Levetid for Apple Cinema Display 23"?
Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-08 15:15

Hej i begge grupper.

Jeg er førstegangsbruger af en fladskærm og kunne godt tænke mig at
vide, hvorlænge jeg kan regne med, at den er "ny"?

Begynder den at uldne på et tidspunkt, og så videre...?

P.S. til Kerim i grafik: min anciennitet er højere end din, så jeg må
gerne spørge om det hér, he, he.... (Du véd, jeg driller).

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-10-08 15:27

Morten Lind wrote:
> Jeg er førstegangsbruger af en fladskærm og kunne godt tænke mig at
> vide, hvorlænge jeg kan regne med, at den er "ny"?
>
> Begynder den at uldne på et tidspunkt, og så videre...?

Hm, det kommer vel an på panelets kvalitet. Nu nævner du specifikt Apple
cinema, og svjv. er det samme paeltype, der bruges i den som i mange
andre kvalitetsskærme.

Jeg havde en prof HP pivotskærm, hvor jeg ligefrem kunne trække opl. ud
om alder, antal timer, den havde kørt og hvor lang levetid, der var
tilbage m.m.m.. Da jeg solgte den var der stadig 41.300 timer
'continuous use' tilbage ud af de 50.000 timer den er garanteret til som
'Minimal Lifetime'.

> P.S. til Kerim i grafik: min anciennitet er højere end din, så jeg må
> gerne spørge om det hér, he, he.... (Du véd, jeg driller).

Husk, du må ikke mobbe dem, der er mindre end dig.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-08 15:53

> [...]
> 'Minimal Lifetime'.

> Husk, du må ikke mobbe dem, der er mindre end dig.

Hej Erik - skærmen er fra årsskiftet 2005/2006, og jeg synes,
bogstaverne ind i mellem ser lidt uldne ud, men det kan måske også
skyldes mine eftehånden trætte øjne?

Måske skulle jeg besøge en optiker

Jeg mobber ikke - jeg udøver gruppehad....

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-10-08 16:42

Morten Lind wrote:

> Hej Erik - skærmen er fra årsskiftet 2005/2006, og jeg synes,
> bogstaverne ind i mellem ser lidt uldne ud, men det kan måske også
> skyldes mine eftehånden trætte øjne?

Hm, ca. samme alder som den HP skærm, jeg havde... - du har checket, at
den står til anb. opl.? - Der kan selvfølgelig også sidde en hinde af
snavs/fedt på skærmen, så alene en grundig rensning kunne måske hjælpe.

Brug lidt lunkent vand med et par dråber syrefri opvaskemiddel i og en
hårdt opvredet køkkenklud (fiberklud) og tør skærmen af nogle gange. Tør
efter med en helt tør tilsv. klud eller et blødt viskestykke. Skærmen
_skal_ være kold, når man gør det!

> Måske skulle jeg besøge en optiker

Tja, øjne plejer jo ikke at blive bedre med alderen...

> Jeg mobber ikke - jeg udøver gruppehad....

Nååå... Så ska' du ha' af moppen..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-08 15:28

> [...]
>
> P.S. til Kerim i grafik: min anciennitet er højere end din, så jeg må
> gerne spørge om det hér, he, he.... (Du véd, jeg driller).

backlightet er jo "bare" et lysstof rør .. så det bliver svagere med
tiden for til sidst at slukke .. levetid er 4-7 år afhængig af brug ...
mindst.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-08 15:55

> backlightet er jo "bare" et lysstof rør .. så det bliver svagere med
> tiden for til sidst at slukke .. levetid er 4-7 år afhængig af brug ...
> mindst.
>
> /thomas

OK - tak, Thomas, det vidste jeg ikke. Så burde den have en håndfuld år
endnu?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-08 16:17

> OK - tak, Thomas, det vidste jeg ikke. Så burde den have en håndfuld år
> endnu?

jep .. jeg sidder med en 20" på arbejde som har kørt i nu ... 4 år ..
mindst .. som stadig er næsten lige så crisp og lysstærk som da den blev
pakket ud ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-08 16:29

> jep .. jeg sidder med en 20" på arbejde som har kørt i nu ... 4 år ..
> mindst .. som stadig er næsten lige så crisp og lysstærk som da den blev
> pakket ud ...
>
> /thomas

Glad for at høre det - så er det s´gu´ nok øjnene.... Og ja, det er
jo dén vej, det går - glæd dig ikke

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-10-08 09:11

Morten Lind skrev:

> Glad for at høre det - så er det s´gu´ nok øjnene.... Og ja, det er
> jo dén vej, det går - glæd dig ikke

Er det nu man skal spørge til om dårligt syn er en god ting på dit
arbejde?

Fra : Morten Lind

Dato : 18-10-08 16:57

> Er det nu man skal spørge til om dårligt syn er en god ting på dit
> arbejde?

Ja, dét er det - jeg har ikke dårligt syn, jeg har slidte øjne. Jeg er
langsynet og har brugt læsebriller i et par år nu, men alderen in mente
er det muligvis en idé at få dem tjekket (?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-08 17:06

> Ja, dét er det - jeg har ikke dårligt syn, jeg har slidte øjne. Jeg er
> langsynet og har brugt læsebriller i et par år nu, men alderen in mente
> er det muligvis en idé at få dem tjekket (?).

hvor var det lige du kørte bus ? ... og vil du lige advare hvis jeg er i
området ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-08 06:54

> hvor var det lige du kørte bus ? ... og vil du lige advare hvis jeg er i
> området ;)
>

> /thomas

Hæ, hæ.....

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-10-08 18:20

> Ja, dét er det - jeg har ikke dårligt syn, jeg har slidte øjne. Jeg er
> langsynet og har brugt læsebriller i et par år nu, men alderen in mente
> er det muligvis en idé at få dem tjekket (?).

Der kan være tale om begyndende grå stær ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-10-08 17:47

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) skrev :

>P.S. til Kerim i grafik: min anciennitet er højere end din, så jeg må
>gerne spørge om det hér, he, he.... (Du véd, jeg driller).

Amatør!

Resultat 1 - 30 af cirka 5.770 for author:Morten author:Lind

Resultat 1 - 30 af cirka 40.600 for author:Ellentoft

iflg. Google Groups.
(og der er ingen andre end mig med dette efternavn i
nyhedsgrupperne)
--
Kerim

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-08 17:58

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
>
> Resultat 1 - 30 af cirka 40.600 for author:Ellentoft
>
> iflg. Google Groups.
> (og der er ingen andre end mig med dette efternavn i

Hæ, hæ.....antallet af indlæg siger jo intet om anciennitet, vel?

Iøvrigt er det godmodigt drilleri, fordi du ofte korrekser vildfarne
spørgere. Og det er fint.

Så gør det i samme ånd, f.eks. med en smiley?

M.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 18:07

Morten Lind wrote:
> Iøvrigt er det godmodigt drilleri, fordi du ofte korrekser vildfarne
> spørgere. Og det er fint.
>
> Så gør det i samme ånd, f.eks. med en smiley?

Muslimer har ingen humor. Til gengæld har de er forkærlighed for hævn. Alt
sammen i Guds navn, for så kan det retfærdiggøres.

/Ole S.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-10-08 19:29

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) skrev :

>Så gør det i samme ånd, f.eks. med en smiley?

Så er det jo ødelagt, regnede med at du kunne forstå at det også
er ment humoritisk.

http://groups.google.dk/group/alt.rave/browse_thread/thread/a4f25ec0e6d3954d/1a3cdda3ffb5b214?hl=da&lnk=st&q=#1a3cdda3ffb5b214

Er det dit, så kan jeg godt nok ikke være med.

Først fra efteråret 1999.
--
Kerim

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-08 03:30

> [...]

> 4d/1a3cdda3ffb5b214?hl=da&lnk=st&q=#1a3cdda3ffb5b214
>
> Er det dit, så kan jeg godt nok ikke være med.

Jeg får ikke noget frem, men jeg har aldrig skrevet i alt.rage.

M. -- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-10-08 18:08

Morten Lind skrev:
> Hej i begge grupper.
>
> Jeg er førstegangsbruger af en fladskærm og kunne godt tænke mig at
> vide, hvorlænge jeg kan regne med, at den er "ny"?

Jo nærigere du er, jo kortere tid

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-08 03:32

> Jo nærigere du er, jo kortere tid

Jow - det siger sig selv. Du kan vel selv finde prisen, som dog er
faldet noget

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 09-10-08 07:26

Morten Lind skrev:

> Jow - det siger sig selv. Du kan vel selv finde prisen, som dog er
> faldet noget

Nu så jeg ikke der var mærke på :)

De fladskærme jeg har haft indtil nu, har ikke tabt gejsten
nævneværdigt. Til gengæld har jeg stillet dem på højkant - det undrer
mange. Det burde ikke undre grafikfolket :D

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 09:58

On 2008-10-08 16:15:13 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Jeg er førstegangsbruger af en fladskærm og kunne godt tænke mig at
> vide, hvorlænge jeg kan regne med, at den er "ny"?

3-4 år arhængigt af brug så plejer baggrundsbelysningen at miste evnen
til lave tilstrækkeæigt lys på skærmen.

Når det er sagt syns jeg at Apples aluminiums LCD'er at klare sig
fornemt på dette punkt.

Mht de bærbare og de gamle LCD'ere med plastik kabinet stiller sagen
sig anderledes.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 18-10-08 16:44

> [...]
> fornemt på dette punkt.
>
> Mht de bærbare og de gamle LCD'ere med plastik kabinet stiller sagen

Har været på ferie med alle mine langhårede, derfor det sene svar - tak
Morten.

Jvf. subject er det en 23" Apple Cinema Display, som jo er
aluminiumsmodellen, og den er stadig flot og funktionsdygtig.

Jeg skal blot vide, hvornår jeg skal begynde at tænke/spare

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-10-08 21:49

Morten Lind skrev:

> Har været på ferie med alle mine langhårede, derfor det sene svar - tak
> Morten.

Undskyldninger, undskyldninger. Hvad er der blevet af din højtbesungne
forbindelse med omverdenen? Det forventes at du holder dig online
selvom du bevæger dig rundt omkring i verdenen!

> Jvf. subject er det en 23" Apple Cinema Display, som jo er
> aluminiumsmodellen, og den er stadig flot og funktionsdygtig.
>
> Jeg skal blot vide, hvornår jeg skal begynde at tænke/spare

Tænke gør du vel hele tiden. Det er straks værre hvornår du lægger
penge til side til nyt grej - jeg mindes at have set noget om at lagrene
var fulde!