køkkenmaskine igen igen
Fra : Betona

Dato : 05-10-08 15:55

Hej igen
Nu har vi været ude og kigge på de forskellige modeller af køkkenmaskiner og
forvirringen er total - hælder mest til enten Kitchen aid eller Electrolux
assistenten - den ene mener at der ikke behøves mange watt, hvis bare
gearene er i orden (Kitchen aid) og den anden at watt´ene er altafgørende.
Hvad er jeres erfaring med disse to maskiner? - Er Kitchen aiden den ekstra
investering værd?

Bettina

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-10-08 16:14

"Betona" <sletbettinabjergiversen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> altafgørende.
> Hvad er jeres erfaring med disse to maskiner? - Er Kitchen aiden den

Jeg vil holde en røget sild på at Elektrolux er den bedste maskine.
Røremaskinedelen fungerer med et helt forskelligt princip i på de to
maskiner og jeg foretrækker princippet med skålen der drejer rundt fremfor
krogen der moses rundt i dejen. Jeg mener det første er langt bedre for
dejen.
Så er der kødhakkeren. Elektrolux kødhakkeren er en størrelse 10 og den er
meget effektiv, desuden går den ikke kold hvis der skulle være et par sener
eller hinder på kødet som det er tilfældet ved visse andre kødhakkere. Det
har noget med den roterende kniv´s udformning at gøre. Jeg ved ikke hvor god
Kichenaid er på det punkt men jeg ved at Kenwood har en dårlig kødhakker.
Jeg har prøvet 3 forskellige af det mærke, og de var alle dårlige
sammenlignet med Elektrolux/Ballerup som det retteligt var og er for det er
sådan én jeg bruger nu.
Jeg tror de fleste Kichenaid bliver solgt fordi de er trendy, ser smarte ud
og er dyre. ( Nu får jeg vist ballade igen

Steen.

Steen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-10-08 10:21

Steen Jakobsen wrote:

> Jeg tror de fleste Kichenaid bliver solgt fordi de er trendy, ser
> smarte ud og er dyre. ( Nu får jeg vist ballade igen

Hos os er det sådan at hvis en maskine af den størrelse skal rodes ud af et
skab inden brug, vil den efter kort tid ikke blive brugt. Derfor skal den
stå fremme og så betyder det noget at maskinen ser godt ud. Men ingeniøren i
mig siger det skal altså osse virke. En Kitchen Aid opfylder begge krav så
den blev det. Og vi har f.eks. ikke rigtig købt brød siden den kom i huset
så ja, den bliver brugt

Ebbe

Fra : Padre

Dato : 06-10-08 06:35

On 6 Okt., 11:20, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:
¨
> [...]
> den blev det. Og vi har f.eks. ikke rigtig købt brød siden den kom i huset

Ditto.

Jeg har ikke brugt kødhakkeren så meget, men den har da virket
upåklageligt hver gang, og til at røre franskbrøds- eller pastadej (og
valse pastadejen ud) er den også god.

Padre

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-10-08 14:01

Padre wrote:

> Jeg har ikke brugt kødhakkeren så meget, men den har da virket
> upåklageligt hver gang, og til at røre franskbrøds- eller pastadej (og
> valse pastadejen ud) er den også god.

Vi venter lige med indkøbet af diverse tilbehør til vi tager til New York
til maj. Derovre koster det det halve - og så får fruen nok et afløb for sit
shopping-gen (hendes eget udtryk)

Ebbe

Fra : Kim

Dato : 06-10-08 17:50

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i meddelelsen

> Vi venter lige med indkøbet af diverse tilbehør til vi tager til New York
> til maj. Derovre koster det det halve - og så får fruen nok et afløb for
> sit shopping-gen (hendes eget udtryk)

Hvis du køber den derovre, vil den være til 110V og altså ikke
kunne bruger herhjemme uden en transformator....

Mvh, Kim

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-10-08 19:55

Kim wrote:

> Hvis du køber den derovre, vil den være til 110V og altså ikke
> kunne bruger herhjemme uden en transformator....

Ikke noget problem da det *tilbehør* vi har tænkt os at købe skal sættes
på den Kitchen Aid vi allerede har

Ebbe

Fra : Padre

Dato : 07-10-08 00:31

On 6 Okt., 15:00, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Vi venter lige med indkøbet af diverse tilbehør til vi tager til New York
> til maj. Derovre koster det det halve - og så får fruen nok et afløb for sit
> shopping-gen (hendes eget udtryk)

Fornuftigt. Du skal bare være opmærksom på, at noget af det vejer en
del

Hvilket minder mig om - er der nogen i gruppen, der har prøvet den
purepresser, som man kan sætte på kødhakkeren? Jeg er interesseret i
at vide, hvor meget af frugtkødet og hvor mange af stenene, den sier
fra, når man purerer kogte tomater, så hvis der er nogen, der har
prøvet det, ville jeg meget gerne høre om det.

--
padre