AUX IN
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 16:47

Hejsa
Jeg har AUX IN i min bil. Min gamle iPod kan fint bruge denne indgang, men
min iPhone "siger" ikke noget når jeg sætter den i. Kræver den et specielt
stik og i givet fald hvilket?

Stikket jeg bruger er Ipod - Minijack kabel - 0.45 m. (CABLE10) fra
http://www.av-cables.dk

Mvh. Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-08 17:31

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> [...]
> stik og i givet fald hvilket?
>
> Stikket jeg bruger er Ipod - Minijack kabel - 0.45 m. (CABLE10) fra

Gammel eller ny iPhone ? .. på de gamle iPhones er hovedtelefon udgangen
forsænket og du skal have en lille adapter til et alm. minijack stik.

<http://www.griffintechnology.com/products/headphoneadapter>

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 18:49

> Gammel eller ny iPhone ? .. på de gamle iPhones er hovedtelefon udgangen
> forsænket og du skal have en lille adapter til et alm. minijack stik.
>
> <http://www.griffintechnology.com/products/headphoneadapter>

Tak Thomas - den må jeg ha` mon det fås i en dansk webbutik? Sikker på at
det fungerer?

I øvrigt er det den gamle iPhone jeg har. Jeg købte jo som bekendt denne
http://www.av-cables.dk/lydkabler/ipod_kabel/ipod_kabel/ipod_minijack_kabel_045_m_1035_da.html
og da stikket ikke passede til iPhonen, skar jeg noget af det hvide plastik
af, det hjalp desværre ikke, selvom jeg fik det helt ind !!

Mvh. Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-08 18:50

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> Tak Thomas - den må jeg ha` mon det fås i en dansk webbutik? Sikker på
> at det fungerer?

... aner det ikke .. men f.eks. Fona har dimser fra Griffin Tech. så
måske de kan skaffe det ?

> [...]
> l_045_m_1035_da.html og da stikket ikke passede til iPhonen, skar jeg
> noget af det hvide plastik af, det hjalp desværre ikke, selvom jeg fik det

Ja .. flot af Apple .. den nye har nemlig heldigvis et helt std. mini
jack stik :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 19:29

> Ja .. flot af Apple .. den nye har nemlig heldigvis et helt std. mini
> jack stik :)

fandt denne
http://www.mytrendyphone.dk/shop/iphone-iphone-3g-10584p.html&sstlcmpid=9433
- den er nu bestilt.

Tak for hjælpen.

Hilsen Bo

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-08 23:02

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> fandt denne
> http://www.mytrendyphone.dk/shop/iphone-iphone-3g-10584p.html&sstlcmpid=9433
> - den er nu bestilt.

Det eneste rigtige ud fra en lydmæssig betragtning er at bruge en
linieudgang på iPod eller iPhone til den slags. Det vil sige, at man
skal tage lyden fra Dock-stikket i bunden. Der findes kabler til dette,
som samtidig kan sættes i cigartænderen i bilen, så iPod bliver ladet
op.
Bruger man bare mini-jack stikket, der er beregnet til
hovedtelefon, får man to volmunekontroller, da der både er
volumenkontrol i iPod/iPhone og i bilradioen. Det er dels noget rod, og
dels kan der være problemer med forskelle i impedansen i ud- og
indgangen, så lyden bliver meget lav.
Det her er en teoretisk betragtning, men jeg har da selv købt en
Monster lader til cigarstikket i bilen, hvor der er en linieudgang.
Hvordan er jeres erfaringer med at bruger hovedtelefonudgangen? Jeg
synes i øvrigt ikke, nogen af kablerne til Dock-stikket angives at være
kompatible med iPhone, så måske er Dock-stikket blevet ændret lidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-10-08 09:09

> Hvordan er jeres erfaringer med at bruger hovedtelefonudgangen? Jeg
> synes i øvrigt ikke, nogen af kablerne til Dock-stikket angives at være
> kompatible med iPhone, så måske er Dock-stikket blevet ændret lidt.

Det er fordi iPhone ikke kan lade over FireWire, men kun USB (5V).
Cigarstikket giver 12V.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-08 09:15

> Det er fordi iPhone ikke kan lade over FireWire, men kun USB (5V).
> Cigarstikket giver 12V.

Det er ren dovenskab fra dem som laver "dimser" til iPod/iPhone .. Apple
har i 3 år sagt at de skal lade være med at bruge de ben i dock
connectoren fordi de vil forsvinde .. det er de så nu.

/thomas