Bluetooth på MacBook 1st generation dø
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 05-10-08 14:28

Hej,

For en måned siden begyndte min Bluetooth at dø på min MacBook. Den slog
servicen fra og kun en boot af maskinen kunne få aktiveret bluetooth igen.
Det blev jeg træt af, så jeg reinstalleret min maskine og nu gør den det
igen...

Nogle som har været ude for det samme og ved hvad løsningen kan være?
Det er super irriterende at skulle boote sin maskine hele tiden...

/Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-08 14:30

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle som har været ude for det samme og ved hvad løsningen kan være?
> Det er super irriterende at skulle boote sin maskine hele tiden...

Kan du se om System Profil kan se dit bluetooth hardware når det sker ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 15:48

Hej Thomas,

Det ser sådan ud (den er lige crachet igen!)

Apple Bluetooth Software Version:   2.1.0f17
Services:
Bluetooth File Transfer:
Folder other devices can browse:   ~/Public
Requires Authentication:   Yes
State:   Enabled
Bluetooth File Exchange:
Folder for accepted items:   ~/Downloads
Requires Authentication:   No
When other items are accepted:   Ask
When PIM items are accepted:   Ask
When receiving items:   Prompt for each file
State:   Enabled
Devices (Paired, Favorites, etc):
agnesguemene’s mouse:
Name:   agnesguemene’s mouse
Address:   00-14-51-c9-d3-c6
Type:   Mouse
Firmware Version:   512
Services:   Mighty Mouse
Paired:   Yes
Favorite:   No
Connected:   No
Manufacturer:   Broadcom ($2, $314)
agnesguemene’s keyboard:
Name:   agnesguemene’s keyboard
Address:   00-0a-95-48-3d-ff
Type:   Keyboard
Firmware Version:   272
Services:   Apple Wireless Keyboard
Paired:   Yes
Favorite:   No
Connected:   No
Manufacturer:   Broadcom ($1, $7b00)
Incoming Serial Ports:
Serial Port 1:
Name:   Bluetooth-PDA-Sync
RFCOMM Channel:   3
Requires Authentication:   No
Outgoing Serial Ports:
Serial Port 1:
Address:
Name:   Bluetooth-Modem
RFCOMM Channel:   0

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-08 15:50

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> Hej Thomas,
>
> Det ser sådan ud (den er lige crachet igen!)

men du kan ikke bruge det mus og tastatur som den har parret med ?

/thomas

Fra : lojmann

Dato : 06-10-08 07:57

Nemlig, jeg kan heller ikke tilføjde nye BT enheder, før efter book.

Når jeg trykker på BT ikonet i toppen af skærmen, står der bare "Not
available'...

/Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-08 15:11

lojmann <lojmann@gmail.com> wrote:

> Nemlig, jeg kan heller ikke tilføjde nye BT enheder, før efter book.
>
> Når jeg trykker på BT ikonet i toppen af skærmen, står der bare "Not
> available'...

lugter af en hardware fejl ... er der garanti på maskinen ?

/thomas

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 06-10-08 19:12

Thomas von Hassel wrote:

> lugter af en hardware fejl ... er der garanti på maskinen ?

Nej ikke mere desværre :(