Gummiliste til robotstøvsuger
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-10-08 13:41

Jeg har en Roomba robotstøvsuger, som jeg er ganske glad for. Men den
har det med at køre op på benene fra min lænestol (se billede på
http://mbk.fotoz.dk/billeder/album/i18881).

Jeg har læst, at man skulle kunne løse dette problem ved at sætte en
gummiliste (eller noget tilsvarende) fast foran på støvsugeren, da den
så mærker stolebenet før den når at køre op derpå og sidde fast..

Har været rundt i diverse butikker (Silvan, bauhaus, biltema, føtex,
bilka), men har ikke kunnet finde noget. Nogen der ved hvor jeg måske
kunne få fat i noget?

Gummilisten skal være bøjelig (for at følge fronten på støvsugeren),
ca. 20 cm lang, 2-3 cm i højden og med en tykkelsen på nogle
millimeter).

Evt. andre løsningforslag til mit problem modtages selvfølgelig
også

vh
Michael

Fra : Max

Dato : 08-10-08 20:47

Hej Michael

> bilka), men har ikke kunnet finde noget. Nogen der ved hvor jeg måske
> kunne få fat i noget?

Find en marina med en ordentlig forretning og spørg efter
en fenderliste i gummi.

--
Mvh Max

Fra : CC

Dato : 08-10-08 22:08

[...]

Kan du ikke montere en ganske almindelig vinduestætningsliste, der er
selvklæbenende, evt 2 stk oven på hinanden for at få højden

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-10-08 07:52

Hej

On 08/10/08 23.08, in article
48ed214c$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "CC" <CC@mail.dk> wrote:

> Kan du ikke montere en ganske almindelig vinduestætningsliste, der er
> selvklæbenende, evt 2 stk oven på hinanden for at få højden

Det duer ikke - det har jeg prøvet...

Det skal være noget glat materiale, da en gummiliste griber godt fast i ting
den støder i mod. Dvs. Når Roomba skal dreje rundt om en genstand, eller
støder ind i fodlister, kan det give problemer. Desuden giver en
vinduesliste sorte mærker :(

Jeg har opgivet det, og fjerner mine 2 barstole hver gang Roomba skal i
aktion.

Har dog sat noget sort tape på kofangeren, for at mindste stød. Roomba kan
jo have lidt svært ved at se ting, hvis de er for små. Bordben og stoleben,
kan den jo godt være lidt hård ved, da den ikke altid tager farten af, inden
den rammer :(

Mvh
Hans

Fra : Torben

Dato : 09-10-08 06:37

Jeg har samme problem med nogle barstole, så hvis du finder en løsning må du
meget gerne poste den.

-TT