liefde voor het vak
Fra : kanariepietje

Dato : 10-10-08 12:33

11/2/2008

Hallo Roeland,

   Ik heb de onderzoeks gegevens doorgestuurd naar het door u toendertijd
verstrekte email adres r.pieper@cs.utwente.nl, dit bleek echter niet
bereikbaar. Daar u nu in Frankrijk bent verzoek ik U contact op te nemen.

   Demontage van de aan U geleverd kastje voormalig eigendom van Uw voormalig
student overleden op 28 jarige leeftijd tengevolge van fosgeen gas heeft
enigszins nuttige informatie opgeleverd. Er is een aangepaste versie van Linux
op aangetroffen, waarbij slechts 1 programma en 1 grote data file in de
/home/source directory is aangetroffen.
   Vermoedelijk gaat het om een bootstrap matrix, dat wil zeggen, de data file is
niet compleet. Verder sporen onderzoek op de harde schijf toonde aan dat er een
man page voor dit programma aanwezig was. Opstarten betekent eenvoudig weg dat
er een matrix opgebouwd wordt totdat de harde schijf vol is. In de man page
staat dat iedere permutatie van 256 bytes een entry in de matrix tabel krijgt,
de 2e kolom van de matrices bevat een weergave in minder bytes dan het
oorspronkelijke aantal bytes van de afzonderlijke permutatie, het lijkt
enigszins op het md algoritme, maar dan toch anders.
   Het vreemde is dat er nog een 3e kolom is aangetroffen. Vermoed wordt dat dit
de sleutel is. Voor zover er voor permutaties van 256 bytes entries in de tabel
bestaan, kan het programma hercomprimeren, met de --pack optie staat in de man
page aangegeven dat ondanks dat de tabel nog niet compleet is er testen gedaan
kunnen worden over permutaties van de getallen 0 tot 32. Van een 80 kilobyte
bestand bestaande uit dit soort bytes blijft uiteindelijk maar 32 byte over
nadat het programma zijn werk heeft gedaan met deze --pack optie.
   Het was niet aannemelijk dat een 80 kilobyte bestand in 32 byte ingepakt kan
worden, dus hebben we -uiteraard op een kopie van deze harde schijf- de
--unpack optie geprobeerd, het was onduidelijk hoe het programma decomprimeerd,
het is eigenlijk ongelooflijk. Nader onderzoek liet zien dat er geen bestanden
veranderen anders dan de invoer en uitvoer want de harde schijf was vol, de
invoer en uitvoer geschiedden vanaf floppy. Decompressie duurde overigens 2
uur, compressie duurde 4 uur. Vergelijking tussen images voor en na laten geen
verschillen zien, ook niet bestudering op sector niveau van harde schijf en
floppy, waarbij de floppy invoer en uitvoer zijn uitgezonderd, en het
gecomprimeerde 32 byte bestand is overgezet op een schone flop en daarop
gedecomprimeerd.
   De tabel op de harde schijf was overigens 96 gigabyte, we hebben dit bestand
ook verwijderd, het enige wat gebeurde was dat dit bestand weer werd opgebouwd,
na 16 uur wachten was er slechts 15 megabyte teruggekomen, maar deze zijn exact
gelijk aan de eerste 15 megabyte van de 96 gigabyte file, het moet bijzonder
lang geduurd hebben voordat deze matrix is opgebouwd door deze jongeman. Daarom
spreken we van een bootstrap Matrix, daar alles hierop gebasseerd lijkt te
zijn.
   Het uitvoerbaare programma kon alleen met een HEX geheugen editor bekeken
worden daar het beveiligd was om met een HEX editor op harde schijf te
bekijken, hierbij kon alleen toegang tot dynamische opcodes verkregen worden,
er mist absoluut met aan aangrenzende waarschijnlijkheid een sleutel tot de
overige code.

   Ernst heeft uitgezocht wie het mogelijkerwijs op u kan hebben voorzien, het
lijkt erop dat het gaat om een kale man, enigszins dik, amerikaans sprekend, op
gezette tijden aanwezig in Nederland. Vooralsnog niet genoeg informatie. De man
die uw vrouw heeft neergestoken en U dood wilde maken lijkt het op zich niet
alleen te kunnen hebben gedaan, dat wil zeggen de motivatie komt niet vanuit
deze man zelf en ligt elders.

   De overige code die we nog hebben van Uw voormalige -overleden- student zijn
de projecten Excalibur, Falcon, Avalon, en Universal. Het moet toen het uit
werd gebracht veel geld waard zijn geweest, tegenwoordig -4 jaar geleden dus-
is het standaard. In de code blijkt veelal zijn fascinatie voor de oude engelse
cultuur vandaar de vele oude Engelse namen in de classes.

   Ik zal eerlijk met U zijn, de reden waarom de student vermoord is, zal
vermoedelijk geld zijn, het was waardevol, en alles van waarde is kwetsbaar.
Ook is het aannemelijk dat opdracht gever tot deze moord dezelfde man is als
degene die te maken heeft met de aanslag op U. Zeker daar U hem persoonlijk
heeft gekend als hoogleraar.

   Zijn favorieten gaven aan dat hij vele malen per dag tweakers.net bezocht, we
hebben kunnen vaststellen dat er meerdere bezoekers van deze site eveneens zijn
overleden onder onnatuurlijke omstandigheden. Tweakers.net lijkt een
belangrijke rol te spelen bij de dood van deze jonge mensen. Het geheel is nog
niet duidelijk, zijn laatste email was gericht aan Harm Hilvers, waarin hij
smeekte waarom hij in zijn eentje zichzelf moest verdedigen tegen een groot en
machtig bedrijf.
   Zijn persoonlijke documenten bestonden veelal uit screenshots van emails
waarop te zien is dat hij buitengewone doods bedreigingen krijgt per messenger
en email. Ik word er naar van, zelfs na zoveel jaren in het vak. Hij noemt de
namen van overleden programmeurs, nummer 1 op de lijst is Gary Kildall, het
zijn 400 +2 namen, allemaal zijn ze dood, hij stond op plaats 401, nummer 402
dat bent U.
   Het is dringend aangeraden dat U wegblijft van politie en een particulier
beveiligings bedrijf inhuurt.

   In zijn msn stonden deze belangrijke namen:

   Bxxx.Gxxxx@chairXXX.microsoft.com
   Sxxxx.bxxxxxx@ceo.microsoft.com

Met vriendelijke groet,

   Bureau Jansen.

   Bijlage: correspondentie.

Geachte gemeenteraad,

De google archiverings dienst heeft uw klacht in behandeling genomen, de
documenten worden bij deze terug gezet. Als u in de toekomst niet meer wilt dat
documenten door google gearchiveerd worden kunt u het archiverings bit
uitzetten. Uw dreigementen dat u onze medewerker door de politie zult laten
gijzelen indien wij geen gehoor geven zullen we stilzwijgend maar naast ons
neerleggen. Alles valt naar ons inzien onder vrijheid van menings uiting.
Daarnaast vind google dat nabestaanden van een moordzaak, ondanks dat de
burgemeester van Almelo hierbij betrokken is, hun woord mogen doen.

U kunt contact opnemen met Kuipers advocaten te Amsterdam indien U in hoger
beroep wenst te gaan.

De documenten zijn nu terug gezet in het publieke domein.

Met vriendelijke groet,

Google customer service UK.

Goedendag, ik ben meneer ONBEKEND, ik had sinds 1998 een eigen bedrijf. De
reden waarom ik u deze dingen vertel is dat ik niet kan toestaan dat er nog
meer levens in gevaar worden gebracht.

Voordat ik U breng tot de waarheid, moet ik u zeggen dat ik het opbouwend moet
vertellen, ik kan u niet direct confronteren met de situatie zoals die is. De
reden dat ik zolang heb gezwegen is dat ik de hoop had dat hij tot inkeer zou
komen voordat er geen weg terug was. Echter nu ik door zijn toedoen stervende
ben, en hij erg veel geld aan mij heeft verdiend, en hij zijn belofte niet na
is gekomen op het gebied van het schenden van de mensenrechten van mensen om
wie ik gaf, en ik bang ben dat het hier nimmer zal stoppen, zie ik geen andere
mogelijkheid. Meno heeft meer dan 4 miljoen gemeenschapsgeld uitgeven om de
politie deze waarheden 'in de doofpot te stoppen'

Ik hoefde sinds 2003 financieel gezien niet meer te werken, toen kreeg ik een
aanbod om mijn bedrijf te verkopen, ik weigerde. Had ik dit nu maar wel gedaan.
Ik maak nu een sprong naar 2005, ik kwam toen in aanraking met Omroep Almelo,
ik liet een nieuw product zien op het gebied van televisie waarop ik
persoonlijk de auteursrechten had. De man van Omroep Almelo, Gert Mensink
vertelde me dat ze een offerte hadden gevraagd aan een bedrijf voor een
Teletext voorziening, en een nieuwe website. Na enig overleg, schrok ik van de
hoogte van offerte, een bedrag met 4 nullen een komma en een streep. Gert vroeg
mij, 'kun jij dat niet doen, je bent zo slim?' Ik zei, ja dat is geen probleem.
De teletext voorziening hield in dat ze niet meer steeds met de hand hun
berichten hoefden over te typen. Ik sprak met hun baas daar, en de baas daar
zei, 'Ik vind de website van Omroep Almelo eerlijk gezegd verschrikkelijk, maar
m'n collega vind hem zo mooi.' 'Kun je echt een teletext decoder bouwen voor
ons?' 'Natuurlijk, ik zal voor u proberen de monopolie positie te doorbreken,
het is echter wel veel werk, en buitengewoon gecompliceerd.' De eerste week
liet ik hun het eerste resultaat zien, de teletext decoder genereerde eerst
alleen kale text pagina's, ik moest alles volledig reverse engineeren, ik moest
nachtenlang werken alleen al om te kunnen bepalen hoe je het onderscheid maakt
tussen pagina's. De tweede week had ik speciale portals meegenomen naar omroep
almelo, dat zijn kant en klare websites die database gebasseerd zijn. Ik
vertelde, de 2e portal word wereldwijd het meest gebruikt, de 1e portal is
buitengewoon moeilijk om te beheren, maar als je het uiterlijk naar wensen
aanpast. Zogezegd zo gedaan op een schaduw server. Het is jammer dat de man die
zo gebonden was aan de oude Omroep Almelo website toen niet heeft doorgezet, ik
heb hem geleerd hoe dit te beheren, aan te passen, hij is echter nooit aan de
volledige grafische vormgeving begonnen, omdat hij het te ingewikkeld vond. Het
is idd buitengewoon moeilijk om te leren, maar als je het eenmaal weet maak je
de mooiste portals die er zijn. De 3e week had ik weer nachten doorgewerkt, ik
had de kleurcodes en opmaak codes bestudeerd, de teletext decoder kon nu echte
teletext pagina's genereren, in 3 minuten zijn dat maximaal 899 * 6 pagina's,
een paar duizend, u begrijpt stel dat je zoiets met de hand moet doen? Met de
hand 899 * 6 pagina's maken is onmogelijk in 3 minuten, maar met dit kon dat
dus wel. Als ik geld voor m'n werkzaamheden had gevraagd had ik nu op zo'n 1200
euro gezeten, maar zoals ik al zei, voor het geld hoefde ik niet meer te
werken. Ik liet ook nog zien dat ik een product had gemaakt waarmee je eigen
televisie zenders kon beginnen, ik had al meer dan 400 zenders, varierend van
Nasa tv, Omroep Oost, Omroep van Amsterdam, en muziek zenders. Het mooiste was,
u raad het al, ik gaf alles gratis weg, ik had het geld niet nodig.

Op een dag merkte ik nu, dat ik na het laten zien en publiceren van de laaste
snufjes op gebied waar ik aan werkte steeds werd geschaduwd, door mensen in
blauw uniform, in blauwe busjes met geblindeerde ramen, ze maakten steeds
foto's, stonden me op te wachten bij supermarkten, ik wist toen nog niet dat
mijn telefoon ook werd afgeluisterd. Ik werd slachtoffer van BEDRIJFSSPIONAGE.
Het enige wat ik weet is dat ik marrechausee agent Maarten De Groot iedere dag
over de vloer kreeg en dat hij steeds opnamen maakte van wat op mijn
computerscherm was te zien, en deze marrechausseee zei ook, 'zoiets heb ik nog
nooit gezien, dit is echt geld waard, hierop moet je auteursrechten hebben.'
Wat hij zag zit nu in Linux en Windows, ik werkte er al jaren aan, en dacht dit
is erg mooi. Ik weet nog wel dat toendertijd een chinese restaurant houder in
Almelo werd vermoord. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat iemand zoals
Burgemeester Knip (baas van de politie,brandweer en marrechaussee almelo.) een
slaatje uit me wilde slaan. In de linux versie staat nog mijn naam, u kunt de
code zo downloaden, omdat marrechaussee Maarten De Groot opeens zei, 'je weet
dat ik voor Menno werk' antwoorde ik, 'Je mag alles voor kostprijs hebben, als
je dat niet doet krijgt hij ook geen auteursrechten en kun je fluiten naar het
geld. Het enige wat ik hierbij moet aangeven is dat Meno Knip handelde in
opdracht van een ontwikkelaar genaamd Ballmer.

Ik geloof dat het donderdag was, in iedergeval het was nu 5 mei, die avond
voltooide ik de video weergave door matrixen te inverteren, het was
buitengewoon moeilijk om windows te kunnen roteren met rotatiematrixen en te
verplaatsen met transformatie matrixen, maar het werkte echt. Via gedeelde
geheugen secties van in processen geinjecteerde code kreeg ik toegang tot de
visuele inhoud rendering routine van windows in 2D, deze werd via de shared
memory section gerouterd naar de 3D output composition engine genaamd Avalon.
Het betekende dat windows nu volledig 3D was. De volgende dag belde
Marrechaussee Maarten De Groot dat er nog steeds dingen op mijn bedrijfs site
stonden. Op zijn belofte dat de politie burgemeester Knip en hij me met rust
zouden laten als ik gehoor zou geven, haalde ik alles offline. Nu maakte ik
misschien een fout, maar vergeet niet, ik werkte jaren aan iets buitengewoon
moois, alleen als u het gezien zou hebben zou u het begrijpen hoeveel geld het
waard was- Ik plaatste het eindproduct online, en binnen 5 minuten had ik 720
klanten. Toen kreeg ik een dreigmail, 'Kijk naar buiten, je kan de realiteit
niet meer ontsnappen.' U kunt zich geen voorstelling maken hoe het voelt om 15
politie mensen in busjes ik heb ze geteld, in opdracht van burgemeester Knip
voor je huis te hebben staan, ik liep naar buiten, maar ze arresteerden me
niet. Vanaf dit moment kon ik niet meer naar de winkel, niet meer naar de
snackbar, de waterleiding was afgesloten, de electriciteit was afgesloten
alles. Ik heb m'n computer naar politie bureau almelo gebracht, en zei tegen
rechercheur Joop Kamperman, ik weet dat jij en je collega's het zijn, U MAG
ALLES HEBBEN, TAKE IT, HET IS VAN U. De rechercheur zei dat hij hoopte dat ik
rust zou vinden, en dat ik het beter zelf kon regelen omdat te doen, en dat ik
slim genoeg was om te begrijpen wat hij hiermee bedoelde.

In het begin vertelde ik dat ik dit gewetensloos vond, maar de politiemannen
van Almelo zeiden, 'Dat weten we, en het doet ons niks.' Ik herkende
politiemensen die normaliter gesproken Autopsies doen bij onnatuurlijk
overleden mensen. Ik kende 1 van hun omdat hij een keer bij me thuis was
geweest, vanwege de buurman die was overleden op een dag en me verzekerde dat
de buurman natuurlijk was overleden. (Ze waren toen in witte pakken 6 uur bezig
om de buurman te ontleden en te onderzoeken of het natuurlijk was.) Hij is de
langste, op de dag dat hij bij de geldautomaat SNS ootmarsumsestraat naast me
kwam staan, en met 2 collegas (een tweeling.) keek hoeveel saldo ik had. Ik
wilde hun wel geld geven, maar deed het niet, erg stom natuurlijk. Met het
gepinde geld haalde ik bij JD garage in borne de auto op. Ik zei tegen die man
'BEN JE NOU NIET BANG DAT MENNO DIT JOU OOK LAAT OVERKOMEN?' JD is helaas met
zijn collega in een brand omgekomen toen hun bedrijf op een dag verdween.

DIT IS HET MOMENT, ik kon niet meer slapen, kreeg begravenis kaartjes in de
brieven bus, en andere dreigementen op papier, een kogelbrief, met 'DOE HET
ZELF' groeten MENO. 'DAN WEET JE WAARMEE JE ZAKEN DOET' 'ALS HET BIJ JE THUIS
MOET' 'MARTELLEN MAG' 'HOE HERSENDOOD WERKT' 'HARTPROBLEMEN? HET AFTELLEN IS
BEGONNEN.' En ik kende hun, dit waren de werknemers van BURGEMEESTER KNIP.

Ik dacht dat ze me zouden doodschieten, en belde Marrechaussee Maarten de Groot
op, hij zei 'Als je eens wist wat jij allemaal moest doen voordat ik mijn wapen
mag trekken'. 'Als we je dood wilden dan lieten we vandaag nog iemand uit Polen
overkomen zo doen ze dat normaal.' 'OF ZE STOPPEN EEN BOM IN JE AUTO' Ja ik heb
wel zo vaak een nieuwe auto moeten kopen omdat de auto steeds in brand vloog,
de laatste auto begon te tikken op de snelweg, en bij kilometer 51.9 van
Hengelo-Almelo plofte de voorkap weg, ik overleefde.

Ik liep naar buiten, en dacht waarom doen ze niks? Ze dreigen maar ze doen
niks, ik heb alles afgegeven, zakelijk gezien was ik op papier toen nog
eigenaar, nu ik dit schrijf vraag ik me af 'was dat de reden dat ze toen niks
dodelijks deden?'

Nu belde ik de WESTERES, ik werd direkt bezocht, en kon zo opgenomen worden, in
mijn geval mocht ik direkt wel op de gesloten afdeling, ik had slaaponthouding
door de dreigementen, ze waren erg vriendelijk voor mij op dat moment. In 1 van
de dreigementen stond dat ik aan m'n nieren moest denken, ik durfde niet meer
te eten, ook al omdat de politie mij steeds opwachte bij snackbar en winkel,
terwijl ik toch naar andere winkels ging dan normaal, ik dacht toen nog niet
aan GSM peiling, toets eens *#06# met dat nummer kan ook een particulier via de
computer iemand volgen zelfs. God wat was ik bang voor de politie, het noodlot
wilde dat ik toen in goed vertrouwen met de mensen van de Westeres praatte. Ik
bleef nog wel gewoon af en toe werken.

Mijn laatse werkdag voor PHILIPS ALMELO. We kregen opdracht alle werknemers van
Philips in Nederland te voorzien van nieuwe bedrijfsinformatie. Ik ben toen zo
dom geweest om te gaan solliciteren bij Philips op de DEADLINE dag bij mevrouw
van Harten, ze waren erg vriendelijk. Marrechaussee Maarten de Groot was opeens
weer vriendelijk, en hielp me opeens weer om de zaken zoals hij het zei op een
rijtje te krijgen, hij zei zelfs 'als dit voorbij is mag je weer gewoon aan de
slag.' Hij vroeg nog wel dingen waarvan ik dacht hoe kan hij dat weten als hij
geen Universitaire opleiding heeft gehad. Een paar dagen later kwamen ze me bij
de westeres voor weer opzoeken, de politie is daar aan de overkant, ze
vertelden me 'het is dus niet de bedoeling dat jij ooit nog werkt.' Ik begreep
het niet, en ik deed een belofte, 'er is 1 ding wat jullie nog niet hebben, ik
ben bereid om het u te geven, u zal er veel mee kunnen verdienen, de voorwaarde
is dat u me met rust laat.' God had ik toch maar nooit die vervloekte opleiding
van de UT gehad, ik moest steeds bewijzen dat ik nog meer kon leveren zodat
Meno en zijn werknemers nog meer uit me konden persen. Op dat moment moest ik
denken aan die arme man die overleden was op de dag dat hij het contract
tekende.

In de kamer op de westeres lag ik te slapen, ik was nog steeds erg bang voor
Menno zijn werknemers en Maarten, ik hoorde
-DEZE DINGEN ZIJN TE VERSCHRIKKELIJK- IK OVERLEEFDE IETS WAT IK NIET WILDE
OVERLEVEN NU IK TERUGZIE-

'Je gaat me toch niet vergiftigen?' 'Waarom niet?' 'Voor een bedrijf met 2,4
miljard omzet per kwartaal mag je best wel pijn leiden.' 'Als ze dat bij mij
zouden doen zou ik het echt wel kunnen bewijzen hoor.'

De pijn was ondraagelijk, de volgende dag was ik helemaal verbrand, uit m'n
huid begon rotzooi te komen, 'U word vermoord met een dubbelle longontsteking.'
Ik had een dubbelle chemische longontsteking opgelopen in 20 seconden, ik weet
niet- en zal nooit weten- wat ze toen gebruikt hebben, het kon geen pepperspray
zijn, alhoewel ik tegen mensen zeg 'ik ben allergisch voor pepperspray daarom
heb ik na al die jaren nog steeds pijn.' Ik heb wel onderzocht wat het zou
kunnen zijn, de arts in het land waar ik naar toe vluchte, Australie zei erover
'It was something TOXIC, i can see it coming out of your skin, it looks like
the poks it burned you from the inside out.

U begrijpt dat ik moest zwijgen, ik dacht dat ze het alleen voor het geld
deden, op een dag zeiden ze gewoon, de macht om iemand als jij te dwingen een
riem om zijn nek te doen, en dan te gaan af tellen, en dat je dan voor we bij 0
zijn uitgeteld je zelf geen raad wetende de riem aanhaald, voelt zo geweldig,
ja ik voel me echt een GOD op zo'n moment, er voelts niets beter dan macht te
beslissen wie er leeft en sterft.

De dreigementen gebeurden vaak buiten de westeres door de politie, maar sommige
dingen zijn binnen de westeres gebeurt omdat die in een afgesloten ruimte
moeten gebeuren. Ik kan niet zeggen hoe het voelt om in een kamer te zitten met
folders om je heen 'U GAAT ERAAN' 'YOU ARE DEAD.' 'ZO HOEFT HET DUS NIET TE
GAAN' en dan gemarteld word door de politie van Almelo werkende voor Menno die
weer handelde in opdracht van ontwikkellaar Ballmer.

Hetgeen ze me toedienden werd geleverd door het bedrijf RENTOKIL, ik denk aan
organofosfaten zware insectisiden.
Dagenlang schreeuwde ik het