Dagens ord: Unplugged
Fra : Broegger

Dato : 06-10-08 21:19

Hej

Fik lyst til at høre lidt unplugged. Så lad det være dagens ord.

Jeg vil så lægge for med en af mine favoritter i den verden. Eric Clapton
og Layla: http://www.youtube.com/watch?v=S4i-cOv69tw

og et af mine ynglings guitar numre (altså når man skal spille på western
ved lejrbålet)... Oasis og Wonderwall.
http://www.youtube.com/watch?v=_fhF5_9mEKU

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away, Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday,
Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy,
Car, Cartoon, Celtic, Children, Companion/følgesvend, Control,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Desert, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Education, Electricity,
England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail, Falling,
Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve,
Food, Forkortelser, Forlade/leave, Friend, Fun, Funk, Garden, Genial,
Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands,
Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway,
Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Kitch / Kikset,
Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som
navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Nashville, Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nord,
Nordisk, Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl,
Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio,
Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet,
Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone,
Terapi, Thunder, Tme, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller,
Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window, Wine,
Wishful, Wman, Wood, Word, Work, World, Write, Year/årstal, Yesterday,
You

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-08 21:26

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Fik lyst til at høre lidt unplugged. Så lad det være dagens ord.

Så skal vi da ha' Nirvana med "The Man Who Sold The World":
http://www.youtube.com/watch?v=avRRk-X7hGA

Og Bossen med "Fire":
http://www.youtube.com/watch?v=d5PoIrcyd34

Paul McCartney med "Every Night":
http://www.youtube.com/watch?v=_k2PieAT_ew

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 06-10-08 21:44

Hej Broegger

> Fik lyst til at høre lidt unplugged. Så lad det være dagens ord.

Den har jeg aldrig fattet, musik der er født med strøm på skal
leve med strøm på, så vi tager en der er født uden strøm.

BILLY JOEL AND TOOTS THIELEMANS -LEAVE A TENDER MOMENT ALONE
http://www.youtube.com/watch?v=6Te0DB86-wY

--
Mvh Max

Fra : MM

Dato : 06-10-08 23:00

> Fik lyst til at høre lidt unplugged. Så lad det være dagens ord.

Alice In Chains fremfører her 'Down in a Hole' under deres MTV Unplugged
koncert i 1996
http://www.youtube.com/watch?v=zc3A9hmYmnk&ftm=18
En helt igennem fantastisk præsentation af et band som aldrig rigtig fik den
success de fortjente

Her er Bon Jovi med 'Livin' on a Prayer' og 'Wanted Dead or Alive' fremført
til MTV:VMA i 1989:
http://www.youtube.com/watch?v=i1qyrGIop_M&ftm=18
Efter sigende skulle det være denne optræden være inspiration til MTV's
Unplugged koncertserie.

Ovenstående er jo gode eksempler på hvordan det kan gøres med et godt
resultat til følge... skulle man så ikke lige se hvordan det (IMO) ikke skal
gøres.

Megadeth - 'Symphony of Destruction'
http://www.youtube.com/watch?v=5LVJ9AOLTV0
sangen begynder først 1:30 inde i videoen

~MM

Fra : schlafen

Dato : 07-10-08 22:49
Fra : Broegger

Dato : 08-10-08 07:18

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev news:6l23q1Fa90a1U1@mid.individual.net:

> Chris Cornell - Billie Jean
> http://www.youtube.com/watch?v=c2MgwAJrfXo

Nogen gange er det bare for fedt at der laves kopier af andre numre. Den
originale er god, men Chris får bare noget helt særligt smidt ind i sangen
i hans version. Den giver klart stafetten.

og til Max, du har ret, der er alt for mange der bevidstløst lavede en
"Unplugged" hvor de bare "glemte" at sætte strøm på. Men der er også nogle
af kunstnerne der lavede helt specielle versioner af numrene, som i den
grad holder. Og så kræver det vel også lidt mere af sangene at være
unplugged. Man kan jo ikke bare pakke dem ind i effekter.