Pakning til udstødnings manifold
Fra : Pia & Christian

Dato : 07-10-08 15:37

Hej

Jeg har skilt min udstødningsmanifold af, og skal nu til at have den samlet
igen. Men hvilken type pakning skal der bruges til at lave en ny, og hvor
finder jeg det, i nærheden af Middelfart? vi taler om et stykke på max 10 x
15 cm

På forhånd tak.

Christian Rasmussen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-10-08 19:25

"Pia & Christian" <fjerndettepichri@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvor finder jeg det, i nærheden af Middelfart? vi taler om et stykke på

Hej

Prøv på et maskinværksted, jeg vil tro de har disse pakninger, ellers kan du
vel få den original, netop til din motor.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-10-08 21:51

> [...]
> og hvor finder jeg det, i nærheden af Middelfart? vi taler om et stykke på

Hejsa....

Du kan ikke bare bruge en hvilken som helst pakning til udstødningsmanifold,
den skal være varmebestandig og er sikkert af folie-typen.
Jeg vil forslå, at du køber en original.

Mvh
Leon

Fra : john.krogsgaard@gmai~

Dato : 09-10-08 02:57

On 7 Okt., 16:37, "Pia & Christian"
<fjerndettepic...@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> finder jeg det, i nærheden af Middelfart? vi taler om et stykke på max 10 x

Hej

Biltema har en del pakningsmaterialer

prøv eks. denne www.Biltema.dk art nr 60-2002

mvh john

Fra : Harding Larsen

Dato : 09-10-08 16:47

Hej Christian,

Du kan da altid starte med at se på dimmensioner og materialer
ud fra dette link:

http://www.klinger.dk/uploads/tx_phpklingerproducts/Klinger_SIL__
_fiber.pdf

At anvende korrekte pakninger er mindst lige så vigtigt
som at reparere motoren. For at vælge det rigtige
pakningsmateriale,
skal man vide hvor stort tryk, hvor høj temperatur og hvilket
medie, pakningen skal udsættes for. Bruger man forkomprimerede
materialer, skal man sikre sig, at de har den rigtige vægtfylde.
Hvis vægtfylden er for lille, vil trykket efterhånden komprimere
pakningen så meget, at den
mister sin evne til at slutte tæt. De forskellige max.værdier
for pakningsmaterialet må ikke bruges samtidig. Der er mange
ting at tage højde for.
Spørg derfor din leverandør til råds. Han sidder inde med
værdifuld viden, at gå ind i Biltema og købe et stykke
tilfældigt pakningsmateriale er ikke tilrådelig.
Det bedste vil være at købe en original pakning beregnet til
netop din motor.

Mvh/Harding