Zepto tilbageholder bærbar
Fra : kaspr

Dato : 06-10-08 01:57

Hej,

Jeg har min bærbar til reparation hos Zepto på fjerde måned og de
bliver ved med, at love at jeg får den i uge xx etc. Jeg ønsker, at
lave et påkrav til Zepto om udlevering af bærbar. Hvad kan jeg
forvente? Kan de sende bærbaren tilbage til mig uden, at have
repareret den? Kan jeg kræve pengene tilbage?

Kilde:
http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/reparationer/mangler/langvarig/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/32/paakrav/

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-10-08 09:48

kaspr wrote:

> Kan de sende bærbaren tilbage til mig uden, at have
> repareret den?

Ikke hvis det er en reparation omfattet af reklamationsretten.

> Kan jeg kræve pengene tilbage?

Hvis det er en reparation omfattet af reklamationsretten, så vil
jeg mene, at du efter 4 måneder er berettiget til at hæve handelen
og få dine penge tilbage. Der er ikke faste tidsfrister ved
reparationer,
men 4 måneder lyder uanset hvad som meget lang tid.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus G.

Dato : 06-10-08 19:32

> men 4 måneder lyder uanset hvad som meget lang tid.
Enig, Det er jo for faen kun en Laptop og ikke en rumfærge der er til rep :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-10-08 22:58

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i meddelelsen

> [...]
> reparationer,
> men 4 måneder lyder uanset hvad som meget lang tid.

En reparation skal ske inden for en rimelig tid - ifølge
forbrugerklagenævnet er en "rimelig tid" godt 14 dage - i
særlige komplicerede forhold, fx ved periodiske fejl, kan der
gå længere tid, men 4 måneder er ikke en rimelig tid.

Fra : kaspr

Dato : 07-10-08 01:48

On 6 Okt., 10:48, "Per H. Nielsen" <p...@dkscan.dkx> wrote:

> [...]
> Per H. Nielsen  <p...@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages:http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Reklamationsretten var udløbet. MEN de har sendt et dokument, hvor de
acceptere og bekræfter min nye reparationssag med RMA nr. - som de
har skiftet til et nyt, fordi RMA automatisk bliver slettet efter 2
måneder. Jeg går udfra det også er gældende som en alm.
reklamarationsret?

Jeg har vedhæftet brevet:
http://img412.imageshack.us/my.php?image=rmaug8.jpg

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-10-08 14:01

kaspr wrote:
> [...]
> har skiftet til et nyt, fordi RMA automatisk bliver slettet efter 2
> måneder. Jeg går udfra det også er gældende som en alm.

Reklamationsret er noget du har i 2 år efter købet. Herefter er det kun
hvis forhandleren eller producenten har givet ekstra garanti, at du
kan stille krav.

> Jeg har vedhæftet brevet:
> http://img412.imageshack.us/my.php?image=rmaug8.jpg

Det virker underligt, for det ligner unægtelig et brev som man får, når
man er omfattet af reklamationsretten.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>