Radiator helved.
Fra : ghostdeer@gmail.com

Dato : 06-10-08 16:24

Hej!

Idag syntes jeg efterhånden at det blev for koldt at leve uden
radiator, så jeg besluttede mig for at gøre noget ved min radiator på
mit værelse som ikke ville varme. læste lidt rundt på nettet og fandt
da hurtigt ud af at jeg måtte sætte den der lille stift til lidt
motion, efter at have maset lidt med den fik jeg da også varme, en hel
masse, ja faktisk alt for meget.

sagen er den at nu vil min radiator slet ikke slukke, da jeg skruede
termostat hovedt af røg der en lille bitte stykke af den rem som
ligesom stremmer den fast. ved ikke om det har noget at sige.
yderligere har jeg nu observeret at den der lille metal hætte som
sidder oppe i termostaten er lidt skæv, ved heller ikke om det har
noget at sige.

Nogen der har et bud på hvad man kan gøre for at genskabe et
nogenlunde nordisk klima på mit værelse igen?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 07-10-08 00:43

ghostdeer@gmail.com skrev:
> [...]
> noget at sige.
>
> Nogen der har et bud på hvad man kan gøre for at genskabe et
> nogenlunde nordisk klima på mit værelse igen?

Det lille stykke der er gået af spændebåndet til føleren betyder
formentlig ikke noget, men det er vigtigt at du monterer føleren lige
igen, så stiften påvirkes korrekt. Hvis du har ødelagt føleren kan du
købe en ny for et par hundrede kroner.

--
Niels

Fra : Armand

Dato : 07-10-08 15:03

ghostdeer@gmail.com skrev:
> [...]
> noget at sige.
>
> Nogen der har et bud på hvad man kan gøre for at genskabe et
> nogenlunde nordisk klima på mit værelse igen?

Omtalte stift lukker for gennemstrømning af radiatorvand når den er inde!
Hvis termostathovedet ikke er kommet helt på (der er et hak som det skal
passe ind i for at komme i bund) eller det ikke er spændt ordentligt
fast, kan stiften ikke komme helt i bund og radiatoren bliver varm!
Nød-rep. (mens du evt. skaffer et nyt ventil-hovede): Tryk stiften ind
med en halv træklemme og hold den inde v.h.a. et par strips/stykker
ståltråd omkring dén og radiator-røret!

Held og lykke!

--
Armand.