Træk synet - registreret hvor?
Fra : Per*

Dato : 09-10-08 20:41

I morgen skal jeg kigge på en bil med henblik på at handle.

Ejeren fortæller mig, at der er træk på, men ikke noget stik.

Det kan jo være at trækket kun er sat på for at at have noget at sætte
cykelstativ på, eller osse er det fordi der vistnok kan spares i forsikring
hvis man ikke bruger trækket, og det skulle fraværet af stikket så
dokumentere.

Ejeren ved det ikke og kan ikke se det i registreringsattesten. Jeg har
kigget i papirerne for min nuværende bil, der står heller ikke noget om
træk - selv om der er et.

Hvordan finder jeg ud af om bilen er synet med træk?

--
mvh Per*

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-08 20:46

"Per*" <oh-no@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> træk - selv om der er et.
>
> Hvordan finder jeg ud af om bilen er synet med træk?

Det fremgår af registreringsattesten, om bilen er synet med trækket eller
ej.
Hvis det er en af de "nye" attester, så står det på bagsiden og på de gamle
attester står det på forsiden.
Det kan selvfølgeligt også være en meget gammel bil, så skal der være en
sammenkoblingsattest ved siden af registreringsattesten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : claus b.p.

Dato : 09-10-08 21:40

> Det fremgår af registreringsattesten, om bilen er synet med trækket eller
> ej.
Der skal også stå på registreringsattesten hvilke anhængervægte bilen er
godkendt til.
Så står der ingenting må du ikke bruge det til anhænger.
Det er nemt nok at få den godkendt, du medbringer bare en formular til næste
ordinære syn, melder på forhånd at du vil have et registreringssyn, så
bliver det checket og noteret på registreringsattesten. Det koster ikke
ekstra. Hvis ikke du kan vente til næste ordinære syn, skal du selvfølgelig
betale for syn.
Skal du have værksted til at montere strømstikket kan det være de også vil
stå inde for trækket, og så skal bilen ikke til syn.

/Claus

Fra : Per*

Dato : 10-10-08 03:54

"claus b.p."

> Skal du have værksted til at montere strømstikket kan det være de også vil
> stå inde for trækket, og så skal bilen ikke til syn.

Det lyder dejligt nemt. Hvordan kan jeg finde ud af det? Er det alle aut
værksteder der må det?

Per

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-08 23:52

> Skal du have værksted til at montere strømstikket kan det være de også vil
> stå inde for trækket, og så skal bilen ikke til syn.

Det forudsætter at bilen er ret ny. Jeg mener at kunne huske grænsen
for dette er 4 år.
hvis den er ældre skal du til syn, men det er som sagt noget der kan
klares til det periodiske syn uden ekstra omkostninger. Altså bortset
fra en køretur til nærmeste motorkontor, og det kan jo nemt blive en
lang tur nu til dags...

Leo

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-10-08 09:13

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det forudsætter at bilen er ret ny. Jeg mener at kunne huske grænsen
> for dette er 4 år.

Jeg mener det er 8 år .
--
ad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-08 09:26

"Awul Dasfilshabeda" <nyhedsgruppe**@**gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg mener det er 8 år .

Grænsen er rigtigt nok ved 8 år.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning

Dato : 10-10-08 12:58

On Thu, 9 Oct 2008 21:40:59 +0200, "Per*" <oh-no@nospam.dk> wrote:

>I morgen skal jeg kigge på en bil med henblik på at handle.
>
>Ejeren fortæller mig, at der er træk på, men ikke noget stik.

Eller også sidder stikket bare vippet op, når det ikke bruges. Selv
FDM har overset disse stik ved test.