Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stort billede af en masse små. Hvilket pro~
Fra : Jfo

Dato : 07-10-08 11:10

Hej

Jeg har set et program der kan arrangere en masse små billeder ved
siden af hinanden, så de tilsammen danner et større billede. Altså,
man fortæller programmet hvilket motiv resultatet skal vise (i form af
et foto) og så fortæller man hvilke billeder der skal bruges til at
danne resultatet og så arrangerer programmet alle de små billeder
efter farve og lysniveau så man kan se det ønskede motiv.

Hmmm håber i forstår hvad jeg mener.

Hvad er det for et program? Hvad hedder 'featuren'?

Tak
Jon

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-10-08 20:19

Jfo wrote:
> [...]
> efter farve og lysniveau så man kan se det ønskede motiv.
>
> Hmmm håber i forstår hvad jeg mener.
>
> Hvad er det for et program? Hvad hedder 'featuren'?

Det er en fotomosaikk.
Et program som kan dette, basert på automatisk katalogisering av
kildebildene er MontagePlus fra Serif
http://www.serif.com/creativity/montageplus1/mo1_overview.asp

Det lager meget flotte mosaikkbilder baert på et utvalgt bilde (for eks et
portrett) og samlinger av kildebilder ( for eks mange bilder av samm
person). Programmet velger automatisk ut bildene som trengs for å matche
farge og lys i originalbildet.

--
AsleB;Oslo

Fra : Peter Holm

Dato : 07-10-08 20:15

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-10-08 20:32

Jfo <jon.fossa@gmail.com> wrote:

> Hvad er det for et program? Hvad hedder 'featuren'?

Prøv at lave en søgning efter "mosaic" og "photo",
så får du sikkert en masse muligheder.

mvh
Ole-J

Fra : Jfo

Dato : 09-10-08 05:33

On Oct 7, 9:32 pm, n...@available.dk (Ole V Jensen) wrote:

> Prøv at lave en søgning efter "mosaic" og "photo",
>  så får du sikkert en masse muligheder.
>
> mvh
> Ole-J

Tak for svar, alle sammen!