Dele Aperture-bibliotek mellem to brugere
Fra : thomash@skydebanen.n~

Dato : 09-10-08 16:38

Min kæreste og jeg ønsker at dele vores Aperture-bibliotek, sådan at
vi hver især har adgang til at redigere, printe og på anden måde
anvende billederne fra hver vores bruger-konto på den samme mac.
Jeg har søgt lidt på emnet og læst mig til, at det burde være muligt,
hvis man placerer biblioteket på en ekstern HD, men selv om jeg har
tildelt os begge læse/skrive rettigheder til biblioteket, protesterer
Aperture og vil ikke lade min kæreste bruge biblioteket.

Nogen gode idéer?

/Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-08 04:46

<thomash@skydebanen.net> wrote:

> [...]
> tildelt os begge læse/skrive rettigheder til biblioteket, protesterer
> Aperture og vil ikke lade min kæreste bruge biblioteket.

du kan i hvertfald ikke bruge det på samme tid ..

/thomas

Fra : thomash@skydebanen.n~

Dato : 11-10-08 17:49

On 10 Okt., 05:46, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du kan i hvertfald ikke bruge det på samme tid ..
>
> /thomas

Det er jeg klar over!

/Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-08 10:56

<thomash@skydebanen.net> wrote:

> Det er jeg klar over!

jeg tror jeg kiggede forbi "på samme mac" .. sorry 'about that

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 08:38

On 2008-10-10 00:38:21 +0200, thomash@skydebanen.net said:

> [...]
> tildelt os begge læse/skrive rettigheder til biblioteket, protesterer
> Aperture og vil ikke lade min kæreste bruge biblioteket.

sudo chmod -R 777 på biblioteket.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : thomash@skydebanen.n~

Dato : 21-10-08 01:18

On 12 Okt., 09:37, Morten Reippuert Knudsen <s...@reippuert.dk> wrote:

> sudo chmod -R 777 på biblioteket.

Hvad gør det helt præcist?

/Thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-10-08 23:09

<thomash@skydebanen.net> wrote:

Hmmm, jeg prøvede det, men Aperture brokker sig over forkerte
permissions under begge logins, hvor den ellers kun gør det under
kærestens....
/Thomas