Fjernelse af stump af hammerskæfte
Fra : Jacob Laugesen

Dato : 09-10-08 05:29

Jeg har en Hultafors AB300 hammer med en lille rund metal "split" i
toppen. Skæftet er brækket og jeg ville gerne sætte et nyt på. Hvordan
fjerner jeg stumpen?

Jeg kan ikke umidelbart hamre den ud med en anden hammer og en stump
jern.

Hilsen Jacob Laugesen.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-10-08 13:15

Jacob Laugesen wrote:
> [...]
> fjerner jeg stumpen?
>
> Jeg kan ikke umidelbart hamre den ud med en anden hammer og en stump

Bor et hul i træet fra 'skaftsiden' os slå kilen ud med en dorn. Alt. bor
noget af træet væk.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 09-10-08 23:22

> Bor et hul i træet fra 'skaftsiden' os slå kilen ud med en dorn. Alt. bor
> noget af træet væk.

Tak det gør jeg. Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Det var nok fordi jeg
havde meget andet i hovedet i løbet af en travl arbejdsdag.

Hilsen Jacob Laugesen

Fra : Max

Dato : 09-10-08 15:01

Hej Jacob

> Jeg kan ikke umidelbart hamre den ud med en anden hammer og en stump

Brænd den ud.

--
Mvh Max

Fra : Anton

Dato : 09-10-08 16:44

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Jacob

> Brænd den ud.

Aldrig. Det vil ødelægge metallets hærdning.

mvh
Anton

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 09-10-08 23:21

> Aldrig. Det vil ødelægge metallets hærdning.

Der er jeg enig. Det er ikke godt.