vc 17 bundmaling
Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 11-10-08 00:58

Hej nyhedsgruppe!

Jeg har købt en båd, som vist nok er smurt i bunden med VC 17
bundmaling. Er det noget som dur, eller skal jeg slibe det ned og male
med noget traditionelt?

Bunden er kobberfarvet og meget glat. Skal jeg smøre den igen før
næste søsætning?

mvh

Ole Jeppesen

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 11-10-08 07:54

Det har virket fint for mig, har ikke fået den op endnu, men det jeg kan se
er helt perfekt. Fidusen skulle væe et den er så glat (teflon) at intet kan
sætte sig.... hvis den er kobberfarvet har den ikke været i vandet, farven
skifter efter søsætning, min til grafit grå.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 10:13

Vi har brugt VC17 på en Ballad i mange år. Der var et par år, hvor vi ikke
syntes det var så effektivt. Til gengæld er det jo herligt nemt og hurtigt
at smøre på uden at få striber el.lign. Vores bund var glat som - ja hvad
siger man i en nyhedsgruppe? ... Den var helt glat! - og det synes jeg du
skal glæde dig over din også er.

Som Anders skriver, bliver den flotte kobberfarvede overflade grafitgrå, når
båden søsættes. Hvis du skal søsætte til foråret, var det nok en god idé at
give den et ekstra lag inden søsætning. Skal den i nu og den er bundmalet
inden for de sidste 2-3-4 måneder kan du godt sætte den i ...

Hvis du skal male med en ny type, kan der godt være lidt problemer, da
teflon-indholdet i VC17 gør, at det nye lag ikke bider så effektivt, som man
kunne ønske sig ...Normalt er VC17 påmalet i et ganske tyndt lag, så det er
ikke meget vanskeligt at få det meste af ... en gang vand og Scotch Brite
fjernet meget, men jeg ville nu nok lade det sidde og lige se, hvordan det
går i den første sæson ... Ved optagning om efteråret kan meget fjernes ved
almindelig trykvand ... Og der kan så være lidt miljømæssige "udfordringer
og begrænsninger" i den situation ...

Flemming Torp - Gimle - X-342 - DEN-61 - Helsingør

Fra : blueocean

Dato : 12-10-08 13:34

On 11 Okt., 11:13, "Flemming Torp" <torpkanelbolle2rp.danmark> wrote:
> [...]
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - X-342 - DEN-61 - Helsingør

Hej
Jeg ville ikke tøve med at lade den sidde, VC 17 er godt, selvom der
har været problemer påe t tidspunkt, men dem som ligge ved min bro i
Brøndby er glade for den, så jeg syntes ikke du skal gøre noget . Brug
den og se så til næste år om der sidder meget på den. Hvis den ikke
skal i vandet her i veinter bør du give den en omgang til foråret.

Jeg selv bruger en tilsvarende bundmalining som er helt grøn som
kobber bliver, og jeg har ikke nogen begronong på, andet end slim.

Gert