Dagens ord: Sick/syg
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-08 20:40

Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
Sick/syg.

Jeg lægger ud med denne her, som jeg simpelthen faldt pladask for.
Seasick Steve med "Cut My Wings":
http://www.youtube.com/watch?v=zi_0k3hzNS4
Dét er bare noget der rykker, hold da helt k*ft, så meget energi fra en
guitar, en papkasse og en gammel mand

Anastacia med "Sick And Tired":
http://www.youtube.com/watch?v=kuNonfqK1oA

Pink med "Just Like A Pill":
http://www.youtube.com/watch?v=wHpK-ejSfBo

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy, Car, Cartoon,
Celtic, Children, Companion/følgesvend, Control, Country, Cowboy, Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth, Education, Electricity, England, Eternal, Evil,
Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail, Falling, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave,
Friend, Fun, Funk, Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix,
Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Human, Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love,
Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money,
Months, Moon, Mother, Mountain, Nashville, Natural, Needle, New York, Night,
Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace,
Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio,
Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser,
Royal, Run, School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke,
Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby,
Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder, Tme,
Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk,
Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West,
Wheel, Whiskey, Window, Wine, Wishful, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Year/årstal, Yesterday, You

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 20:57

Per Beer Hansen wrote:

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Jeg kan desværre ikke finde den på YouTube, men så på TDC Play:

Kaj og Andrea - Feber
<http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=29316548&wmencpid=92&artistid=4970869#>

Fra : schlafen

Dato : 09-10-08 21:44

Iggy Pop - I'm sick of you
http://www.youtube.com/watch?v=wQYkVkUzVYw

Bowling for soup - Sick of myself
http://www.youtube.com/watch?v=3EcgcViObrE

Lou Reed - Sick of You
http://www.youtube.com/watch?v=5te9f88LYuU

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-10-08 22:46

On Thu, 9 Oct 2008 21:39:40 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
>Sick/syg.

Bob Dylan - "Subterranean Homesick Blues"
http://www.youtube.com/watch?v=2-xIulyVsG8&fmt=18

Bob Dylan - "Love Sick"
http://www.youtube.com/watch?v=hbyolX-ck1k&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-10-08 22:51

On Thu, 09 Oct 2008 23:46:27 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Bob Dylan - "Subterranean Homesick Blues"
>http://www.youtube.com/watch?v=2-xIulyVsG8&fmt=18
>
>Bob Dylan - "Love Sick"
>http://www.youtube.com/watch?v=hbyolX-ck1k&fmt=18

Når der nu er nogen der er syge, skal der vel også en Dr. til, og når
legepladsen er syg, tilkalder vi Dr. Legepladsen - her i form af
Gnags:
http://www.myspace.com/gnags

Fra : MM

Dato : 10-10-08 02:07

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Elvis er i byen, og agerer doktor for at diagnosticere en slem sag, nemlig
'Fever'...
http://www.youtube.com/watch?v=KEUt6NpjcZc

Alice in Chains med Sickman
http://www.youtube.com/watch?v=Q6gRJ6jmkYc

~MM

Fra : MM

Dato : 10-10-08 02:22

Jeg havde helt glemt denne...

Computere kan jo også rammes af sygdom, her er et scenario om hvor slemt det
kan gå:
http://www.youtube.com/watch?v=k-GaRKDsz-Y

~MM

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-10-08 07:16

Per Beer Hansen skrev:

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues
> musik og ordet er derfor Sick/syg.

The Band - Chest Fever: (at Wembley Stadium, London)
http://uk.youtube.com/watch?v=WN7wrf4vaxs
(Lyd- og billedkvalitet er før set bedre).

--
Herluf :·)

Fra : Pernille

Dato : 10-10-08 07:49

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Der er jo mange måder, hvorpå, man kan være syg...
John Lennon beskriver her, hvordan det er at tage en
Cold Turkey
http://youtube.com/watch?v=IEnNEIVR9EM

Shakin Stevens kender en, som gør ham sindsyg
You Drive Me Crazy
http://youtube.com/watch?v=FQ2o5Apl2UU

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-10-08 08:59

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Når man er syg, må man ha' en læge:

Iron Maiden- Doctor Doctor
http://www.youtube.com/watch?v=L-ql9C_itQw

Thompson twins - doctor doctor
http://www.youtube.com/watch?v=wqiABp2sHIc

Aqua - Dr Jones
http://www.youtube.com/watch?v=buXJlBd3Mf8

VH Pernille

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 10-10-08 12:30

On Fri, 10 Oct 2008 09:59:03 +0200, "Pernille Højgaard"
<ph@praxis.invalid> wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

The Cartoons: Witch Doctor
http://www.youtube.com/watch?v=Nd_1x0UvL_8

Sabrina - Doctor's Orders
http://www.youtube.com/watch?v=2AmbCFD5HzY

Doktor eller læge, her er Mabel med Boom boom:
http://www.youtube.com/watch?v=RoxWSptOp3g

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-10-08 09:05

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Når man er syg, må man tage medicin:
Mother's Little Helper-The Rolling Stones
http://www.youtube.com/watch?v=4QayBIzORx8

Endnu en doktor
Dr. Hook - Everybody's Making It Big But Me
http://www.youtube.com/watch?v=_cFAetsH4Go

Dr. Hook - Pennecillin Penny
http://www.youtube.com/watch?v=q9_ULlMcrs0

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-10-08 09:08

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

Lidt mere fra DR. Hook
Dr Hook & And The Medicine Show - The things i didn't say
http://www.youtube.com/watch?v=rkzsrkw6Ilg

VH Pernille

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 19:18

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen

> Når man er syg, må man tage medicin:
> Mother's Little Helper-The Rolling Stones
> http://www.youtube.com/watch?v=4QayBIzORx8

Bingo, det er dagens vinder, du får stafetten.
Lækkert nummer fra en svunden tid

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 11-10-08 09:10

> Bingo, det er dagens vinder, du får stafetten.
> Lækkert nummer fra en svunden tid
>
> --
> Mvh Per

Tak skal du ha'
Jeg finder på noget snarest.

VH Pernille

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-10-08 10:03

Per Beer Hansen skrev:

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues
> musik og ordet er derfor Sick/syg.

Frank Zappas nummer "Plastic People" indledes
således:

Ladies & Gennelmen . . . the PRESIDENT of the UNITED STATES!
Fella Americans . . .
DOOT, DOOT, DOOT . . . DOOT . . .
He's been sick. [...]

Frank Zappa - Plastic People:

http://uk.youtube.com/watch?v=wFcmJoNed9M
--
Herluf ·

Fra : Pernille

Dato : 10-10-08 12:39

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

At have the blues, kan godt få én til at føle sig syg...
Elton John her med
I Guess Thats Why They Call It The Blues
http://youtube.com/watch?v=ecU-e0XUMd8

Fra : Broegger

Dato : 10-10-08 12:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er
> derfor Sick/syg.

Dr and the medics og Spirit in the sky. Senfirser rock-agtigt så det
driver!
http://www.youtube.com/watch?v=J4N_cFKUBec

Depeche Mode og deres shake the disease... Den har godt nok lagt grund til
mange score forsøg!
http://www.youtube.com/watch?v=eiXP0dvnjX0

Pink Floyd og deres brain damage fordi en hjerneskade vel også kan kaldes
en sygdom, men MEST fordi det er et fantastisk nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=ZZSi02uccrc

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Max

Dato : 10-10-08 14:17

Hej Per

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er
> derfor Sick/syg.

Sagde du syg, så må vi heller få fat på en doktor

Dr Feelgood - Milk & Alcohol
http://www.youtube.com/watch?v=6ySdocMeBW8

Elvis var også oppe og vende i tråden om blues, her er han
i et elegant, simpelt og veludført nummer.

Elvis Presley - Fever
http://www.youtube.com/watch?v=G9Ht1q9psfY

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 10-10-08 17:39

> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er derfor
> Sick/syg.

Håber ikke at andre har det, som jeg, med denne sang!
Jeg føler mig, ganske enkelt, syg, når jeg hører den.

Birthe Jjær - Pas på den knald røde gummibåd
http://youtube.com/watch?v=VrDseFEOwAo
Frygtelig!

Fra : Mathias

Dato : 10-10-08 21:52

Per Beer Hansen skrev:
> Dagens ord er en inspiration, fra tråden om blues musik og ordet er
> derfor Sick/syg.

Det er 1 år siden dette engelske band lod det være op til folk selv at
bestemme prisen på musikken.

Radiohead - Punchdrunk Lovesick Sing-a-long
http://www.youtube.com/watch?v=ugNNYY9PR50

Det her nummer var fast inventar på min playliste i sommers. Det er
desværre det eneste af deres numre jeg rigtig bryder mig om
The Kills - U R A Fever
http://www.youtube.com/watch?v=w3fZP7QC4PE