Pille dørbeklædning af på Golf IV?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-08 16:11

Er der nogen der ved om der findes en vejledning på nettet af hvordan jeg
får dørbeklædningen af på en Golf IV? Centrallåsen har sit eget liv og låser
op og i som den har lyst til, og jeg har en idé om at det er en løs
forbindelse i førersiden.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : kazz

Dato : 07-10-08 21:08

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> får dørbeklædningen af på en Golf IV? Centrallåsen har sit eget liv og
> låser op og i som den har lyst til, og jeg har en idé om at det er en løs

Inden du kaster dig ud i at skille døren ad, så tjek lige følgende først:
Punkt 1
kig på ledningerne der hvor de går fra karosseri til dør (i dørfalsen) ofte
kan en ledning knække her og lave ballade.
punkt 2
Hvis bilen har det med at låse uden du har aktiveret fjernbetjeningen (hvis
den har en sådan) så kan fejlen meget nemt ligge i fjernbetjeningen, prøv at
pille batteriet ud af fjenbetjeningen og se om den holder op med selv at
låse.

Hvis du skal til at skille døren ad, tror jeg ikke du finder en vejledning
nogle stedder, men princippet er ret simpelt.
find alle skruer og fjen dem, også dem som sidder bag skjolde og lign. og
ryk så beklædningen af.
På VW bruger de nogle clips til at holde beklædningen som sidder forbandet
godt fast og man skal meget tæt på vold få at rykke beklædningen af.
Start med at rykke i et af de nederste hjørner, så plejer de at slippe.

Kazz

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-08 08:13

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kig på ledningerne der hvor de går fra karosseri til dør (i dørfalsen)
> ofte kan en ledning knække her og lave ballade.

Det kigger jeg lige.

> [...]
> prøv at pille batteriet ud af fjenbetjeningen og se om den holder op med

Den er ikke så ny, at der er fjernbetjening, så det er ikke der fejlen
ligger.

> [...]
> godt fast og man skal meget tæt på vold få at rykke beklædningen af.
> Start med at rykke i et af de nederste hjørner, så plejer de at slippe.

Ok, min model er den ultraskrabede, hvor stort set eneste elektriske udstyr
er varmetråde i bagruden, så der sidder sådan en håndtag til at rulle
vinduerne op og ned - det er nok det jeg er mest i tvivl om, hvordan jeg
lettest får afmonteret.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-08 14:11

".°o.O Thomas O.o°." skriver:

> [...]
> er varmetråde i bagruden, så der sidder sådan en håndtag til at rulle
> vinduerne op og ned - det er nok det jeg er mest i tvivl om, hvordan jeg

Trykker let ind på dørbeklædningen så du kan se clipsen der er sat
omkring det inderste af håndtaget. Af med clipsen og ud med håndtaget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-08 14:42

> ".°o.O Thomas O.o°." skriver:

> Trykker let ind på dørbeklædningen så du kan se clipsen der er sat
> omkring det inderste af håndtaget. Af med clipsen og ud med håndtaget.

Takker - det skulle være til at finde ud af