Hvem har prøvet at lave æblesnaps?
Fra : Zoddy

Dato : 06-10-08 20:54

Jeg har netop eksperimenteret med min egen hjemmelavede æblesnaps. Jeg har
læst at æblestykkerne skal dækkes helt til med brændevin, men de flyder jo
op og ligger i overfladen, så spørgsmålet er om de vil mugne, da de ikke er
helt dækket?

Mvh Zoddy

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-10-08 07:32

Zoddy skrev:
> [...]
> har læst at æblestykkerne skal dækkes helt til med brændevin, men de
> flyder jo op og ligger i overfladen, så spørgsmålet er om de vil mugne,

Ingen problem - de skal nok synke efterhånden som luften går ud af dem.

Jeg har et par stykker (med hele æbler/pærer) som opførte sig sådan da
de blev lavet i 90-91. De er stadig fortrinlige..

Fra : Zoddy

Dato : 07-10-08 18:53

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:
> Ingen problem - de skal nok synke efterhånden som luften går ud af dem.
>
> Jeg har et par stykker (med hele æbler/pærer) som opførte sig sådan da de
> blev lavet i 90-91. De er stadig fortrinlige..

Super!

Fra : helle

Dato : 09-10-08 03:35

On 6 Okt., 21:54, "Zoddy" <*@*.dk> wrote:
> [...]
> op og ligger i overfladen, så spørgsmålet er om de vil mugne, da de ikke er

Ikke noget problem - de synker ned - og så lige et lille fif: put et
stykke hel kanel ned til snapsen og æblerne, når den så skal
filtreres, tilsætter du ganske lidt - 1 tskf. til en flaske snaps -
flydende honning, så bliver den bare så goooood!