Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto redigering i Kina
Fra : Stine Vestergaard

Dato : 08-10-08 15:06

Hej,
Jeg har en webshop, og når jeg tager billeder på en hvid baggrund bliver det
aldrig 100% godt, og i Adobe photoshop tager det lidt lang tid for mig og
redigere billederne så de får hvid baggrund.

Men så har jeg hørt flere som bare tager billederne på en nogenlunde hvid
baggrund hvorefter de sender dem til kina hvor de laver dne hvide baggrund
og de så retunerer dem.

Mit spørgsmål er så, er der nogen som har en ide om steder man kan få det
gjort?

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-08 15:09

Stine Vestergaard <shop@missmartins.dk> wrote:

> [...]
> og de så retunerer dem.
>
> Mit spørgsmål er så, er der nogen som har en ide om steder man kan få det

<http://www.google.dk/search?hl=en&client=safari&rls=en-us&q=Outsourcing
+Danmark+Fritlægning&btnG=Search>

/thomas

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 08-10-08 15:09

Eks. siden www.stylepaste.com

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Kenneth

Dato : 08-10-08 18:49

Hej Stine, hvad med at få mig til at lave dine produktbilleder for dig ?
du kan da lige smide en mail på kenneth@foto-4-you.dk

// Kenneth - fotograf //
www.foto-4-you.dk

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 08-10-08 21:02

Tak for svar til jeg begge. Håber og kunne finde en som ved lige præcis hvem
der kan, og kender til nogle der har været tilfredse med produktet.

Kenneth, tror dk bliver for dyrt. og ønsker og sende når jeg har billederne
og modtage dem retur indenfor kort tid og self. en billig pris.

--
Mvh/Best Regards

MissMartins

Fra : Kenneth

Dato : 09-10-08 10:25

> Kenneth, tror dk bliver for dyrt. og ønsker og sende når jeg har
> billederne og modtage dem retur indenfor kort tid og self. en billig pris.

Hej Stine, jeg tilbød egentlig ikke at frilægge dine egne billeder, men at
både fotografere og fritlægge dem for dig.
På den måde får du professionelle billeder lige klar til brug, med god
lyslægning.
Hvad mener du prisen skal være pr. produkt hvis du selv lægger modellen til
?
Flotte produkter du har og søde modeller men nogle af billederne som er
trykkede eller trukket i længden

// Kenneth
Jeg har i frilagt beskåret og skaleret for andre små virksomheder tidligere
for ca. 50,- pr. produkt
Hvor lang tid bruger du selv på et billede ?

// Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-08 06:46

> [...]
> baggrund hvorefter de sender dem til kina hvor de laver dne hvide baggrund

Øhm... Er problemet farverne eller at baggrunden ikke er ensartet belyst?

Hvis det bare er farverne så; tag billedet i RAW, juster whitebalance efter
den hvide baggrund (ét klik), færdig.

Brian

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-10-08 08:11

"Stine Vestergaard" <shop@missmartins.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og de så retunerer dem.
>
> Mit spørgsmål er så, er der nogen som har en ide om steder man kan få det

Det lyder som du leder efter nogle der kan fritlægge billederne for dig.

Det kan http://clipping-path-asia.com/

Skal det være en dansk virksomhed, så er der
http://www.lazymask.dk/index.html - http://www.uclip.dk/ -
http://www.clipping-path.dk/index.php?id=fritlaegning-af-billeder

De eneste jeg har erfaring med er http://clipping-path-asia.com/ som har
leveret et godt stykke arbejde.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Michaelbs

Dato : 09-10-08 15:28

> [...]
> og de så retunerer dem.
>
> Mit spørgsmål er så, er der nogen som har en ide om steder man kan få det

Du kan vel bare eksponere eller lyssætte efter at baggrunden og sørge for at
den er blæst helt hvid?
Det er da meget nemmere end at photoshoppe.

mvh Michaelbs

Fra : Gert Nielsen

Dato : 09-10-08 17:01

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:48ee1509$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> "Stine Vestergaard" <shop@missmartins.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan vel bare eksponere eller lyssætte efter at baggrunden og sørge for
> at den er blæst helt hvid?
> Det er da meget nemmere end at photoshoppe.

Det vil i hvert fald lette frilægningen.
Her er der tale om 3/4 personstørrelse, så det kræver lidt plads og flere
lamper.
Men hvid baggrund belyst af 2 lamper og ginen med andre 2 vil sikkert klare
opgaven.
De står jo pænt stille, så stort flashanlæg er næppe nødvendigt.
Prøv med 4 x 500W fotolamper - det er ikke så dyrt.
Gert

Fra : Michaelbs

Dato : 09-10-08 22:20

"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> De står jo pænt stille, så stort flashanlæg er næppe nødvendigt.
> Prøv med 4 x 500W fotolamper - det er ikke så dyrt.

Eller en gammel manuel flash (fra den blå avis) off camera. Det burde altså
være let - også med en relativt stor baggrund.

mvh Michael

Fra : Gert Nielsen

Dato : 10-10-08 10:02

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:48ee757a$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> "Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Eller en gammel manuel flash (fra den blå avis) off camera. Det burde
> altså være let - også med en relativt stor baggrund.

Enig.
Stine skal bare sørge for en jævn kraftig (overbelyst) hvid baggrund.
Men det er lettere med fast lys med samme farvetemperatur.
Lidt inspiration:
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1123102723.htm
Det er endnu billigere, men min egen erfaring med arbejdslys er ikke helt
super.
Men de kan jo opgraderes til fotolamper enten tungsten eller lavenergi
senere.
Det meget hårde lys fra halogenerne er lidt svær at styre imo.
Gert

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 12-10-08 11:12

Har prøvet og sende et billede til lazymask for og se kvaliteten.

Altså jeg har to hvide plader, men har ikke særlig meget plads fra pladerne
til væggen.

Men nogle der har forslag til hvilke lys der skal bruges, har været ved og
prøve og finde noget, men der er SÅ mange forskellige lamper at det gø det
umuligt, når jeg ikke kender til det :)

Men to hvide plader har jeg, en til gulv og en til væg ;)

--
Mvh/Best Regards

MissMartins
Stine Vestergaard

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 12-10-08 11:32

http://www.webfoto.dk/product.asp?product=5070
der er noget som dette...

eller nogle som ved noget bedre.

Vil ikke give over 5000 kr.

Er der nogle som ved om man kan lægge billeder inde her på dk.fritid.foto?

Fra : Gert Nielsen

Dato : 12-10-08 23:20

> [...]
>
> Vil ikke give over 5000 kr.
>
> Er der nogle som ved om man kan lægge billeder inde her på dk.fritid.foto?

Du har vist ikke set på mit link. Det kan realiseres for under 1000-

Regn med glødelamper til en pris på ca. 400- pr lampe (ex. Osram vitalux
300W)
Eller i lavenergi til ca. 750- pr lampe. (85W er passende)
Begge kan findes på ebay.de og sikkert andre steder.

Du skriver intet om størrelsen af dit "studie". Er det for lille, får du
problemer med slagskygger.
Du skriver intet om dit fotoudstyr. Det er vigtigt at du kan indstille
farvetemperaturen præcist for at få korrekt farvegengivelse.
Men har du først lavet en indstilling af farvetemperatur og en opsætning af
lamper, der dur, kan du masseproducere produktfoto i ensartet kvalitet.
Som sagt før, det er lettest med fast lys frem for flash.
Gert

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 14-10-08 14:30

Hej Gert,
Der er minimalt plads, men muligvis kan det flyttes ud, selve den hvide
plade er 1.50 m. bred og går op til loftet.
Lige nu bliver billederne bare taget med et digital kamera canon ixus 65,
men kender en som har et ikon d200, som tager super billeder, men ønsker
gerne mit eget.

Nu kommer der lige et super dumt spørgsmål, altså der er faktisk ikke så man
kan sætte pærer op, så det skal være med ledning på en måde.

Har lige kigget på ebay, synes stadig det er meget svært, har du evt. et
link?

Fra : Peter Holm

Dato : 20-10-08 19:18

Stine Vestergaard wrote:
> [...]
> hvide baggrund og de så retunerer dem.
>
> Mit spørgsmål er så, er der nogen som har en ide om steder man kan få

jeg har brugt Clipping Path Asia med glimrende resultat.
http://clipping-path-asia.com/ Super serviceminded virksomhed.
Alternativt er http://www.clippingpath-india.com/ endnu billigere, men dem
har jeg ikke testet.

Mvh
Peter

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 20-10-08 21:11

Hej Peter
Du skulle vel ikke have nogle billeder jeg må se?
mvh stine

Fra : Peter Holm

Dato : 21-10-08 18:32

Stine Vestergaard wrote:
> Hej Peter
> Du skulle vel ikke have nogle billeder jeg må se?
> mvh stine

hej stine

send en mail til:

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-11-08 09:09

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen
> jeg har brugt Clipping Path Asia med glimrende resultat.
> [...]

Dem i Indien virker mere besværlige at have med at gøre i forhold til
clipping-path-asia. Når jeg kigger på deres work flow chart, så er
clipping-path-asia meget lettere at have med at gøre. Hvis det er mange
billeder vi taler om, så vil jeg helt klart vælge asia.