Opskrift -- Arme Riddere med pærekompot, t~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 05-10-08 10:58

Kære gruppe!

I forgårs smagte jeg Arme Riddere for første gang i mit liv. Det var
en god oplevelse. Retten har altid fascineret mig, som barn nok pga.
navnet. Rene Redzepi fra Noma har haft fat i klassikeren tidligere --
og vandt årets ret med en udgave med smør-iscreme og brunet smør for
nogle år siden. Min udgave blev med hvidvin, pærekompot, tørrede
skiver af æble og en creme på kondenseret mælk. Dæl'me godt!

Opskrift og billede her:
http://www.bergholt.net/arme_riddere_aeble_vanilje_kondenseret_maelk.html

----
Mvh.
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter -- illustrerede
madopskrifter & forslag til vine, der matcher opskrifterne)