu med i en række uheldige film derefter.

1.. Rumor Has It... (2005) .... Beau Burroughs
... aka Rumour Has It... (Australia) (Canada: English title) (New Zealand:
English title)
2.. Open Range (2003) .... Charley Waite
3.. 3000 Miles to Graceland (2001) .... Murphy
4.. Thirteen Days (2000) .... Kenny O'Donnell
... aka Thirteen Days (USA)

5..
6.. Tin Cup (1996) .... Roy 'Tin Cup' McAvoy
7.. Wyatt Earp (1994) .... Wyatt Earp
8.. A Perfect World (1993) .... Robert 'Butch' Haynes
9.. The Bodyguard (1992) .... Frank Farmer
10.. JFK (1991) .... Jim Garrison
... aka JFK (France)
... aka JFK - Affaire non classée (France: poster title)
11.. Robin Hood: Prince of Thieves (1991) .... Robin Hood
12.. Dances with Wolves (1990) .... Lt. John J. Dunbar
13.. Revenge (1990/I) .... Michael J. 'Jay' Cochran

14.. No Way Out (1987) .... Lt. Cmdr. Tom Farrell
15.. The Untouchables (1987) .... Eliot Ness
16..
17.. Silverado (1985) .... Jake

Min egne favoritter må være: The Untouchables, Silverado, A Perfect World og
Open Range.

BK

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-11-08 15:19

> Min egne favoritter må være: The Untouchables, Silverado, A Perfect World
> og Open Range.

Jeg synes faktisk Water World er en fin og underholdende film... Længe siden
jeg har set den, men mindes den var fin.
--
sniper_Nolight

Fra : Mr. D

Dato : 08-11-08 08:31

"sniper_Nolight" <noname@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes faktisk Water World er en fin og underholdende film... Længe
> siden jeg har set den, men mindes den var fin.

Enig

simon

Fra : No Humor Man

Dato : 09-11-08 01:13

Mr. D wrote:
> "sniper_Nolight" <noname@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Enig
>
> simon

Kommer en ny udvidet udgave snart.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Mr. D

Dato : 09-11-08 15:27

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:

> Kommer en ny udvidet udgave snart.

Det har jeg ikke hørt om. Noget Directors Cut eller digitalt remasteret
eller hvad?

Simon

Fra : No Humor Man

Dato : 09-11-08 20:21

Mr. D wrote:

> Det har jeg ikke hørt om. Noget Directors Cut eller digitalt remasteret
> eller hvad?

Ved ikke rigtigt hvad den indeholder... men så den bare her:
http://www.amazon.com/Waterworld-Kevin-Costner/dp/B001F12IZS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1226258352&sr=1-1

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Kim2000

Dato : 05-11-08 18:46

> [...]
> meget go - men hvis du nogen sinde kommer i nærheden af denne så er det 2
> timer der kan bruges bedre ...ok nu er jeg heller ikke lige western fan

Western film er aldrig blevet det samme uden John Wayne.

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-11-08 21:00

Kim2000 wrote:

> Western film er aldrig blevet det samme uden John Wayne.

John Wayne var meget afhængig af gode instruktører. Han har lavet helt
suveræne film som "Forfølgeren", "Rio Bravo" og "True Grit" og skodfilm som
"Alamo" og "The green berets".

Og en masse ligegyldige westerns, jeg ikke engang kan huske navnene på.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jesper

Dato : 05-11-08 22:49

> [...]

> "Alamo" og "The green berets".
>
> Og en masse ligegyldige westerns, jeg ikke engang kan huske navnene på.

Ja, John Wayne lavede ret ligegyldige westerns som Lucky Texan i
1930'erne.

The Alamo og The Green Berets er fremragende og underholdende film.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-11-08 23:34

Jesper wrote:

> Ja, John Wayne lavede ret ligegyldige westerns som Lucky Texan i
> 1930'erne.
>
> The Alamo og The Green Berets er fremragende og underholdende film.

Det er jo nok en smagssag - jeg synes, det er vulgærnationalisme af værste
skuffe.

En Chickenhawk som Wayne burde gå mere stille med dørene, når det gælder
militærliderlighed.

Per V

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jesper

Dato : 06-11-08 06:11

> [...]

> skuffe.
>
> En Chickenhawk som Wayne burde gå mere stille med dørene, når det gælder

Ikke mere vulgært end f.eks. Michael Moore, tværtimod.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-11-08 10:08

Jesper wrote:

> Ikke mere vulgært end f.eks. Michael Moore, tværtimod.

Forskellen er, at Michael Moore laver åbenlyse propagandafilm, mens Wayne
smugler sine politiske holdninger ind under dække af fiktion. Du
sammenligner æbler og pærer.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jesper

Dato : 06-11-08 16:56

> [...]

> Forskellen er, at Michael Moore laver åbenlyse propagandafilm, mens Wayne
> smugler sine politiske holdninger ind under dække af fiktion. Du

Har John Wayne nogensinde lagt skjul på sine politiske holdninger? Var
der nogen ved premieren af The Green Berets som ikke vidste hvilke
holdninger der kom til udtryk i filmen?

Fra : Mr. D

Dato : 09-11-08 15:36

> Forskellen er, at Michael Moore laver åbenlyse propagandafilm, mens Wayne
> smugler sine politiske holdninger ind under dække af fiktion. Du
> sammenligner æbler og pærer.

Moore skjuler sin perfiditet under dække af journalistisk håndværk, og der
findes faktisk nogen, som lader sig snyde af den dokuementariske indpakning
af åndsforladt fiktion. Og det siger jeg, selvom jeg på ingen måde er Bush
fan.

Alamo og The green Berets er produceret dengang "vulgærnationalisme" var
okay, og kan derfor ikke ukritisk og ufiltreret vurderes ud fra vor tids
politiske korrekthed.

.... Og Wayne var ikke holdningssmugler. Han fremstod åbenlyst med film, der
bar et budskab. Westerns var ikke kun hjernedød underholdning, men kunne
også være samfundskritiske og debatskabende.

Simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-11-08 16:52

Mr. D wrote:

> [...]
> og der findes faktisk nogen, som lader sig snyde af den
> dokuementariske indpakning af åndsforladt fiktion. Og det siger jeg,

Gad vide, hvorfor Moore aldrig har fået sagsanlæg? Måske fordi han fortæller
(et hjørne af) sandheden?

> Alamo og The green Berets er produceret dengang "vulgærnationalisme"
> var okay, og kan derfor ikke ukritisk og ufiltreret vurderes ud fra
> vor tids politiske korrekthed.

Vulgærnationalisme har aldrig været i orden.
Per V
--
Hvis jeg havde en tiøre for hver gang nogen siger "muslimerne" gør dit
eller dat, ville jeg være rig. Hvis jeg skulle betale en tiøre for hver

Fra : Jesper

Dato : 09-11-08 20:34

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Gad vide, hvorfor Moore aldrig har fået sagsanlæg? Måske fordi han fortæller
> (et hjørne af) sandheden?

Fordi han laver fiktionsfilm!

> Vulgærnationalisme har aldrig været i orden.
> Per V

Ok jo, har du aldrig set film som 49th Parallel eller They Were
Expendable? Krigsfilm lavet i USA under og umiddelbart efter krigen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-11-08 23:11

Jesper wrote:

> Fordi han laver fiktionsfilm!

> Ok jo, har du aldrig set film som 49th Parallel eller They Were
> Expendable? Krigsfilm lavet i USA under og umiddelbart efter krigen.

De er sgu da også ret kvalmende.

Per V