Til USA for en hund..
Fra : Ulvir

Dato : 08-10-08 15:27

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-10-08 18:11

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in
news:48ecc334$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jo, ham O'Leary er ikke så dum..

"At the back of the plane, the cheapest tickets could be sold for as little
as £10 including taxes and charges, with the price increasing as the plane
fills up."

Sammenholdt med Ryanairs tillæg-for-alt prispolitik er der næppe en eneste
passager der kommer over atlanten for en hund.

Så nej, han er ikke dum ham O'Leary.

Fra : Ulvir

Dato : 08-10-08 19:28

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Sammenholdt med Ryanairs tillæg-for-alt prispolitik er der næppe en eneste
> passager der kommer over atlanten for en hund.

Jeg skal til London to gange i løbet af de næste to måneder. Fra Tirstrup.
Udover billetterne skal jeg kun betale 'handling fee'. Jeg har kun
håndbagage med. Nul priority boarding eller forsikring. Hvis jeg skulle til
USA med Ryanair- ville det være på samme måde. Så ville det nok koste en
'handling fee' udover billet prisen.. Hvis man ikke bruger 'alt' ved
Ryanair, er det stadigvæk det billigste måde at flyve på..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-10-08 20:51

> [...]
> det nok koste en 'handling fee' udover billet prisen.. Hvis man ikke
> bruger 'alt' ved Ryanair, er det stadigvæk det billigste måde at flyve

Det er nok de færreste der passer ind i profilen "booker i meget god tid -
rejser uden bagage" når vi snakker USA. Begge dele sandsynligvis en
forudsætning for at rejse for en hund.

London er en helt anden snak.

Fra : Ulvir

Dato : 08-10-08 21:40

> [...]
>
> Det er nok de færreste der passer ind i profilen "booker i meget god tid -
> rejser uden bagage" når vi snakker USA. Begge dele sandsynligvis en

Hvis jeg skulle til USA en 10 - 14 dages tid, kunne jeg sagtens klare mig
med 10kg bagage. Toiletsager, underhylere, strømper og des lige køber jeg
bare over there- så vasker jeg det og gi'r det til en 'street person' inden
jeg smutter hjem igen.. Og mon ikke der er mange der ved de vil gerne til
USA en 4 -6 uger inden de skal afsted? Og hvis datoen skulle alligevel
passe ad helvede til pga. en glemt mosters fødselsdag, så er et par hundrede
kroner eller tre ikke det helt store tab.. Vel?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-08 08:48

> Hvis jeg skulle til USA en 10 - 14 dages tid, kunne jeg sagtens klare
> mig med 10kg bagage.

Nu skrev jeg "de færreste". Mine hands-on erfaringer siger at de fleste
har svært ved at holde sig under de 20 kg.

> Toiletsager, underhylere, strømper og des lige køber jeg bare over
> there

Smart... men så tror jeg trods alt det er billigere at betale O'Leary 1
stk. bagagegebyr og tage med hjemmefra.

> Og mon ikke der er mange der ved de vil gerne til USA en 4 -6 uger
> inden de skal afsted?

Sikkert. Men hvis du vil være blandt de første der booker et sæde på en
afgang (og O'Leary antyder at der næppe bliver mere end en håndfuld
billige sæder pr. afgang), skal du nok snarere erstatte "uger" med
"måneder".

Det eneste jeg siger er at kun meget få - hvis nogen overhovedet - i
praksis kommer til at flyve over atlanten for en hund.

Tænk på at du med overvejende sikkerhed kommer til at betale overpris
for mad og drikke i flyet. Noget der bliver svært at undvære på så lang
en tur.

Men fedt hvis det lykkes for dig.

Fra : Ulvir

Dato : 09-10-08 08:57

> Men fedt hvis det lykkes for dig.

Jeg gi'r en tilbagemelding når og vist det bli'r aktuelt!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-08 16:50

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in news:48edb93f$0$15875
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg gi'r en tilbagemelding når og vist det bli'r aktuelt!

Ville være fedt med en lille anmeldelse!

Fra : Ulvir

Dato : 09-10-08 16:57

> "Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in news:48edb93f$0$15875
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ville være fedt med en lille anmeldelse!

Den får I med garanti! Flere rejse anmeldelser, tilbagemeldinger og gode
tips ville være en stor plus for gruppen, tror jeg.

Mvh- Ulvir. (Der snart skal til at overnatte i Stansted igen-igen.. Og jeg
hader det..)

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 09-10-08 20:12

On Wed, 08 Oct 2008 16:26:45 +0200, Ulvir wrote:

> http://www.telegraph.co.uk/global/main.jhtml?view=DETAILS&grid=&xml=/global/2008/10/08/noindex/ryanair.xml&source=EMC-exp_08102008
>
> Jo, ham O'Leary er ikke så dum..

Det kommer ikke til at ske. Det Ryanair vinder på ift. de "normale"
selskaber er den ultrakorte turnaround-tid, med dertil hørende optimal
udnyttelse af maskiner og personale, samt at personalet starter og slutter
deres arbejdsdag i deres hjemby. PÃ¥ lange flyvninger har turnaround
mindre vægt og samtidig forhindrer hviletidsbestemmelser at personalet
kan nå hjem igen.