naboer får nyt tag
Fra : allan101@ofir.dk

Dato : 10-10-08 07:53

hej

vores problem er at vores nabo (det er et dobelt hus) har valgt at
udskifte sit tag, sådan set ok og har hyret en flok polakker til det.
Deres arbejdstid er fra 6.45 til 8,30 og igen fra 16,00 til ca 2030
ALLE ugens dage, og da de startede omkring den 10 september er det jo
snart en måned.I vores for og bag have ligger der de matrialer de
enten ikke har brugt, paller, leca bloke , træ undertag. og andet
affald. noget bare efterladt andet smidt ned fra 2.sal. Buske og andet
er trådt ned og ødelagt.og de har broderet størstedelen af vores hus
med et kæmpe stillads. problemet er bare at dem der sider til leje ved
siden af "ikke ved hvem der ejer lejlighederne" og ingen ved hvad
firmaet heder. forsøger man at komme i kontakt med polakkerne løber de
bare den anden vej .

hvad gør man, skal man ringe til skat der er vel næppe betalt told og
moms eller komunen

mvh
allan

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 16:05

allan101@ofir.dk wrote:
> [...]
> siden af "ikke ved hvem der ejer lejlighederne" og ingen ved hvad
> firmaet heder. forsøger man at komme i kontakt med polakkerne løber de

Søg ejeren af huset på www.ois.dk

_Jeg_ ringede omgående....

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-10-08 16:14

allan101@ofir.dk skrev:

> hvad gør man, skal man ringe til skat der er vel næppe betalt told og
> moms eller komunen
>
> mvh
> allan

Det er et god sted af starte, ellers kunne 3F eller arbejdstilsynet
sikkert også være interessante..

og måske kan du se i Tingbogen til hvem ejendommen er blevet handlet sidst?

Thore

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 11-10-08 23:32

>vores problem er at vores nabo (det er et dobelt hus) har valgt at
>udskifte sit tag, sådan set ok og har hyret en flok polakker til det.

Ja uha da!

>Deres arbejdstid er fra 6.45 til 8,30 og igen fra 16,00 til ca 2030
>ALLE ugens dage, og da de startede omkring den 10 september er det jo
>snart en måned.

Ja, man må give dem, at de er flittige Og hvad så... een måned?
Herregud. Men det er da rigtigt træls mens det står på.

>I vores for og bag have ligger der de matrialer de
>enten ikke har brugt, paller, leca bloke , træ undertag. og andet
>affald. noget bare efterladt andet smidt ned fra 2.sal.

Jeg går ud fra at der er fælles have i et "fælles hus"?

>Buske og andet
>er trådt ned og ødelagt.og de har broderet størstedelen af vores hus
>med et kæmpe stillads.

Jamen det er da rart, at de har styr på sikkerheden, selv om de er polakker

> [...]
>siden af "ikke ved hvem der ejer lejlighederne" og ingen ved hvad
>firmaet heder. forsøger man at komme i kontakt med polakkerne løber de

Hvad vil du da tale med dem om? Have dem til at møde kl. 04.30 så arbejdet
er hurtigere overstået?

>hvad gør man, skal man ringe til skat der er vel næppe betalt told og
>moms eller komunen

Nej ved du nu hvad??? Der er vel ikke sort arbejde?´...det er vist nok
ulovligt. Din adr.er vist "syd for Limfjorden" Men igen... hvad er
problemet? Udover et par nedtrampede hortensia, som temmeligt sikkert også
ville lade livet, selv om der vár en kviterring, forstår jeg ikke rigtigt
"problemet". Hvis ejeren boede i huset, og var en "handy-mand" der selv
lagde nyt tag på i sin fritid, kunne du jo stadig ikke bestemme hans
arbejdstider.

Det er vel bare en af de "sure" sider ved at købe et "halvt" hus.... det er
lidt svært, at bestemme hvad naboen skal bruge haven til, da han, så at
sige, ejer samme matrikel.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke begynde at rode hverken stat, amt, kommune
eller fagforening ind i billedet... du risikerer bare, at ejeren af den
anden halvdel af huset, ser sig ualmindeligt sur på dig, og lejer boligen ud
til nogle du ikke gerne vil have til naboer, eller lejer hans halvdel af
haven ud til "giftigt affald"

Og mht. at "angive" nogen til SKAT / fagforening, ringer du vel heller ikke
selv til politet for at bede om en fartbøde, når du er kommet til at køre
for stærkt?

Mvh

Jasper / "nord for fjorden"

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-10-08 10:03

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:48f27735$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja uha da!

> Ja, man må give dem, at de er flittige Og hvad så... een måned?
> Herregud. Men det er da rigtigt træls mens det står på.

Flittige? De laver ikke noget fra 8.30 - 16.00...

- Martin

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 13-10-08 16:00

On Mon, 13 Oct 2008 11:03:21 +0200, Martin Petersen wrote:

> "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
> meddelelsen news:48f27735$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Flittige? De laver ikke noget fra 8.30 - 16.00...

Mon ikke der arbejder et andet sted i det tidsrum?
--
/ Mikkel