Hvordan slipper jeg af med DVD region ??
Fra : jagge

Dato : 10-10-08 06:55

Jeg finder det meget provokerende at jeg ikke kan afspille DVD'er når
jeg nu sidder i USA pga den dvd regionskode.

Det kan sgu ikke være rigtigt at Apple skal afgøre om jeg kan se en vens
DVD eller ej.....

Derfor findes der nogle værktøjer hvormed jeg kan slippe af med den
funktionalitet ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-08 07:07

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> DVD eller ej.....
>
> Derfor findes der nogle værktøjer hvormed jeg kan slippe af med den

1: det er ikke noget Apple har fundet på, du kan ligesom med DRM skyde
skylden på film industrien

2: I gamle dage kunne du "flashe" drevet med en regionsneutral firmware
... men det er ultra bøvlet idag

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-10-08 07:32

jagge skrev:
> [...]
> jeg nu sidder i USA pga den dvd regionskode.
>
> Det kan sgu ikke være rigtigt at Apple skal afgøre om jeg kan se en vens

Æh, næh, det er faktisk de firmaer der leverer DVD'erne der bestemmer
det. De kunne bare lave dem i region 0.

> Derfor findes der nogle værktøjer hvormed jeg kan slippe af med den
> funktionalitet ??

Rip dem til en ISO, og brug VLC.

Fra : Jesper

Dato : 10-10-08 16:27

> [...]

> DVD eller ej.....
>
> Derfor findes der nogle værktøjer hvormed jeg kan slippe af med den

Der er to muligheder:

1)
Find firmware version i Systemprofil -> Diskbrænding. På min 'puter er
det HAEA. Søg på Google og der vil regionfri version af firmwaren dukke
op hvis den findes, hent og flash drevet. Jeg har flashet drevet på min
MacBook Pro 1,83 GHz - Vær opmærksom på, at proceduren ikke er ufarlig.
I værste fald kan du miste drevet.

2)
Køb en ekstern brænder, der kan du bruge programmer der ignorerer
regionskoden, så som MacTheRipper og VLC, det kan du ikke på det interne
drev, da det er et RCP-2 drev, her er regionen låst i firmwaren.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 10-10-08 12:33

Hej

On Oct 10, 5:26 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> [...]
> regionskoden, så som MacTheRipper og VLC, det kan du ikke på det interne
> drev, da det er et RCP-2 drev, her er regionen låst i firmwaren.

På min MacBookPro virker følgende hvis man vil rippe fra det interne
frev:

Start FairMount

http://www.metakine.com/products/fairmount/

Den mounter DVDen ved hjælp af VLC biblioteker, så man har et drev med
DVDen som HandBrake kan læse.

Derefter kan HandBrake godt omgå regionskoder og kopibeskyttelse
(eller hvad det nu er der forhindrer...)

--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 10-10-08 20:12

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> [...]
> DVDen som HandBrake kan læse.
>
> Derefter kan HandBrake godt omgå regionskoder og kopibeskyttelse
> (eller hvad det nu er der forhindrer...)

Den kan ikke omgå regionskoder på RCP-2 drev, hvor drevet er
firmwarelåst.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 19-10-08 12:18

Hej Jesper

On Oct 10, 9:11 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Den kan ikke omgå regionskoder på RCP-2 drev, hvor drevet er
> firmwarelåst.

OK

Så min MacBookPro fra august er altså heldigvis ikke låst? Hvordan ser
man det?

--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 20-10-08 15:02

> [...]

> Hej Jesper

> OK
>
> Så min MacBookPro fra august er altså heldigvis ikke låst? Hvordan ser

Din MBP er med garenti RCP-2 låst. Prøv at sætte R1 disk i drevet (hvis
drevet er sat til R2) og se om du kan se disken med VLC og rippe den med
MTR. Hvis ikke du kan se/rippe disken uden at skifte region, så er
drevet RCP-2 låst og du kan kun skifte region 4 gange, så låser drevet
endeligt.

Fra : Lyrik

Dato : 12-10-08 22:57

> [...]
> DVD eller ej.....
>
> Derfor findes der nogle værktøjer hvormed jeg kan slippe af med den

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Jakob.

Du skal se den film jeg har lavet om det her:
www.luen.dk/regikodefri.mov

Der er også links til det værktøj du skal bruge samt instruks.
Så skal du bruge denne side fra filmen:
http://www.powerbook-fr.com/dossiers/dvd_region_free_en_article30.html

Det virker perfekt her. Men naturligvis arbejder du under eget ansvar.

Hilsen
Jens

Fra : KentBM

Dato : 16-10-08 16:24

Lyrik skrev:
> [...]
> http://www.powerbook-fr.com/dossiers/dvd_region_free_en_article30.html
>
> Det virker perfekt her. Men naturligvis arbejder du under eget ansvar.
Når jeg kører firmware opdateringen så sker der ikke noget. Jeg
dobbelt-klikker på "Update KBVB to region free", det "blinker" en gang
og så sker der ikke mere?

Burde der ske mere og hvor lang tid skal jeg vente?

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-08 21:31

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> så sker der ikke mere?
>
> Burde der ske mere og hvor lang tid skal jeg vente?
Du kan tjekke om det virker ved at downloade:
www.luen.dk/regtools.zip

Og så se filmen igen hvor værktøjerne bruges.-jeg havde glemt at linke til
dette download-men nu er den der.,-)

Hilsen
Jens