WD40 & Co.
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 11:39

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-08 11:51

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 13:13

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-08 22:42

>Omkring midt i juni 2005.

Okay. Men brug du bare silikone.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 22:51

news:i9aqe41usqfpb9926okcs0oeaot224m25n@4ax.com...

>>Omkring midt i juni 2005.
>
> Okay. Men brug du bare silikone.

Kunne jeg godt, da jeg ikke forventer
at skulle ha' noget lakeret om i sen fremtid.
Men af principielle grunde gør jeg det ikke.
Derfor netop årsagen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-10-08 13:37

Eque wrote:
> [...]
>
> Kunne jeg godt, da jeg ikke forventer
> at skulle ha' noget lakeret om i sen fremtid.
> Men af principielle grunde gør jeg det ikke.

Brug pensel. Skulle det dryppe lidt på motorblokken må du være ekstra
grundig med silikonefjerneren inden den skal lakeres næste gang

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 21:01

> Brug pensel. Skulle det dryppe lidt på motorblokken må du være ekstra
> grundig med silikonefjerneren inden den skal lakeres næste gang

Den er jo smurt ind i tynd olie, så jeg tror
ikke silikonen sætter sig lige dêr.
Men bilen gik fint da jeg koldstartede den
sent igår aftes, og idag har den kørt 195 km
uden bøvl.
Passerede iøvrigt små 400.000 km. ca. 15:30.
-blev fejret med 4 små tut i horned'..(o;

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-10-08 13:06

Eque skrev:

> Silikone er jo ikke
> smart at anvende på sin
> bil overhovedet.

Dét er et religions-spørgsmål - debatten har kørte herinde for år tilbage.

I sin tid brugte jeg silikone en gang om året (tændkabler af, vaske, tørre
og så silikone på)

I dag gør jeg ikke noget...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 13:17

> I sin tid brugte jeg silikone en gang om året (tændkabler af, vaske, tørre
> og så silikone på)

Tror bare jeg vil tøre det hele godt af i en klud
som er 'vredet' i WD40.
At bruge silikone har iflg. min maler
altid været skidt for lakken og noget
bøvl at slippe (HELT) af med igen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-10-08 13:19

Eque skrev:

> At bruge silikone har iflg. min maler
> altid været skidt for lakken

Hvis du lige står og skal male bilen, jow...

> og noget
> bøvl at slippe (HELT) af med igen.

Lesonal har noget "Thinner", tror jeg det hedder - brugte jeg før da jeg
selv plettede...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Andreasen

Dato : 08-10-08 13:37

for at gøre en lang historie kort så er det rigtige endegyldige svar at hvis
der er behov for at smøre kablerne ind i alt muligt fedtet stads er der mere
behov for et sæt nye tændkabler det med at smøre dem ind er der vel en eller
anden slipsefyr der har fundet frem til det er min mening jeg vil blive stik
tosset hvis en eller anden klovn kommer noget som helst på mine kabler
mvh kim andreasen
volvo 855 2,5T

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 14:12

"Kim Andreasen" <kim_andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil blive stik tosset hvis en eller anden klovn kommer noget som helst på

Hele mit motorrum er
fedtet ind i noget (fjernbart) tynd olie.
Noget den fik ved forrige motorvask hos SUVO
og siden suppleret med WD40 ad libitum.

I min verden er en usund motorrum nemmelig
knastør. Den skal heller ikke være sølet ind i olie,
men ha' et meget tynd lag som kan fjernes igen
hvis det blir' aktuel.
Også pga. rusten.
Har dit motorrum ikke fået en undervognsbehandling ?
Evt. på undersiden af klappen ??

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-10-08 17:34

Eque skrev:

> Hele mit motorrum er
> fedtet ind i noget (fjernbart) tynd olie.

Jeg bruger kædeolie fra motorcyklen - dét har en god penetrerende virkning.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 14:01

> Hvis du lige står og skal male bilen, jow...

Og det skulle jeg nemmelig dengang jeg
fik omlakeret motorhjelmen pga. en garageport..
Jeg havde poleret bilen inden levering til maleren,
og han nævnte han sku' bruge noget tid på at
få det hele fjernet. Jeg havde for vane også poleret
hjlemen, som skulle slibes ned alligeel...altså..man
sender jo ikke sine børn beskidte til doktoren, vel ? *S*

> Lesonal har noget "Thinner", tror jeg det hedder - brugte jeg før da jeg
> selv plettede...

OK.
Nu er det ikke lige aktuel, men tak for inputz.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-10-08 14:19

On Wed, 8 Oct 2008 15:01:26 +0200, "Eque" <-> wrote:

>man sender jo ikke sine børn beskidte til doktoren, vel ? *S*

Lad mig gætte: Din mor siger stadig til dig, at du skal huske at tage
rene underbukser på, inden du skal ud at køre.

Bare for det tilfælde at du skulle køre galt og ryge på sygehuset...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 14:35

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad mig gætte: Din mor siger stadig til dig, at du skal huske at tage
> rene underbukser på, inden du skal ud at køre.
>
> Bare for det tilfælde at du skulle køre galt og ryge på sygehuset...

Skal jeg være ærlig, så har det faktisk været på tale
erindrer jeg nu du siger det ..blot i lidt anden sammenhæng,
men dên er mig ikke ukendt som sådan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-10-08 17:32

Eque skrev:

> [...]
> hjlemen, som skulle slibes ned alligeel...altså..man
> sender jo ikke sine børn beskidte til doktoren, vel ? *S*

Før i tiden polerede jeg aldrig af samme årsag
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fynbo

Dato : 08-10-08 15:37

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> At bruge silikone har iflg. min maler
> altid været skidt for lakken og noget
> bøvl at slippe (HELT) af med igen.

Maler du dine tændkabler og rør???

Fynbo

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 15:43

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Maler du dine tændkabler og rør???

Ja, for det er en helt igennem Brianbil.
Og det er biligere at male end købe
uoriginale tændkabler i rød hos T Hansen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-08 22:45

>Tror bare jeg vil tøre det hele godt af i en klud
>som er 'vredet' i WD40.

Silikone er bedre ;)

>At bruge silikone har iflg. min maler
>altid været skidt for lakken og noget
>bøvl at slippe (HELT) af med igen.

Ja det har han da helt ret i.. men skal din bil til maler da? Og har
du planer om at svine med silikonen?

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 22:52

> Silikone er bedre ;)

Nej for det sviner og WD40
er nemmere at tørre helt af igen
hvis dette sku' være nødvendigt.
Når det har samlet for meget skidteras.

> Ja det har han da helt ret i.. men skal din bil til maler da? Og har
> du planer om at svine med silikonen?

Nej og nej.
Men det gir' mig dårlig karma at tænke på
at anvende når det 'sætter sig' som det åbenbart gør.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-08 05:14

Eque skriver:

> Nej for det sviner og WD40
> er nemmere at tørre helt af igen

Sike en omgang sludder.

Skal du give kablerne sillikone (hvilket er det bedste til gummikabler),
så køber du silliconen på flaske, og påfører det emd en klud.

Du skal ikke købe tyk silliconefugemase, men bruge den samme type
sillicone som du smører dine dørlister med.

WD40 giver en pæn overflade, men kan angribe din gummi og ødelægge
kablerne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-08 10:42

>Nej for det sviner og WD40
>er nemmere at tørre helt af igen
>hvis dette sku' være nødvendigt.

Silikone sviner da ikke...

>Nej og nej.
>Men det gir' mig dårlig karma at tænke på
>at anvende når det 'sætter sig' som det åbenbart gør.

Så er det altså heller ikke værre...

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 20:59

> Silikone sviner da ikke...

Det kan gradbøjes.

> Så er det altså heller ikke værre...

Nok sandt.
Men karma er også en psykologisk ting.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-08 14:42

Eque skriver:

> Hvad sprøjter man i nødstilfælde
> og måske forebyggende på sine
> tændkabler ?

Intet overhovedet.

Duer kablerne ikke skifter man dem ud.

Fra : Klaus G.

Dato : 08-10-08 15:41

> Nu kommer fugten jo og jeg
> har først en lukket garage på
> hånden fra 1. november.
En helt lukket garage kan ofte medvirke til megen fugt, da alt det vand man
slæber ind i garagen med bilen ikke kan komme ud igen. Så husk noget
udluftning også.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 15:48

> En helt lukket garage kan ofte medvirke til megen fugt, da alt det vand
> man slæber ind i garagen med bilen ikke kan komme ud igen. Så husk noget
> udluftning også.

Takker, ja det er sandt.
Der er heldigivis et par ventilationshuller
så min plan er at lade porten stå
en anelse på gab og kun køre bilen ind når
den er tør. Stillestående luft og en våd bil
er nemmelig det værste man kan byde den.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 09-10-08 21:43

"Eque" <-> wrote in news:48ec8dba$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvad sprøjter man i nødstilfælde
> og måske forebyggende på sine
> tændkabler ?

Basta's Pronto er lavet til formålet.. Ved ikke om der er silikone i.

--
vh, Erik BH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-08 22:05

Erik B. Hansen skrev:

> Basta's Pronto er lavet til formålet.. Ved ikke om der er silikone i.

Dét er der!

Men en flaske silikone med pensel i låget er den rene vare.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 22:32

> Dét er der!
>
> Men en flaske silikone med pensel i låget er den rene vare.

Hvad bruger i til gummilisterne hvis ikke det er
silikone på flaske ?
WD-40 på en klud måske ?
Burde være OK.
Men OK, ikke aktuelt med den globale i ved-nok:,o)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-08 22:32

Eque skrev:

> Hvad bruger i til gummilisterne hvis ikke det er
> silikone på flaske ?

I så fald ingenting!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-08 23:32

>Hvad bruger i til gummilisterne hvis ikke det er
>silikone på flaske ?

Vi bruger silikone - ligesom alle andre ;)

Kom nu over den fobi.

Jeg forstår slet ikke du har stillet spørgsmålet - du nævner jo WD40
konstant som om du allerede på forhånd har bestemt dig og blot vil
bekræftes i det...?

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 00:14

> Jeg forstår slet ikke du har stillet spørgsmålet - du nævner jo WD40
> konstant som om du allerede på forhånd har bestemt dig og blot vil
> bekræftes i det...?

Ja det er sku' nok sandt.
Men nok alligevel mere et
ønske om et par kommentarer istedet
for en bekræftigelse.
Jeg ved jo godt hvorfor jeg ikke
vil bruge silikone, og har allerede
med succes anvendt den allestedsnærværende
glidemiddel WD40..

Men derfor er det rart at høre hvordan
andre er kommet af sted.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-08 05:01

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Vi bruger silikone - ligesom alle andre ;)

Til gengæld har vi heller ikke periodiske problemer med motorgangen.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-08 11:22

>Til gengæld har vi heller ikke periodiske problemer med motorgangen.....

Præcis

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 18:57

> Præcis

Nej det er jeg også fri for.
'miseren' var et enkeltstående tilfælde,
så en egentlig 'periodisk' fænomen er
der ikke engang tale om, da en periode
er en event, som sker over tid.

Her til morgen var der intet.
I morgen skal den så til Odense
og retur. Gider ikke engang krydse
fingre.)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-08 22:10

Eque skriver:

> Nej det er jeg også fri for.
> 'miseren' var et enkeltstående tilfælde,
> så en egentlig 'periodisk' fænomen er
> der ikke engang tale om, da en periode
> er en event, som sker over tid.

Nu er det nok 3 gang i år du skriver om fejl på din motor - så jo....

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 10-10-08 11:57

On 8 Okt., 12:38, "Eque" wrote:

> WD40 ?
> Eller andet ?
> Silikone er jo ikke
> smart at anvende på sin
> bil overhovedet.

Som en anden så tørt konstaterer, så bærer dine indlæg præg af at du
allerede har bestemt dig for hvad du vil.

Men hvis du havde researched lidt dybere, ville du vide at silikone
ikke bare er silicone og at flere af grupperne faktisk _kan_
overlakeres.
Såfremt din autolakerer har svært ved at rense de overflader han skal
overlakere, kan det tyde på at han anvender en forkert fortyder
(thinner)/affedter og som en skrev i et tidligere indlæg, så har
autolakproducenterne et "middel" der kan hældes i lakken. Dette sikrer
lakkens vedhæftning på "vanskelige" overflader.

Gak ind til din nærmeste Mekonomen.dk der har /eller kan skaffe en
fortynder kaldet "Silikonefjerner S" - det burde løse dit problem ...
i hvert fald et af dem.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 19:54

<paladsrevolution@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Som en anden så tørt konstaterer, så bærer dine indlæg præg af at du
>allerede har bestemt dig for hvad du vil.

Ja, og som du selv nævner om lidt,
så er der som altid - en årsag.

>Men hvis du havde researched lidt dybere, ville du vide at silikone
>ikke bare er silicone og at flere af grupperne faktisk _kan_
>overlakeres.

Problemet er, i teorien, at der næppe
står hvilken gruppe det pågældende produkt er i.

> [...]
>autolakproducenterne et "middel" der kan hældes i lakken. Dette sikrer
>lakkens vedhæftning på "vanskelige" overflader.

Ja det er pænt arbejde og holder stadig.
Måske fordi han sleb det hele ned.

>Gak ind til din nærmeste Mekonomen.dk der har /eller kan skaffe en
>fortynder kaldet "Silikonefjerner S" - det burde løse dit problem ...
>i hvert fald et af dem.

Begge emner er løst.