Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Print fra Lightroom?
Fra : Bent Lauritsen

Dato : 05-10-08 12:09

Er der nogen der har check på print fra LR (2.0)?
Jeg ville gerne printe 10*15 på A4 (der er plads til 3 stks..), men jeg kan
ikke få det til at virke.
jeg har oprettet en custom template, med 3 billeder, men jeg kan ikke få LR
til kun at bruge hvert billede 1 gang, den vil printe hvert billede 3 gange
på hver A4 side.

Er der andre der har prøvet og har en løsning?

Bent

Fra : Kenneth

Dato : 05-10-08 19:15

"Bent Lauritsen" <bent.lauritsenSLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange på hver A4 side.
>
> Er der andre der har prøvet og har en løsning?

Under IMAGE SETTINGS menu (øverste højre hjørne), skal du fjerne hak i
"Repeat one photo per page"

// Kenneth

Fra : Bent Lauritsen

Dato : 05-10-08 19:54

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i meddelelsen

> "Bent Lauritsen" <bent.lauritsenSLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Under IMAGE SETTINGS menu (øverste højre hjørne), skal du fjerne hak i
> "Repeat one photo per page"
>

> // Kenneth

Hmm, den har jeg godt nok ikke..??
Der er kun "zoom to fill" og "rotate to fit" der kan hakkes af.
Bent

Fra : Bo Hellum

Dato : 06-10-08 07:44

Øverst i venstre hjørne har du "layout engine". Hvis den står til picture
package så kan du IKKE vælge "repeat one photo per page", du skal markere
under layout engine "Contact sheet / grid" så kommer den frem.

Bo

Fra : Bent Lauritsen

Dato : 06-10-08 19:22

> [...]
> package så kan du IKKE vælge "repeat one photo per page", du skal markere
> under layout engine "Contact sheet / grid" så kommer den frem.

Hmm, hvis jeg i "layout engine" vælger "contact sheet/grid" så forsvinder
muligheden for at tilføje "celler" til layoutet.??
de er der kun når jeg vælger at lave en picture package.

Bent

Fra : Bent Lauritsen

Dato : 11-10-08 22:37

"Bent Lauritsen" <bent.lauritsenSLETDETTE@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hmm, hvis jeg i "layout engine" vælger "contact sheet/grid" så forsvinder
> muligheden for at tilføje "celler" til layoutet.??
> de er der kun når jeg vælger at lave en picture package.
>
> Bent

HJÆLP..
er der ingen der har erfaring med dette? (evt et layout til download), jeg
kan simpelt hen ikke få det til at virke.

Fra : winddiesel

Dato : 12-10-08 06:23

On 11 Okt., 23:36, "Bent Lauritsen"
<bent.lauritsenSLETDE...@gmail.com> wrote:

> HJÆLP..
> er der ingen der har erfaring med dette? (evt et layout til download), jeg
> kan simpelt hen ikke få det til at virke.

Sæt din pagesize til A4
Vælg Picture Package, når du har klikket på det ene billede du ønsker
Kilk 3 gange på 10x15 så skulle de blive placeret - problemet er bare
at der kan ikke være 3x 10x15 på 21x29,7 cm.

Fra : Bent Lauritsen

Dato : 13-10-08 20:20

"winddiesel" <winddiesel@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Kilk 3 gange på 10x15 så skulle de blive placeret - problemet er bare
at der kan ikke være 3x 10x15 på 21x29,7 cm.

OK, var måske lidt uklar omkring målene..
på et stykke A4 kan der være 3 stk. 4*6" (2 stk. på den smalle ende, og et
liggende)
Jeg ville have LR til at opføre sig som når man har valgt et contact sheet,
der bruger den kun billederne 1 gang.
Vælger man picture package bliver hver side fyldt med det samme billede.