Madrasser
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 08-10-08 16:32

Har købt elevationsbunde til sengen, men skal også have andre madrasser.
Har tænkt på Dunlopillo eller Tempur, men ved ikke hvilken er bedst.
Desværre er det svært at fæste megen lid til det, den lille pige i
forretningen er blevet pålagt at sige til kundernes rådgivning.
Har læst noget om det, men er ikke blevet meget klogere - det bliver man vel
først, når man har købt og konstateret ulemperne.
Gode råd?
Mvh
Aksel

Fra : Heidi

Dato : 09-10-08 17:32

Aksel Pedersen wrote:
> [...]
> Har læst noget om det, men er ikke blevet meget klogere - det bliver
> man vel først, når man har købt og konstateret ulemperne.

Jeg har ingen forstand på Dunlopillo, men har haft Tempur i et år nu, så
der kan jeg da i hvert fald komme med lidt kommentarer:

- Vi havde på forhånd læst at Tempur madrasserne skulle blive meget
varme, hvilket afskrækkede mig lidt, da jeg nemt får det for varmt om
natten. Men jeg synes ikke det har været noget problem, heller ikke
selvom vi har haft nogle varme perioder denne sommer.
- Man skal vænne sig lidt til at Tempurmadrassen jo tager facon efter
ens krop, især når man skal vende sig - de føles tungere at vende sig
i - og hvis man har det meget koldt i soveværelset, så vil madrassen
være ret hård, indtil den bliver blødgjort af kropsvarmen, og dermed er
"liggehullerne" også længere tid om at rette sig op, når man flytter
sig.
- En fordel fremfor box/springmadrasser: Vi har også elevation, dvs. vi
har ingen topmadras der dækker hele sengen. Men man kan faktisk ikke
mærke hvis man ligger i midten, eftersom madrassen er ens i konsistens
over det hele, og ikke har den lidt hårdere kant som boxmadrasser har.

Det var vist lige hvad jeg kan komme i tanke om, men spørg hvis du vil
vide mere!

--
Heidi