blues musik?
Fra : Per H

Dato : 04-10-08 21:22

Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
erfaringer / meninger er med godt blues?

per

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-08 21:32

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
> erfaringer / meninger er med godt blues?
>

> --
Udelukkende gode erfaringer
Kan du ikke præcisere det lidt?

Fra : Per H

Dato : 04-10-08 22:12

On Sat, 4 Oct 2008 22:31:35 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Udelukkende gode erfaringer
>Kan du ikke præcisere det lidt?

Vil gerne lytte til noget roligt, gerne med få instrumenter.
Det skal være "flot"

per

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 00:58

> Vil gerne lytte til noget roligt, gerne med få instrumenter.
> Det skal være "flot"
> --

Robert Johnson, Muddy Waters

Fra : Peter Christiansen

Dato : 06-10-08 14:48

Per H wrote:
> Vil gerne lytte til noget roligt, gerne med få instrumenter.
> Det skal være "flot"

Prøv at lytte til Keb'Mo' f.eks. albummet Suitcase finder jeg rigtig godt.

mvh
Peter

Fra : Per H

Dato : 04-10-08 22:19

On Sat, 4 Oct 2008 22:31:35 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Udelukkende gode erfaringer
>Kan du ikke præcisere det lidt?

F.eks.

Blues Vol.1\05 - Bobby 'Blue' Bland - Stormy Monday Blues

per

Fra : Max

Dato : 04-10-08 23:20

Hej Per

> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
> erfaringer / meninger er med godt blues?

For mig er det en form for rockmusikens moder. Der findes så
mange udøvere og så mange måder at gøre det på at man selv
efter mange års lytten stadigvæk kan finde nye.

Der er de gamle som BB KIng, Champion Jack Dupree, Bilie Holiday,
og de nyere som Fletwood Mac, JJ Cale, Gary Moore, George Thorogood,
Stevie Ray Vaughan og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 09:10

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
> erfaringer / meninger er med godt blues?

> Mvh
>
> per
_______________________________________

Hej Per

Erfaringerne er på alle måder gode. Blues-musik er så dejligt gyngende,
ligesopm den beslægtede genre "rock`n`rool, som i 50-erne udsprang fra
Bluesmusikken.

Der er to navne som er alt-dominerende indenfor blues-musik og der er rigtig
god gang i deres musik.

De hedder begge næsten det samme, nemlig VAN THE MAN og THE FAT MAN. hehe

Den første af dem har forresten indspillet en ret "sjov" cd, sammen med en
af THE FAT MANs kollegers lillesøster, nemlig JERRY LEE LEWIS`s søster LINDA
GAIL LEWIS. Jerry Lee lewis spiller den genre som udsprang sig fra de
amerikanske negrenes bluesmusik, nemlig de hvides amerikaneres
rock`n`roel-musik. Men søsteren gik altså sammen med VAN THE MAN om at lave
en blue-cd. Den blues cd-er nogfet af det bedste som Van The Man har lavet
i sin mangeårige karriere, vil jeg nok mene. Cd-en er speciel ved at det
først og fremmest er en blues-cd, men samtidig har elementer fra den
beslægtede genre "rock`n`roel" (Det er Lindas skyld) men den har også et
drys af country-toner i sig. Det er virkelig en speciel oplevelse at lytte
til denne VAN / LINDA-cd.
Det ler rigtigt godt og det gælder alle sangene på cd-en, at de har dette
element af et drys fra de andre genrer. Men 80% er altså ægte blues skulle
jeg mene. Det var cd-en med Linda gail lewis som virkeliog gjorde Van
Morrison kendt i den brede offentlighed. Cd-en står her på hylden og den
skal luftes engang imellem (cd-en altså).

Så er der FATS DOMINO (The Fat Man). Det er helt ægte blues

Du får lige et par hjemmesider

VAN MORRISON: Verdens mest kendte og populære blues-sanger. Mest kendt for
det verdensomspændende tophit "Brown Eye girl"
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=22762

You Tube smagsprøve på hans tophit
http://www.youtube.com/watch?v=_SP60n9v2YM

hvis det da ikke er

FATS DOMINO: mest kendt for "Blue Berry hill"

ou ube smagsprøve på hans tophit
http://www.youtube.com/watch?v=Dl5hknXqXps

En stor forskel på dem er at den ene er neger og den anden er hvid.
Van-manden er 63 år og Fat-manden er 80 år

PS: Du skal lige vide at der helt sikkerk vil komme en masse reaktioner på
dette indlæg og disse to navne jeg forslår dig her. Måske vil nogen skrive
noget med at disse to blues-sanger slet ikke er kendte og slet ikke spiller
blues og at det er ren slager de spiller og at de spiller meget dårligt og
at ingen danskere klender dem. Og alt det der. Det har at gøre med at mange
her i NG har alternativ musiksmag.

Men du kan være 101,1% sikker på at det er korrekt hvad jeg skriver. Disse
to navne ER de mest populære bluessangere. Problemet for mange her i NG er
bare at disse bleues-sangere er alt for populære i den almindelige
befolkning til at det er "stuerent" her i NG at sige at de er verdens
førende bluesnavne. FOR DET ER DE.

Hilsen Åge

PS: Nu er der pause et par minutter, så skal du bare se hvordan VAN MORRISON
vil blive sablet ned, som det argeste lordt, sammen med Fats Domino. Men
bare ignorer det. Prøv i stedet at lytte til mine to smagsprøver med disse
navne, så vil du selv kunne erfare at det er top-kvali. Og problemet for
mange her i NG er at disse to navne bare er alt for populære.

Fra : Max

Dato : 05-10-08 10:00

Hej Åge

> [...]
> almindelige befolkning til at det er "stuerent" her i NG at sige at
> de er verdens førende bluesnavne. FOR DET ER DE.

Du bekræfter lige hvad jeg altid har sagt, din interesse for slagermusik
er
påtaget. Med dette indlæg har du netop bevist at du godt ved hvad
ordentlig musik er. Godt gået Åge og velkommen til den virkelige
verden.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 10:23

>du godt ved hvad
> ordentlig musik er.

SV: Øhhhhhh.. hvad sker der nu ???

Godt gået Åge og velkommen til

SV: Vild forvirring ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 10:27

> Med dette indlæg har du netop bevist at du godt ved hvad
> ordentlig musik er. Godt gået Åge og velkommen til den virkelige
> verden.

_________

øhhhhhhh:::::: Af hjerttet "Tak". Men jeg kendte altså ikke en eneste af de
navne du nævnte indenfor blues ????.

De navne jeg nævnte er jo mere stilen som slagermusikradioen LIMFJORD PLUS
spiller ind i mellem.

vild forvirring

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 11:06

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> vild forvirring
>
> Hilsen Åge

Godt du endelig selv har indset det

Fra : Max

Dato : 05-10-08 17:03

Hej Åge

> øhhhhhhh:::::: Af hjerttet "Tak". Men jeg kendte altså ikke en eneste
> af de navne du nævnte indenfor blues ????.

Det betyder ikke så meget, jeg kender alt til dem du nævner og
kan godt give dig ret i at de er gode musikere.

> De navne jeg nævnte er jo mere stilen som slagermusikradioen LIMFJORD
> PLUS spiller ind i mellem.

Hvilket så bare bekræfter at selv en blind høne kan finde korn.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 17:48

> jeg kender alt til dem du nævner

SV: Meget positivt, så er vbi da to her i NG som kender dem.

>og kan godt give dig ret i at de er gode musikere.

SV: Rolig nu. Du bør ikke rose folkelige kendte musikere her i dette forum.
Du aner vist ikke hvad du sætter igang nu.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 05-10-08 18:35

Hej Åge

> SV: Rolig nu. Du bør ikke rose folkelige kendte musikere her i dette
> forum. Du aner vist ikke hvad du sætter igang nu.

Bare roligt Åge, alle i denne gruppe kender de to musikere og alle
vil helt sikkert godt være ved at de kender dem, så faren er ikke
så stor.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 18:54

> Bare roligt Åge,

SV: Pyhhhh, så er jeg rolig

> alle i denne gruppe kender de to musikere

SV: Arhhhhhhhh, det er jeg nu ikke helt så sikker på at de gør.

> og alle vil helt sikkert godt være ved at de kender dem,

SV: Være ved at de kender dem.! - Hmmm.... Lyder mystisk, men okay. Jeg
stoler på dig så. Du lyder troværdig og overbevisende. Og Helvede er da
heller ikke brudt ud endnu.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 11:05

On Sun, 5 Oct 2008 10:10:21 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
skrev:

> [...]

>at ingen danskere klender dem. Og alt det der. Det har at gøre med at mange

Ja der er da kommet en del navne, så har jeg lidt at lave, når det
skal gennemgåes.

per

Fra : CJ

Dato : 05-10-08 12:01

> Ja der er da kommet en del navne, så har jeg lidt at lave, når det
> skal gennemgåes.
>

> --
>
> Mvh
>
> per

Hvis du mangler lidt dansk inspiration kan Mike Andersen anbefales. Du
finder ham på mikeandersen.com.
Mike Andersen spiller selv noget han kalder Rhytm and Blues...

Mvh

Carsten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-10-08 22:08

> [...]
> skrev:

> Ja der er da kommet en del navne, så har jeg lidt at lave, når det

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

..................og der skal forresten nok komme et indlæg fra en som hedder
Allan Krautvald. Ham forstår virkelig at
få alle mulige genrer til at være noget helt andet end det er. Vi har
prøvet at forklare ham lidt om det, men det
har vi opgivet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 23:21

Vi har
> prøvet at forklare ham lidt om det, men det
> har vi opgivet.

Goddag hr. Vi

Fra : Per H

Dato : 08-10-08 00:25

On Tue, 7 Oct 2008 23:07:32 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
>
>.................og der skal forresten nok komme et indlæg fra en som hedder
>Allan Krautvald.

Han plejer da at være meget flink

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-08 08:35

> On Tue, 7 Oct 2008 23:07:32 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
> [...]

---------

.............men sjov

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 08-10-08 06:59

Hej Åge

> få alle mulige genrer til at være noget helt andet end det er. Vi har
> prøvet at forklare ham lidt om det, men det
> har vi opgivet.

Du burde vide at de eneste der omtaler sig selv i flertal er
de kongelige og folk med fladlus, høre du til nogen af disse ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 08:40

> Du burde vide at de eneste der omtaler sig selv i flertal er
> de kongelige og folk med fladlus, høre du til nogen af disse ?
>
> --
Åge og ham i spejlet?

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 22:03

skrev:

> [...]
>_______________________________________
>

>Så er der FATS DOMINO (The Fat Man). Det er helt ægte blues

>FATS DOMINO: mest kendt for "Blue Berry hill"

Jadada, det svinger sku da.

Op med benene, og en drink ved hånden.

Men jeg må sige at der er enorm forskel på blues, selvfølgelig er der
det. De andre link, var ikke lige mig, men det skal da forfølges.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-08 08:30

> [...]

> Men jeg må sige at der er enorm forskel på blues, selvfølgelig er der
> det. De andre link, var ikke lige mig, men det skal da forfølges.

SV: Det er nok fordi mange af de andre link ikke er rigtig blues, ligesom
dem jeg har givet dig.
Du ved al det der man taler om musikgenrer som udvikler sig.
Det dækker som regel altid over, at det slet ikke længere har noget med
den originale genre at gøre,
men har videreudviklet sig til noget som nærmest er en ny eller anden
musikgenre.
Men altså Fats Domino og Van Morrison, det er den ægte blues-genre.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-08 15:14

> Men altså Fats Domino og Van Morrison, det er den ægte blues-genre.

De 2 har intet med regulær blues at gøre. Kan i visse tilfælde katagoriseres
som rhythm and blues, som ganske vist er i familie med blues musik, men det
er rock'n'roll og rockmusik jo også.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 08:17

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: Det er nok fordi mange af de andre link ikke er rigtig blues, ligesom
> dem jeg har givet dig.

De links du har givet er altså ikke rigtig blues Åge, dertil er de en del
årtier for unge.
Rythm & blues måske, men det har godt nok intet at gøre med den oprindelige
blues.

> Du ved al det der man taler om musikgenrer som udvikler sig.
> Det dækker som regel altid over, at det slet ikke længere har noget med
> den originale genre at gøre,

Præcis, som de kunstnere du linker til.

> men har videreudviklet sig til noget som nærmest er en ny eller anden
> musikgenre. Men altså Fats Domino og Van Morrison, det er den ægte
> blues-genre.

Øhh nej, de er et af skridtene på vejen fra blues til Deep Purple :)

Fra : bierberg

Dato : 07-10-08 05:13

On 7 Okt., 09:17, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> [...]
> blues.

> Præcis, som de kunstnere du linker til.

> Øhh nej, de er et af skridtene på vejen fra blues til Deep Purple :)

Jeg er begyndt at lytte til Seasick Steve... Det er blues i sin
reneste form. Intet overflødigt. En 3-strenget guitar samt en
papkasse.....
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 14:05

"bierberg" <MikkelBierberg@gmail.com> wrote in message

>Jeg er begyndt at lytte til Seasick Steve... Det er blues i sin
>reneste form. Intet overflødigt. En 3-strenget guitar samt en
>papkasse.....
>Mikkel

Mere "originalt" i en moderne form bliver det bare ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=zi_0k3hzNS4

/Alex

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-08 12:58

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "bierberg" <MikkelBierberg@gmail.com> wrote in message

> Mere "originalt" i en moderne form bliver det bare ikke.
> http://www.youtube.com/watch?v=zi_0k3hzNS4

Ham kendte jeg godt nok ikke, men hold da helt k*ft hvor han rykker

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : ASKF

Dato : 14-10-08 12:53

Per Beer Hansen ytrede sig i <48eca034$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

>Ham kendte jeg godt nok ikke, men hold da helt k*ft hvor han rykker

Jeg kendte ham heller ikke, men har er nu tilføjet på min indkøbsliste.

Jeg kan i midlertid kun finde hans cder, men på diverse torrent sites er
der også en video optaget på Readings 2008 festivallen, som jeg desværre
har store problemer med at finde nogen steder.

Han har også udgivet sine to albums på vinyl, men det lader til at Dog
House Music er udgået, er der nogen som ved hvor den kan købes?
<http://991.com/Buy/ProductListing.aspx?ArtistName=Seasick+Steve&FullDiscography=on>
har 1 vinyl og tre cder.

Alle jeg kender som er til blues og rock, som jeg har introduceret ham
til, er også blevet hooked
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : bierberg

Dato : 07-10-08 09:28

On 7 Okt., 15:04, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> "bierberg" <MikkelBierb...@gmail.com> wrote in message

> Mere "originalt" i en moderne form bliver det bare ikke.http://www.youtube.com/watch?v=zi_0k3hzNS4
>
> /Alex

Klart originalt. Men hvor det swinger...
Denne er HELT FORRYGENDE...
http://www.youtube.com/watch?v=pNoPNC3ebYQ
Mikkel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-10-08 21:00

"bierberg" <MikkelBierberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> "bierberg" <MikkelBierb...@gmail.com> wrote in message

Klart originalt. Men hvor det swinger...

____

Der er da mange gode elementer over det link du kommer med. Musikken
svinger. Men blues har det bare
intet at gøre med.

Nærmere glamrock. Det første jeg tænkte da jeg lyttede til dit link, var
Alvin Stardust.

Prøv at lyt her. En af disse to, har hugget noget fra den anden. Nogen der
ved hvem det drejer sig om?
MIKKELS FORRYGENDE LINK
http://www.youtube.com/watch?v=pNoPNC3ebYQ

MIT FORRYGENDE LINK: My Coo Ca Choo
http://www.youtube.com/watch?v=tQ6dkyVw5YI

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 07-10-08 21:14

Hej Åge

> Der er da mange gode elementer over det link du kommer med. Musikken
> svinger. Men blues har det bare intet at gøre med.

Det er så på tide at du forstår at det er dig der er forkert på den,
det er blues uanset hvad du syntes :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 21:43

> Det er så på tide at du forstår at det er dig der er forkert på den,
> det er blues uanset hvad du syntes :)
>
> --
Ikke fordi jeg tror det hjælper på Åges musikalske opdragelse, så her er da
et par eksempler på god svedig blues, som han så sikkert kalder alt muligt
andet:

Muddy Waters:
http://www.youtube.com/watch?v=aEGiGIaDmS4

Howlin´Wolf:
http://www.youtube.com/watch?v=AM-73uROlR4&feature=related

Robert Johnson:
http://www.youtube.com/watch?v=Yd60nI4sa9A

John Lee Hooker:
http://www.youtube.com/watch?v=zYrVwGxlcFA

B.B. King:
http://www.youtube.com/watch?v=wNId8clBdbI&feature=related

Og så den her hvor en af de gamle sorte møder den næste generation af hvide
bluesmusikere
http://www.youtube.com/watch?v=BYO2oxDv_ZU

og endnu en af slagsen:
http://www.youtube.com/watch?v=1mujaxzs3X4

Fra : Max

Dato : 07-10-08 22:17

Hej Allan

> Ikke fordi jeg tror det hjælper på Åges musikalske opdragelse, så her
> er da et par eksempler på god svedig blues, som han så sikkert kalder
> alt muligt andet:

De har jo nok lært det af Alvin Stardust :)

Men nogle lækre ægte bluesmusikere har du da fundet og specielt
er det fint at du peger på de hvide bluesmusikere, i denne sammen-
hæng Rolling Stones, den gruppe har jo bestemt bevist at de også
kan spille blues musik. Her er et af de bedste bluesnumre fra 1965

THE ROLLING STONES - " LITTLE RED ROOSTER "
http://www.youtube.com/watch?v=Pl-CgJfnOJY&feature=related

> Muddy Waters:
> http://www.youtube.com/watch?v=aEGiGIaDmS4

Et rigtigt tungt, svedigt nummer. Waters er altid værd at lytte til.

>Howlin' Wolf - Meet Me In The Bottom
> http://www.youtube.com/watch?v=AM-73uROlR4&feature=related

En sjov perle, orkesterbesætningen er lidt usædvanlig og rytmen
køre også lidt specielt.

Men en sand perlerække du lige fandt.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 22:50

> Men en sand perlerække du lige fandt.
>
> --
> Mvh Max

Ja ikke....man skal jo kende grundlaget for den videre udvikling af musikken

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 13:16

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Og så den her hvor en af de gamle sorte møder den næste generation af
> hvide
> bluesmusikere
> http://www.youtube.com/watch?v=BYO2oxDv_ZU

Fedt :)

Så opgraderer vi den lige et par årtier, og fyrer Gary Moore og BB King af:
http://www.youtube.com/watch?v=lqAuuIDU2sw

Holy crap hvor kan Moore's guitar få hårene til at rejse sig på mine arme :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 12:17

> Der er da mange gode elementer over det link du kommer med. Musikken
> svinger. Men blues har det bare intet at gøre med.

LOL - Du har slået hovedet hårdt på et eller andet tidspunkt Åge, og ramt
faktacentret.
Men hvad enten du ved det eller ikke, så er det godt nok bluers i den mest
rene form du hørte der, og det kan du ikke gøre ret meget ved.
Der er faktisk en masse litteratur på nettet om emnet, så du måske kunne
orientere dig lidt i fakta, inden du dummer dig med flere vanvittige
påstande her i NG, f.eks: http://da.wikipedia.org/wiki/Blues

> Nærmere glamrock. Det første jeg tænkte da jeg lyttede til dit link, var
> Alvin Stardust.

hahahahahahahahaha....... du er en morsom mand Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 16:58

> LOL - Du har slået hovedet hårdt på et eller andet tidspunkt Åge, og ramt
> faktacentret.

Meget hårdt
Det huskes jo også hvorledes Åge ville trække bl.a. Elvis igennem schlager
pløret

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-08 06:09

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Meget hårdt
> Det huskes jo også hvorledes Åge ville trække bl.a. Elvis igennem schlager
> pløret

Hej Allan

Jamen hvis du undlader ch så har han jo faktisk også lidt ret..... Ik' ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 09:03

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Jamen hvis du undlader ch så har han jo faktisk også lidt ret..... Ik' ???

Kommer an på definationen....Elvis er i bedste fald rock og i værste fald
pop, alt efter tid og sange.
Elvis har klart i sine bedste perioder været en af de store i modsætning til
Hansi Hinterhüler og hvem Åge ellers plejer at skrive savlende indlæg om.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-08 10:27

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Kommer an på definationen....Elvis er i bedste fald rock og i værste fald
> pop, alt efter tid og sange.

SV: Elvis er hverken rock eller pop.

Elvis er skråstreg en rock`n`roll-sanger.

> Elvis har klart i sine bedste perioder været en af de store i modsætning
> til
> Hansi Hinterhüler og hvem Åge ellers plejer at skrive savlende indlæg om.

SV: I de store tyske slagershow spilles Hansi sideløbende med navne i stil
med Elvis.
Musikken er i familie med hinanden. Masser af slager har hentet
inspirationen
fra rock`n`roll og country.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-08 10:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Elvis er skråstreg en rock`n`roll-sanger.

____

rettelse:

Elvis er (skråstreg) VAR en rock`n`roll-sanger

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 11:20

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SV: Elvis er hverken rock eller pop.
>
> Elvis er skråstreg en rock`n`roll-sanger.

Vrøvl!!!
Elvis var i hovedparten af sin karriere popsanger og meget af det var pop af
værste slags.
Du kan derimod have en pointe i at kalde ham rock'n'roll sanger, som jo i
50'erne var betegnelsen for det som senere udviklede sig til rockmusisk, da
der kom flere vitaminer ind i musikken.

Fra : isteen

Dato : 09-10-08 13:07

> [...]

> 50'erne var betegnelsen for det som senere udviklede sig til rockmusisk, da

Måske skulle vi bare kalde ham sanger.
Som mange andre spændte Elvis over mange genrer - fra rockabilly til
gospel
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 13:17

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse

> Måske skulle vi bare kalde ham sanger.
> Som mange andre spændte Elvis over mange genrer - fra rockabilly til
> gospel
> --
Ja lad os nøjes med det

Fra : Max

Dato : 09-10-08 15:03

Hej Allan

> Ja lad os nøjes med det

Skal vi så ikke også være enige i at hæren ikke gjorde noget
positivt for ham ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 16:03

> Skal vi så ikke også være enige i at hæren ikke gjorde noget
> positivt for ham ?
>
> --
"He died when he went into the army"

citat: John Lennon 1977 efter Elvis' død

Fra : isteen

Dato : 09-10-08 16:38

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Allan

> Skal vi så ikke også være enige i at hæren ikke gjorde noget
> positivt for ham ?

Har den nogensinde gjort det?
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per H

Dato : 09-10-08 17:47

On Thu, 9 Oct 2008 17:38:02 +0200, isteen@gmail.rygeloven.com (isteen)
skrev:

>Har den nogensinde gjort det?
ifølge Magrethe- ja

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-08 21:29

> "isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse

> Ja lad os nøjes med det

___________________________

Jeg har hørt musik som går under betegnelsen rock`a`billy og som jeg synes
lyder rigtigt godt, men er der nogen som ved hvad forskellen er
på det og rock`n`roll. Hvilke navne er kendt indenfor det der Billy-værk? -
Er der nogen som har nogle gode "Billy"-you-tube-link ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 22:31

Hvilke navne er kendt indenfor det der Billy-værk? -
> Er der nogen som har nogle gode "Billy"-you-tube-link ?
>
> Hilsen Åge

Carl Perkins:
http://www.youtube.com/watch?v=is4lWYGM6rM

Elvis Presley:
http://www.youtube.com/watch?v=zjWnkmfldB0

Wanda Jackson:
http://www.youtube.com/watch?v=O0uq1vNHIUI

Sig til hvis du skal bruge flere

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:08

> Carl Perkins:
> [...]

___________________________________

Hmmmmm.... Ja det
er jo kendte sange, som lyder rigtigt godt.

Det lyder jo som ganske almindelig rock`n`roll. Hvori skulle forskellen
være?

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 22:51

> Hmmmmm.... Ja det
> er jo kendte sange, som lyder rigtigt godt.
>
> Det lyder jo som ganske almindelig rock`n`roll. Hvori skulle forskellen
> være?

Indrømmet...det er en slags rock'n'roll. Men du spurgte hvad Rockabilly var
og her var så nogle eksempler.
Læs mere her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rockabilly

Fra : Per H

Dato : 09-10-08 15:36

On Thu, 9 Oct 2008 12:19:52 +0200, "Allan Krautwald"
> [...]

>Vrøvl!!!
>Elvis var i hovedparten af sin karriere popsanger og meget af det var pop af

Undrer mig over alle dem der tilbad, og stadig er vilde med ham.
Nå men det tør jeg slet ikke sige højt.

per

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 16:05

> Undrer mig over alle dem der tilbad, og stadig er vilde med ham.
> Nå men det tør jeg slet ikke sige højt.
>
> --

Tjah....
Han havde nogle gode år i starten, hvorefter han i mange år indspillede den
ene ligegyldige film med tilhørende soundtracks efter den anden.
Så havde han en kort opblomstring i slutningen af 60'erne før han degenerede
til en Las Vegas performer i grimt tøj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-08 21:32

> [...]
> <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

> Undrer mig over alle dem der tilbad, og stadig er vilde med ham.

_______________________

Sån er der så meget, per. Guderne skal vide at jeg undrer mig mindst lige så
meget over at nogen kan lide pop og rock.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-08 12:18

> [...]
til
> Hansi Hinterhüler og hvem Åge ellers plejer at skrive savlende indlæg om.

Elvis, er der en genre han ikke har været i ????... Ikke engang Tyske
Schlagere, er helt fri for Elvis... Hvilket jo ikke er så underligt, efter
som han jo var i Tyskland i det meste af 2 år.... Og det er jo egentligt
underligt... At Tysk Schlager musik er så forhadt herinde, for selv Elvis,
var ganske glad for det... Hvilket jo kan ses i, at han jo ofte lod sig
fotografere, sammen med disse Tyske artister.... Men Okay, dengang var det
jo relativt nyt, og endnu ikke " Schlager " ) Og noget helt andet...
Dengang var Tyskland jo stedet, hvis man ville spille musik, og der er vel
næppe nogen store kunstnere, fra dengang, som ikke har indpillet, faktisk
ikke så lidt endda på Tysk.

Så dermed kan det vel helt klart afvises.... Elvis har foruden Tysk
schlager, gjort sig i Pop, Rock, Country & Western, Gospel... Og det skulle
ikke undre mig, om ikke nogen, også ville anbringe nogle af hans sange
indenfor Soul... og nogle skal nok komme på et par genrer, som jeg lige
umiddelbart har glemt. Til alt held for Elvis, var hans skuespil oppe, når
sangen var nede... Eller vi skal måske snarere sige, at det var Elvis store
ulykke... For var han ikke blevet dyrket som afgud, havde han måske levet
endnu, og ikke gået bort, som det dybt ulykkelige, og dybt frustrerede
menneske, som han åbenbart var, men som hans omgivelser konstant stivede af,
til lige præcist, at kunne klare næste performance. Havde det ikke været for
hans sidste kæreste, var han jo druknet i en tallerken kyllingesuppe.... Det
beskriver ikke ligefrem, et stort menneske for mig, men snarere en person i
total opløsning.... En som længe havde ønsket at dø, og egentligt kun havde
overlevet så længe, fordi der trods alt, var en fire fem personer, som
stadig vovede at sige Elvis imod.

Når du udelader ch... Så er ordet Slager, og det kan jo så sikkert med lidt
god vilje, være tilsvarende udtryk, som Hit, Evergreen og find selv på
flere....

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 10-10-08 14:23

Hej Benny

> egentligt underligt... At Tysk Schlager musik er så forhadt herinde,
> for selv Elvis, var ganske glad for det... Hvilket jo kan ses i, at
> han jo ofte lod sig fotografere, sammen med disse Tyske artister....

Hvor får du den ide fra, alle kan da lide tyske slagere, og den her
har nok virkelig gjort sig på det tyske markede.

Elvis Presley - Wooden Heart (Muss I Denn)
http://www.youtube.com/watch?v=0xZhYhg09lk

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 14:45

> Hvor får du den ide fra, alle kan da lide tyske slagere, og den her
> har nok virkelig gjort sig på det tyske markede.
>
> Elvis Presley - Wooden Heart (Muss I Denn)
> http://www.youtube.com/watch?v=0xZhYhg09lk

Uha ja et grimt eksempel på hvor galt det kan

Fra : Max

Dato : 10-10-08 14:58

Hej Allan

> Uha ja et grimt eksempel på hvor galt det kan

Her er et par pragtstykker mere :)

The Beatles i wanna hold your hand
http://www.youtube.com/watch?v=5jTC725PvPs

The Beatles - Sie liebt dich
http://www.youtube.com/watch?v=sJ27gdIZOe0&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 15:32

> Her er et par pragtstykker mere :)
>
> The Beatles i wanna hold your hand
> http://www.youtube.com/watch?v=5jTC725PvPs
>
> The Beatles - Sie liebt dich
> http://www.youtube.com/watch?v=sJ27gdIZOe0&feature=related

Ja uha dem havde jeg helt glemt og vil hurtigt glemme igen

Fra : Max

Dato : 10-10-08 20:30

Hej Allan

> Ja uha dem havde jeg helt glemt og vil hurtigt glemme igen

Nej, det er jo fejlen, de skal huskes så man aldrig gentager
den slags.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 20:53

> Nej, det er jo fejlen, de skal huskes så man aldrig gentager
> den slags.
>
> --
Det er der desværre ikke mange chancer
Eftersom de 2 væsentligste medlemmer har forladt os.

Fra : Max

Dato : 10-10-08 21:04

Hej Allan

> Det er der desværre ikke mange chancer

Nu var det ikke møntet på gruppen, men på
den måde at skamride hits på.

> Eftersom de 2 væsentligste medlemmer har forladt os.

For mig er det nøjagtig 50 % der mangler, men jeg har nu
aldrig ønsket en samling ag gruppen igen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 21:29

> For mig er det nøjagtig 50 % der mangler, men jeg har nu
> aldrig ønsket en samling ag gruppen igen.
>
> --
Næeh det er jeg såmænd enig i. De var så store, at en gendannelse sikkert
kun ville være nedad bakke

Fra : Max

Dato : 10-10-08 21:53

Hej Allan

> Næeh det er jeg såmænd enig i. De var så store, at en gendannelse
> sikkert kun ville være nedad bakke

Noget der virkeligt er stort er at holde på sin karrieres højdepunkt,
noget kun de færreste kan finde ud af.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 21:57

> Noget der virkeligt er stort er at holde på sin karrieres højdepunkt,
> noget kun de færreste kan finde ud af.

Enig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:33

> Hej Allan

> [...]

_________________________

Lækker musik

Man kunne virkelig lave kvalitetesmusik i 60-erne. Det må man sige. I dag
skriger man bare. Og helt uden grund

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-08 07:47

> [...]
>
> Lækker musik
>
> Man kunne virkelig lave kvalitetesmusik i 60-erne. Det må man sige. I dag

Ikke altid uden grund Åge....

Sommetider hamrer de søm i scenen nedefra, som sangeren så kan stå og hoppe
på.
Så man rigtigt kan føle smerten i musikken ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 08:32

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> hoppe
> på.
> Så man rigtigt kan føle smerten i musikken ))

_________________________

Haha

......................Så forstår jeg bedre konceptet i al det der
"vild-med-talent-scenen-er-din-for-en-godaften". ''

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-08 10:19

> [...]
>
> .....................Så forstår jeg bedre konceptet i al det der
> "vild-med-talent-scenen-er-din-for-en-godaften". ''

Ja for det kræver mod, at trække foden tilbage igen ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:42

> Hej Allan

> [...]

_____________________

Her er det mest typiske eksempel på at BEATLES tog på en lille visit
indenfor slagermusik-genren.

http://www.youtube.com/watch?v=pJhcGepfG04

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:49

> Her er det mest typiske eksempel på at BEATLES tog på en lille visit
> indenfor slagermusik-genren.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=pJhcGepfG04

--------

og lad os så lige høre et eksempel på at de forlader slagermusik-genren og
siger godaw til rock-genren. Jeg synes edder brøleme godt nok man foretager
et tigerspring i genrerne her. Milde Moses.
Jeg synes forøvrigt at "Obladi oblada" er det bedste slagermusik som Beatles
har lavet. Og jeg synes samtidig at "Revolution" er det bedste rock-musik
(beat-musik - pigtråd) som gruppen har lavet.

http://www.youtube.com/watch?v=87yq372R4Ts

Egentligt utroligt at kunne konstatere at en egentlig rock-gruppe sagtens
kunne finde på at lave en lille afstikker ind til slager-genren.
Det var man ikke bange for i 60-erne. Hverken Elvis eller Beatles.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 22:59

> [...]
> har lavet. Og jeg synes samtidig at "Revolution" er det bedste rock-musik
> (beat-musik - pigtråd) som gruppen har lavet.

Beatles lavede ikke slagermusik og det kan undre, at du er så begejstret for
Revolution med dens forvrængede guitar og skrålende sang
Jeg er da enig i, at det er godt nummer, som det meste af det de
lavede...men skulle jeg vælge min favorit, ville disse være højt på listen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ywg-PdeGVL0

http://www.youtube.com/watch?v=gZez_k4vAzU

http://www.youtube.com/watch?v=Ym0x3vTw6yc

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 22:52

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er det mest typiske eksempel på at BEATLES tog på en lille visit
> indenfor slagermusik-genren.

Narh...den er nærmest beslægtet med reggae eller ska.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 11:42

> Narh...den er nærmest beslægtet med reggae eller ska.

___________

Ska-musik???

Sjovt nok hørte jeg lile OBLADI OBLADI på Danmarks slagermusikradio
"Limfjord Plus". Og lige derefter kom der et nummer
med et af øjeblikkets store dansktopnavne "Christian Møldrup".
Og så lød jinglen "Limfjord Plus - dansktop og slager - et plus i din
hverdag".

Jeg vil tage kontakt til Plussseren og foreslå dem at omskrive jinglen til
noget i retning af.

Limfjord Plus - Dansktop og ska - Det er det vi vil ha".

Dde spiller da i hvert fald en masse ska-musik.

???????????

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:29

> [...]
> har nok virkelig gjort sig på det tyske markede.
>
> Elvis Presley - Wooden Heart (Muss I Denn)

____

Hehe. Sjovt eksempel. Ja, her kan man høre Elvis synge schlager-musik.

Han kunne hoppe fra det ene til det andet.

Det var der nu forresten mange grupper som kunne i sin tid. The Beatles
forlod også sin egentlige genre med et par enkelte Schlager-sange.
Vi kender vist alle "Obladi oblada" og "Yellow submarine".
Deres øvrige sange havde dog ikke meget med slager at gøre. Det viser
bare at grupper dengang godt kunne lave en afstikker fra det '
ene til det andet.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 11-10-08 08:00

Hej Åge

> Det var der nu forresten mange grupper som kunne i sin tid. The
> Beatles forlod også sin egentlige genre med et par enkelte
> Schlager-sange.

Du er vel også overbevist om at sne er opfundet fordi nogen
gerne vil stå på ski, ikke ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-08 08:35

> Du er vel også overbevist om at sne er opfundet fordi nogen
> gerne vil stå på ski, ikke ?
>
> --
> Mvh Max

______

Næh, for at kyle det i nakken på dig

Fra : Max

Dato : 11-10-08 10:59

Hej Åge

> Næh, for at kyle det i nakken på dig

Det tør du alligevel ikke.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-08 07:41

> [...]
> har nok virkelig gjort sig på det tyske markede.
>
> Elvis Presley - Wooden Heart (Muss I Denn)

Hej Max

Jeg var forberedt på den kom....

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 11-10-08 08:02

Hej Benny

> Jeg var forberedt på den kom....

Det vill også have undret mig andet. Men dit postulat om
at gruppen hader slagere mener jeg nu ikke holder.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-08 08:08

> Hej Benny

> Det vill også have undret mig andet. Men dit postulat om
> at gruppen hader slagere mener jeg nu ikke holder.
>
> --
> Mvh Max

Nå er det så bare Åge den hader ?

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 09:46

> Nå er det så bare Åge den hader ?
>
> M.V.H....Benny..

Næeh der er vist ingen der hader Åge

Fra : Max

Dato : 11-10-08 11:00

Hej Benny

> Nå er det så bare Åge den hader ?

Man kan da ikke hade Åge, ham kan man kun have
lidt ondt af :)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-08 10:37

> Hej Benny

> Man kan da ikke hade Åge, ham kan man kun have
> lidt ondt af :)
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Der tror jeg næppe vi bliver enige....

Hvorfor i alverden skulle man have ondt af ham ?????

Åge skriver om sin glæde ved musik, og i andre, om alle Åge's fejl.

Så hvem ville du egentligt mene, vi skal have ondt af.... ???

Om Obladi - Oblada er Ska' eller ej, er da hamrende ligegyldigt....

Det er en knaldhamrende god melodi, uanset stilart....

Så skal man se sådan på det, startede den som Pigtråd, for så at blive Rock,
for senere at blive degraderet til Pop og nu om dage er den så Ska'.... Om
det så er en op eller nedgradering, skal jeg ikke kunne sige.... Men den er
præcis, lige så fed, som dengang den kom frem... Nu findes den bare i, vel
noget der ligner, et par tusinde udgaver, mod dengang, nogle ganske få....
Hvilket jo så også til en vis grad, må give mig ret i, at den er F.....
god... Og det stadig, uanset genre.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 12-10-08 13:17

Hej Benny

> Der tror jeg næppe vi bliver enige....

Det er jo også ligegyldigt.

> Åge skriver om sin glæde ved musik, og i andre, om alle Åge's fejl.

Nej, han skriver indlæg han er sikker på at der kommer masser
af respons på, negativ som positiv, Åge er ligeglad, bare han
får opmærksomhed :)

> Så hvem ville du egentligt mene, vi skal have ondt af.... ???

Åge naturligvis. Bare han dog ville vise sit sande jeg, der gemmer
sig helt sikkert et godt væsen bag den facade :)

> Om Obladi - Oblada er Ska' eller ej, er da hamrende ligegyldigt....
>
> Det er en knaldhamrende god melodi, uanset stilart....

Det er så den eneste Beatles melodi jeg overhovedet ikke gider
at høre på og sådan har jeg haft det med den siden den dag den
kom på gaden. Og er den ska idag, ja så var den også ska da den
kom frem da ska jo er et begreb der efterhånden har et halvt
århundrede på bagen.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-08 13:43

> [...]

> Det er så den eneste Beatles melodi jeg overhovedet ikke gider
> at høre på og sådan har jeg haft det med den siden den dag den

_____

Det er selvfølgelig forskelligt hvad man mener om den. Men det er Det er et
eksempel på at du er meget alternativ i forhold til den brede befolkning.
Jeg tror de fleste, ude i befolkningen, synes at den er rigtigt god.
Ska-musik gynger rigtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 14:17

> [...]
> kom på gaden. Og er den ska idag, ja så var den også ska da den
> kom frem da ska jo er et begreb der efterhånden har et halvt

Ja det er et af snart mange tilfælde, hvor Paul McCartney har rystet noget
hurtigt ud af ærmet, som verden ikke burde have været delagtiggjort i.
Der er ingen tvivl om, at manden har skrevet mange klassikere og omvendt
utroligt meget møg...det her nummer er et lysende eksempel på sidstnævnte.

Fra : Max

Dato : 12-10-08 15:26

Hej Allan

> delagtiggjort i. Der er ingen tvivl om, at manden har skrevet mange
> klassikere og omvendt utroligt meget møg...det her nummer er et
> lysende eksempel på sidstnævnte.

Det glæder mig at andre end jeg har den mening.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-08 16:40

> [...]

> utroligt meget møg...det her nummer er et lysende eksempel på sidstnævnte.

_____________

Men det er da et meget godt eksempel på at Beatles også lavede sange som den
dag i dag er evergreen.

Det er trods alt nok også Beatles mest folkelige og populære sang som de har
lavet.

Angående kvalitet kan man vel også nok sige at det var en af deres hits, som
havde en meget høj kvalitet.

Man kan vel goft kalde den Beatles bedste sang.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-10-08 16:53

Hej Åge

> Angående kvalitet kan man vel også nok sige at det var en af deres
> hits, som havde en meget høj kvalitet.

Nu mangler du bare at fortælle at den cover version Peter Belli
lavede faktisk er bedre end originalen :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-08 17:46

> Nu mangler du bare at fortælle at den cover version Peter Belli
> lavede faktisk er bedre end originalen :)

______________

Den er da i hvert fald ligeså god, kan man vel sige.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-10-08 18:22

Hej Åge

> Den er da i hvert fald ligeså god, kan man vel sige.

Tak fordi du ikke svigter mig.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 09:52

> Hej Åge

> Tak fordi du ikke svigter mig.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Jamen jeg svigter heller ikke....

Så jeg siger lige som Åge....

Men så vidt jeg husker. Gav The Beatles nu også nummeret til The Marmalade,
som derfor står med det, man må kalde den originale version.... Og igen, lad
være med at spørge, om Beatles spiller den bedre end Marmalade... For igen,
jeg vil få svært ved at beslutte mig.... Så jeg tror de alle vil ende i en
pudsig uafgjort stilling.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 09:36

> [...]
> utroligt meget møg...det her nummer er et lysende eksempel på sidstnævnte.

Ja er det ikke forunderligt.....

Hele verden elsker den, og dem der vil fremtræde som kyndige, kalder den
noget møg ))))))

M.V.H....Benny..
Der så åbenbart elsker møget

Fra : Max

Dato : 13-10-08 09:49

Hej Benny

> Hele verden elsker den, og dem der vil fremtræde som kyndige, kalder
> den noget møg ))))))

Du vil jo åbenbart gerne kaldes kyndig i at dømme den til ikke
at være noget møg ?

Kvalitet har nu aldrig været bestemt af salgstal og den slags,
det vil du vel give mig ret i ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 11:15

> Kvalitet har nu aldrig været bestemt af salgstal og den slags,
> det vil du vel give mig ret i ?

Næeh det er korrekt, selvom the Beatles stadig er de bedste sælgende
nogensinde
Tror heller ikke man kan bruge salgstal i forbindelse med Ob-la-di,
Ob-la-da, eftersom den "blot" var et ud af 30 numre på the White Album. Så
det er nok lidt svært at gøre op.
Men skal der siges noget positivt om nummeret må det være, at the Beatles
version er klart bedre end de kendte cover versioner

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 11:53

> [...]
> at være noget møg ?
>
> Kvalitet har nu aldrig været bestemt af salgstal og den slags,

Hej Max

Der er vist noget, du har fået helt galt fat i.... Er der ikke...???

Jeg syntes jeg har skrevet, op til flere gange.... Jeg er glad for den,
uanset hvem der spiller den, og hvordan den bliver spillet. Om det gør mig
kyndig i noget som helst, har jeg ikke den ringeste ide om.... Men jeg ved,
den står i min pladesamling, adskillige gange, og i adskillige versioner.

Tja, pris og kvalitet, hænger ofte sammen.... Men da de færreste har råd
til, generelt kun at købe varer af den ultimative kvalitet, er de bedste
varer, som regel også de mindst solgte.

Men da priserne på musik, i Danmark er såkaldte standard priser, er det vel
næppe priserne, der kan bruges som et kvalitetsbegreb.... Så må det vel i
sidste ende, blive salgstallet, der afgør om almindelige mennesker betragter
et stykke musik som værende kvalitet, eller lidende af mangel på samme.

Men jeg vil da sige det således, at med 50 år bagen, og endnu ikke død og
glemt... Det lige som antyder, overfor mig, at folk generelt syntes ganske
godt om den, også mellem dem, der vist som du ville antyde tidligere, var
gamle nok til at være en rigtig hippie... Og det må vel være det ultimative
kvalitetsstempel for musik.... At det bliver hørt...

Ellers er der ved grød, noget jeg har misforstået....

Men har du andre udlægninger, hører jeg dem da gerne. :)

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 11:12

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Hele verden elsker den, og dem der vil fremtræde som kyndige, kalder den
> noget møg ))))))

Det var dog en utrolig påstand, at hele verden elsker den, hvor ved du det
fra?
Jeg ville tro at de var de mere kendte numre, som var udgivet på singleplade
næsten alle i verden ville elske.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 13:36

> [...]
> fra?
> Jeg ville tro at de var de mere kendte numre, som var udgivet på

Hvilken Single leder du efter ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 14:48

> Hvilken Single leder du efter ????
>
> M.V.H....Benny..

Den single the Beatles ikke udgav med Ob-la-di, Ob-la-da i 1968

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 21:53

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Den single the Beatles ikke udgav med Ob-la-di, Ob-la-da i 1968

Originalen er stadig, med The Marmalade og ikke The Beatles.

M.V.H...Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 22:54

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Originalen er stadig, med The Marmalade og ikke The Beatles.
>
> M.V.H...Benny..

Originalen er med the Beatles
The Beatles indspillede nummeret i perioden 3.-11. juli 1968 og udgav den på
the White Album 22. november 1968.
Marmelades single udkom den 29. november 1968. Jeg ved dog ikke hvornår den
er indspillet, men sandsynligvis efter juli 1968

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 23:07

> [...]

den
> er indspillet, men sandsynligvis efter juli 1968

Så kan jeg da kun glæde mig over, at Beatles aldrig har givet mig noget.
Når de selv tager det tilbage igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 12:14

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Hele verden elsker den, og dem der vil fremtræde som kyndige, kalder den
> noget møg ))))))

Narh nu íkke hele verden, som det fremgår af listen over de 500 bedste sange
i verden offentliggjort af tidsskriftet Rolling Stone:
http://www.rollingstone.com/news/coverstory/500songs

der er adskellige sange med Beatles, men ikke lige den

Men den er da indirekte repæsenteret på listen over albums, hvor the White
Album er nr. 10, men det er givet ikke Ob-la-di, Ob-la-das fortjeneste alene

http://www.rollingstone.com/news/story/5938174/the_rs_500_greatest_albums_of_all_time/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 13:34

> [...]
>
> Men den er da indirekte repæsenteret på listen over albums, hvor the White
> Album er nr. 10, men det er givet ikke Ob-la-di, Ob-la-das fortjeneste

Tja, nu ved jeg ikke, hvor meget vægt jeg ville lægge på Rolling Stone...

Set med mine øjne, ikke ret meget... Først og fremmest, ville jeg heller
ikke lede efter Beatles, men stadig lede efter Marmalade....

Hvorfor ville jeg så ikke tillægge Rolling Stone nogen særlig betydning.
Fordi det nærmeste, jeg nogen sinde er kommet tidsskriftet Rolling Stone, er
når Dr. Hook synger " Cover of the Rolling Stone " Som Eddie Skoller jo
omdøbte til Søndags BT... Som det dog hænder jeg køber, hvis der er en DVD
med, som jeg godt kunne tænke mig.

Jeg må dog imponeres over, at det trods alt er lykkedes Beatles, at få så
mange med, taget i betragtning, at de nærmest blev smidt ud af USA, og folk
flokkedes i gaderne for at brænde deres plader og billeder offentligt. Nok
mest fordi Amerikanerne ikke havde købt den fornødne bjergged, til at æde
det hø, de havde i ørerne, så de ikke hørte, hvad der blev sagt, i stedet
for, hvad de troede der blev sagt. Dog vil jeg da nok påstå, at mange af
Beatles numrene, ligger ufortjent højt placeret, men OK, det er så min
mening, og selvfølgelig også dømt ud fra min smag.

Dertil skal jeg da så også sige.... Jeg kan fint leve med, at Obladi Oblada,
ikke længere er blandt de 500 bedste, også hvis den aldrig har været det,
det ville heller ikke påvirke mig i nævneværdig grad.... Og da slet ikke,
når det er en liste, fra et tidsskrift, som jeg aldrig, bare har overvejet
at købe, uden dermed at sige noget negativt om Rolling Stone... For jeg må
antage, at det trods alt, er hovedsageligt baseret på det Amerikanske
marked.

Jeg kan til gengæld sige det således, og det endda, helt sandfærdigt.... Jeg
kender IKKE nogen, som IKKE kender Obladi Oblada.... Uanset om de så kan li'
den eller ej.... Men de KENDER den... Hvilket var mere end jeg kunne sige om
nogle af dem, der var på din liste.... Hvem ved, måske hvis jeg hørte dem,
gjorde jeg måske, men det er jo ikke til at vide.... Men så igen, et er USA,
noget andet er Danmark... Så listen ville vel komme til at se noget
anderledes ud her.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 14:56

> [...]

USA,
> noget andet er Danmark... Så listen ville vel komme til at se noget

Tjah at du ikke lægger vægt på Rolling Stone, som er et af verdens førende
musikblade, må være dit valg.

Der er ikke så meget grund til at undre sig over, at the Beatles klarer sig
fremragende på sådanne lister, da der heller ikke i USA har været noget
større end netop dem.
Tjah, smidt ud landet blev de nu ikke. Det var kun en storm i et glas cola i
det ekstremistiske bibelbælte, som udskreg John Lennon som satan selv.
Og nej Marmalades version (som er virkelig ringe) vil heller ikke kunne
finde til nogen greatest liste, hverken i USA, DK eller UK for den sags
skyld.

Nuvel lad os blot stoppe denne diskussion, du finder at nummeret er et
mesterværk.
Jeg kan sagtens uden problemer remse de første 100 Beatles-numre op, som jeg
synes er bedre.
For mig er Ob-la-di, Ob-la-da et af de svageste numre på the White Album
sammen med Wild Honey Pie og Don't pass me by.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 15:05

> Og nej Marmalades version (som er virkelig ringe) vil heller ikke kunne
> finde til nogen greatest liste, hverken i USA, DK eller UK for den sags
> skyld.

Hvis enkelte skulle være så heldige IKKE at kende Marmalades version, så er
chancen her:

http://www.mediafire.com/download.php?wkoyzibwzzj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:40

> Hvis enkelte skulle være så heldige IKKE at kende Marmalades version, så
> [...]

ADVARSEL TIL ALLE

Hov hov - ikke noget med at lægge virus ind i vore maskiner, du. Der skal
ikke downloades noget som helst her.

Her er et ordentlig link til marmelade version

http://www.youtube.com/watch?v=ZD0zgRHlXJE

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 17:33

> ADVARSEL TIL ALLE
>
> Hov hov - ikke noget med at lægge virus ind i vore maskiner, du. Der skal
> ikke downloades noget som helst her.

Du er syg i roen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 18:56

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her er et ordentlig link til marmelade version
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZD0zgRHlXJE

____________________

Googlede lige efter Peter Bellis version. Kunne dog ikke finde den, men her
er en anden af hans bedste sange i stedet for.
Håber ikke at det gør noget. Den er mindst lige så god, som obladi oblada.

http://www.youtube.com/watch?v=t2E38ZKXl2I

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 19:08

> [...]
> er en anden af hans bedste sange i stedet for.
> Håber ikke at det gør noget. Den er mindst lige så god, som obladi oblada.

Stop nu de barnagtige provokationer!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 17:52

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis enkelte skulle være så heldige IKKE at kende Marmalades version, så
> [...]

ADVARSEL MOD DETTE LINK

Jeg vil på det kraftigste advare folk mod at klikke på linket. Maskinen
beder om, at få lov til at indlæse en fil
og der popper flere vinduer op med kasino og at man er nummer et eller andet
og har vundet en hel masse og jeg ved ikke hvad.

Prøv i stedet dette seriøse link

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 18:19

> [...]
andet
> og har vundet en hel masse og jeg ved ikke hvad.

For det første beder maskinen altid om det, når man vil hente noget. For det
andet kan man forhindre pop-up reklamer, hvis man har en god "blokker". Har
man ikke det, kan man bare lukke reklamen ned...det er så simpel så simpel.
Men du skylder den måbende hob at give os lidt indsigt i din tekniske viden,
så vi kan forstå hvordan det er du mener, at der kan komme en virus ind i
lydfilen?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 18:50

> [...]
> viden,
> så vi kan forstå hvordan det er du mener, at der kan komme en virus ind i

_____

Hej Den måbende Hob

Indlæser af princip aldrig filer fra mystiske, ukendte, useriøse eller
betænkelige sider som medfører at popup-vinduer popper op med meddelelser
om, at man har vundet en million eller er nummer en million og er udvalgt
eller kan deltage i kasinospil, når man klikker.
Det må antages at det er særdeles risikabelt og ikke uden grund at en
hjemmeside beder om lov til at downloade et "program / fil" for at kunne
afspille en simpel musikvideo.
Med en dådan downloaden kan der snige sig hvad som helst med i købet.

På you tube klikker man bare på et link og musikvideoen starter. 5 sekunder,
så kører svineriet bare. Så enkelt kan det gøres. Ingen pop-up-angreb eller
kasino. Bare musik. Man er selvfølgelig aldrig 100% sikker, men på denne
måde er risikoen i hvert fald i bund.

Det andet er dybt betænkeligt og farligt for ens maskine, hvis man ikke er
helt sikker på sidens seriøsitet. I den forbindelse er man ret sikker med
You-tube.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 19:05

> Hej Den måbende Hob

Opgiver igen. Sammenlignet med dig er et stykke vådt bølgepap intelligent

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 22:17

> [...]
> helt sikker på sidens seriøsitet. I den forbindelse er man ret sikker med

Hej Åge

Nå var du også besøgende nummer 999.999 ))
Eller havde du også vindet ca 2.1 mil $

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 22:13

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah at du ikke lægger vægt på Rolling Stone, som er et af verdens førende
> musikblade, må være dit valg.

Tja, mit valg og mit valg.... Det er næsten for meget sagt...

Skal jeg være ærlig, tror jeg faktisk aldrig, jeg har set et af dem.
Indrømmet, jeg har ikke gjort noget for at finde det....
Men på den anden side, jeg har heller ikke prøvet på at gemme mig for det...

> [...]
> Og nej Marmalades version (som er virkelig ringe) vil heller ikke kunne
> finde til nogen greatest liste, hverken i USA, DK eller UK for den sags

Så må man jo indrømme, at det er med undren, den stadig er i frisk
erindring, med 40 år på bagen... Ikke sandt ?.

> [...]
> For mig er Ob-la-di, Ob-la-da et af de svageste numre på the White Album
> sammen med Wild Honey Pie og Don't pass me by.

Mesterværk eller ej, den giver pr automatik humøret et ekstra hak opad...
Uanset hvem der spiller.
Dog må jeg indrømme, jeg har aldrig tænkt over, hvilket nummer der er det
svageste på White album, eller for den sags skyld, andre af hverken deres,
eller andres albums.... Jeg ville da egentligt også føle mig, i særdeleshed
dum, hvis jeg først køber albummet, og derefter begynder at kritisere
det....

Ja lad os det, for jeg syntes argumenterne lige som løber tør for substans.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 22:58

> [...]
særdeleshed
> dum, hvis jeg først køber albummet, og derefter begynder at kritisere

Tjah nu var selv the Beatles ikke ramt af en guldåre ved hvert enkelt
nummer...set i historiens lys kan jeg nok godt finde omkring 20 af de ialt
ca. 210 de indspillede, som ikke var helt op til standarden.
Så det er ikke noget med dumhed at gøre, men evnen til at skelne mellem
topkvalitet og det mere jævne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 23:21

> [...]
> ca. 210 de indspillede, som ikke var helt op til standarden.
> Så det er ikke noget med dumhed at gøre, men evnen til at skelne mellem

Jeg forventer ikke, at fordi første skæring på pladen er rigtigt god, at
skæring 2 skal være endnu bedre.

Kvaliteten kan være ganske fortræffelig, i selv jordens kedeligste
nummer.... Men måske lige netop, dit kvalitetsbegreb gør, at Beatles udgaven
af Obladi Oblada, ligger et godt stykke under Beatles standarden...
Som jeg skrev til Åge... På det nummer, lyder de som 4 fyre, der ville
ønske, de aldrig havde mødt hinanden.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-08 16:01

> [...]
> af Obladi Oblada, ligger et godt stykke under Beatles standarden...
> Som jeg skrev til Åge... På det nummer, lyder de som 4 fyre, der ville

_____________________

Jeg synes nu at Obladi Oblada ligger et betragteligt stykke over den ellers
udmærkede kvalitet Beatles`s musik havde.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-10-08 22:16

> [...]
ellers
> udmærkede kvalitet Beatles`s musik havde.

Tja, men det forklarer vel bare, hvor forskelligt vi egentligt alle hører
musikken.
For ingen af os er enige, hele vejen igennem....
I Obladi oblada spiller de lige som min nu afdøde vens højttalere gjorde...
Alle enheder var ganske fortræffelige, hver for sig... Men spille sammen,
kunne de ikke ..
Men du skal ikke være ked af det.... Det tog også flere år, at få ham til at
indse det....
Men da han endeligt forstod meningen i kritikken, kunne han jo godt selv
høre det

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:34

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Hele verden elsker den, og dem der vil fremtræde som kyndige, kalder den
> [...]

_______________

Men det er jo noget vi kender til bevidstløshed. Sådan har det altid været.
De kulturradikale, musikanmeldere og lignende folk, Max f.eks., har altid
hadet det som er folkeligt og det som folk kan lide.
Det er nok noget som får dem til at føle sig mere værd end almindelige folk.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 22:24

> [...]
> hadet det som er folkeligt og det som folk kan lide.
> Det er nok noget som får dem til at føle sig mere værd end almindelige

Hej Åge...

Jamen sådan noget, må man nok vænne sig til... Musik skal idag, ikke bare
nydes som musik.

Nu skal der være en Guitarsolo, der får Gary Moore til at blegne af
misundelse... En sangerinde, der får Maggie Reilly til at ønske sig tilbage
til køkkenskolen, og en Keith Moon, hvis ikke lige det var fordi han var
død, til at melde sig til et trommekursus for nybegyndere.... Og en Niels
Henning Ørsted Pedersen til at være glad for, at han tilfældigvis også er
død.... Skulle du møde et sådan nummer, vil det nok blive betragtet som
næsten tåleligt )))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 09:35

> [...]
> kom på gaden. Og er den ska idag, ja så var den også ska da den
> kom frem da ska jo er et begreb der efterhånden har et halvt

Hej Max

Jamen hvorfor skulle du ikke have det sådan....

Min søster kan heller ikke tåle Tell Laura i love her, men det er af rent
personlige grunde, og har intet med melodien at gøre.

Jeg var vild med den, fra første gang jeg hørte den, og er det stadig, og
jeg går ud fra, at det aldrig fortager sig.
Jeg har haft grupper / artister, som jeg ikke brød mig om i starten, men som
siden har vundet indpas... Men det er pudsigt nok, aldrig gået den modsatte
vej.... Først og fremmest, fordi det er en glad melodi, som bare, uden at
tænke videre over det, giver humøret en tand mere i den positive retning, og
det næsten uanset, hvem der spiller den, og hvordan den bliver spillet.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 13-10-08 09:53

Hej Benny

> Jamen hvorfor skulle du ikke have det sådan....

Jeg kan så sige at min modstand er baseret på
musikken og ikke andet.

> Min søster kan heller ikke tåle Tell Laura i love her, men det er af
> rent personlige grunde, og har intet med melodien at gøre.

Det er så den slags musik jeg har et noget anstrengt forhold
til, der er såmændt ikke noget i vejen for at skrive en tekst
hvor følelserne løber lidt over, men hvorfor skal det pakkes
ind i noget kvalm lummert musik, det minder mig lidt om det
at bageren står og laver lækre kanelsnegle og så begraver
han dem i for meget glasur, bvaaar.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 12:28

> [...]
> ind i noget kvalm lummert musik, det minder mig lidt om det
> at bageren står og laver lækre kanelsnegle og så begraver

Hej Max

Jamen det er helt i orden, at kritisere bageren for at begrave sine
kanelsnegle i glasur.... Så kommer spørgsmålet, hvorfor gør han det.... Var
det fordi de ikke solgte uden glasur. Men ved at klage din nød til bageren,
kan bageren overveje, at undlade at lægge glasur på nogle af dem, som så
ville kunne tilfredsstille din smag.... Glasuren kan jo altid lægges på,
hvis der skulle mangle nogle med glasur....

Man kan til gengæld ikke ændre på en 50 år gammel sang.... Den er skrevet
til den tid, der var for 50 år siden. Og den originale, vil altid være, den
originale.... Man kan lave nye versioner, men ikke ændre den gamle.
Rigtigt mange sange fra dengang, er skrevet ud fra dagligdagen.... Så at
følelserne løber over... Det kan man vel næppe påstå, er tilfældet i hverken
den ene, eller den anden.... Desmond har en salgsbod på et marked, og Molly
er til daglig husmor, og sangerinde i et fritidsband, der spiller i
week-enden.... Det lyder nu ikke særligt kvalmt for mig.... Taget i
betragtning, at Stock car races dengang, var rigtigt populære i USA, og
stadig er, og nu efterhånden også i Danmark.... Her kalder vi det bare
bilboksning, og i mere forfinet form, Folkerace.... Gør vel heller ikke
sagen kvalm.... Så det eneste vi har tilbage, at hænge vores hat på i dag,
er single kulturen, som så skulle gøre den plat, eller kvalm.... Hvis jeg lå
og var ved at dø, ville jeg sikkert også sende Øglen herhjemme nogle tanker,
og det på trods af, jeg har haft hende i snart 35 år. Så hvis nogle føler,
de gamle er vamle og kvalme, må det jo være fordi, de har mistet deres
følelser, og i stedet erstattet dem med hævntørst, eller hvad ved jeg....
For parolen i dag, er jo som Slåbrock band sang engang.... Jeg slår min
fritid ihjel med vold - Jeg slapper af, men's jeg gør en stodder kold....
Sådan bare med henblik på at der næsten dagligt, skydes med skarpt, i
København.

Så sådan helt præcist, hvad er det, der gør musikken kvalm eller lummer
?????? Er det, hvis ham der bliver ramt, siger av, for det er vel et
svaghedstegn ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 12:56

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Man kan til gengæld ikke ændre på en 50 år gammel sang.... Den er skrevet
> til den tid, der var for 50 år siden.

Skulle vi ikke nøjes med 40 år

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 13:37

> Skulle vi ikke nøjes med 40 år

Muligvis, det var Max der skrev 50 år...

Men venter vi længe nok, bliver det rigtigt

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:42

> Skulle vi ikke nøjes med 40 år

----------------

Skulle vi ikke nøjes med at sige nul år siden.

Den dag i dag hører man den slags i de tyske slagershow.Ikke noget med nogle
år siden. Det er sån noget man spiller idag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-08 13:47

> [...]
> Hvilket jo så også til en vis grad, må give mig ret i, at den er F.....

_____

Ja, og i den forbindelse virker ham Max noget næserings-agtig alternativ.
Hwa ska` man sige, sån en slags forsinker hippie.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-10-08 15:20

Hej Åge

> Ja, og i den forbindelse virker ham Max noget næserings-agtig
> alternativ. Hwa ska` man sige, sån en slags forsinker hippie.

Igen noget du har helt galt fat i, jeg er gammel til at være
ægte hippie :) Og hellere ring i næsen end lort i ørene :)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 10:15

> [...]
>
> Ja, og i den forbindelse virker ham Max noget næserings-agtig alternativ.
> Hwa ska` man sige, sån en slags forsinker hippie.

Hej Åge

Herude er det kun tyrene, der bruger næsering.... Dog har jeg bemærket, at
det er blevet en lille smule populært blandt unge mennesker, at de også vil
have en ring der.... Ved tyren er det for at kunne kontrollere den, når og
hvis den bliver lidt mousi, hvad de unge mennskers hensigt med ringen er,
ved jeg ikke.... Kun at de bliver sure, når man trækker i den ....

Hvad Obladi Oblada angår, tja, hvad skal man sige om den.... Jeg må jo kunne
tåle at høre den, efter som jeg har den i adskillige forskellige
versioner.... Og jeg kan li' dem alle... Hvilken jeg ville kalde den bedste
i dag, aner det ikke, og det er egentligt også lige meget, for det ville
sikkert have ændret sig i morgen....

Så jeg vil tro, lige nu, hvis jeg skulle vurdere dem ud fra mit humør lige
nu, hvor Joe Cocker kører i radioen, Så vil Originalen nok blive nummer
et.... Og Beatles ville så ende på en 3'die plads.... For jeg tror faktisk,
lige nu, ville Belli nok snige sig foran dem.... Men jeg tror altid, at
Marmalade vil være nummer et... Men at de to, bliver 1 & 2, tror jeg hænger
mest sammen med, at jeg sætter personlige referrencer på.... Altså set
sådan, at jeg har truffet Marmalade, og Peter & June Belli.... Men kom vel
Ca 30 minutter for sent, til at møde en af Beatlerne.... Kan ikke helt
huske, om det var John Lennon, der havde fået en svaghed for Thy.... Det
havde jeg sikkert kunnet huske, hvis jeg havde mødt ham, men som sagt....
Jeg kom lige, Ca 30 minutter for sent.... Ikke forstået sådan, at jeg skulle
møde ham, men bare således, han var et sted hvor jeg kom, 30 minutter efter
han var gået...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:45

> Hej Åge

> Kan ikke helt
> huske, om det var John Lennon, der havde fået en svaghed for Thy....

SV: Det var det. Jeg mener at det var Frøstrup.

SV: øhhh, jaja.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 16:48

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> hvad de unge mennskers hensigt med ringen er,
> ved jeg ikke.... Kun at de bliver sure, når man trækker i den ....

SV: ja, det har vi bemærket, hehe.

> [...]
> bedste
> i dag, aner det ikke, og det er egentligt også lige meget, for det ville

SV: Jeg vil nok sætte Peter Bellis version som den bedste. derefter
Marmelades og sidst Beatles.
Men jeg vil nok sige at jeg synes at hittet er et af de bedste 60-er-hit,
der overhovedet er lavet på engelsk, altså i hele år-tiet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 17:35

> SV: Jeg vil nok sætte Peter Bellis version som den bedste. derefter
> Marmelades og sidst Beatles.

Og dermed diskvalificerede du dig igen.

Fra : Per H

Dato : 13-10-08 19:41

On Mon, 13 Oct 2008 17:48:02 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> skrev:

> [...]

>Men jeg vil nok sige at jeg synes at hittet er et af de bedste 60-er-hit,
>der overhovedet er lavet på engelsk, altså i hele år-tiet.

Det er vel ikke rigtigt.?

Hos mig ryger den samme vej som Bamses venner, og grete ingeman.

per

Fra : Per H

Dato : 13-10-08 19:48

<aa.h@post.tele.dk> skrev:

> [...]
>Men jeg vil nok sige at jeg synes at hittet er et af de bedste 60-er-hit,
>der overhovedet er lavet på engelsk, altså i hele år-tiet.

Her er der hits fra 60érne... B.la

http://www.youtube.com/watch?v=NYl5RyLOQQk&feature=related

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 20:10

> Her er der hits fra 60érne... B.la
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NYl5RyLOQQk&feature=related

___________

Det var guffenuf.

Der var i hvert fald to goda sange.

Get back og Hey Jude

................men hvor var Beatles to bedste sange, Revolution og Obladi
oblada ?????

Nå pyt. Vi tager dem Revolution her

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 20:15

> Nå pyt. Vi tager dem Revolution her
>
> http://www.youtube.com/watch?v=t2E38ZKXl2I
>
> Hilsen Åge

UPS

http://www.youtube.com/watch?v=87yq372R4Ts

og det var IKKE med vilje

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-08 20:14

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

____________

og i den forbindelse er det utroligt hvordan gruppen kunne springe rundt fra
genre til genre.

Revolution: Noget gevaldigt vild glamrock-lignende halløj i stil med Alvin
Stardust, Sweet og Suzi Quatro. Jo Beatles vas the wild one.

Obladi Oblada: Slagermusik

Sådan!. Så kom vi hele vejen rundt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-08 22:57

> [...]
> Men jeg vil nok sige at jeg synes at hittet er et af de bedste 60-er-hit,
> der overhovedet er lavet på engelsk, altså i hele år-tiet.

Hej Åge

Det er som jeg skrev i et tidligere indlæg, ikke spor vigtigt, hvem der
spiller den... Den har med Marmalade og Belli, en indbygget glæde.... En
glæde som er noget sværere at spore i Beatles versionen... Derfor ender den
ikke på min førsteplads... husker jeg ikke helt forkert, er der faktisk et
par steder, hvor de næsten snubler over hinanden, og det må man da sige, er
sjældent, man hører hos så store navne som The Beatles.... Så om det er The
Beatles der spiller den korrekt, og alle andre, der spiller den forkert,
skal jeg ikke gøre mig klog på.... Men det lyder bestemt ikke, som 4
perlevenner der spiller sammen.... Snarere, som 4 fyre, der ville ønske de
aldrig havde mødt hinanden.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-08 22:19

> [...]
> næppe nogen store kunstnere, fra dengang, som ikke har indpillet, faktisk

SV: Jeg synes nu ikke det er så underligt, Benny. Herinde har vi jo
problemet med at der er en helt horribel skævvridning af musikholdning,
i forhold til virkeligheden, udenfor nyhedsgruppen. Elvis og slager flyder
jo sammen. Massevis af slagersangere synger jo Elvis-musik og oceaner
af slagermusik henter inspiration fra Elvis-musik (rock`n`roll). Vi husker
nok allesammen Bamses Venners første år med "Bamsefar" og "Hun har en
softicemaskine".
Derfor virker det da helt naturligt at slagermusikken og Elvis havde et godt
sammen. Vi kommer jo i hinandens selskab.
Jeg selv vælter mig jo også rundt i Elvis-musik, samtidig med at jeg som
den naturligste ting i verden også vælter mig in slagermusik. Forskellen er
jo så
uendelig lille. Jeg ved f.eks. også at country-folk som den naturligste ting
også omgås slagermusik. Det er een stor familie.

> [...]
> ikke undre mig, om ikke nogen, også ville anbringe nogle af hans sange
> indenfor Soul... og nogle skal nok komme på et par genrer, som jeg lige

SV: Elvis har sunget musik indenfor et utal af genrer. Deriblandt
rock`n`roll og slagermusik

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-08 08:06

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen
>

> SV: Elvis har sunget musik indenfor et utal af genrer. Deriblandt
> rock`n`roll og slagermusik
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Tja, som jeg skrev, er der en genre han ikkr har været i ??? Det skulle
måske lige være Rap & Teckno

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 09:47

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, som jeg skrev, er der en genre han ikkr har været i ??? Det skulle
> måske lige være Rap & Teckno
>
> M.V.H....Benny..

Du glemmer popmusik, som Åge ikke mener han har været i

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-08 10:25

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Du glemmer popmusik, som Åge ikke mener han har været i

Du har nok ret, men skal jeg være ærlig, så har jeg egentligt aldrig fundet
ud af....

Hvad er Pop, og hvad er IKKE Pop....

Foreløbig er jeg kommet til den konklusion, at hvis den brede del af
befolkningen kan li' den... ( Og jeg tænker ikke vægtmæssigt ) Så er det
Pop.... Og er det kun dem, som leder med lys og lygte, efter en eller anden
gruppe, som naboen ikke kender, der kan li' den.... Så er det lidt finere,
så er det enten Rock, eller noget endnu finere....

Faktisk forekommer det mig, at genrer snart er mere avanceret, end en bazar
i Cairo...

M.V.H....Benny..

Fra : isteen

Dato : 05-10-08 17:39

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
> erfaringer / meninger er med godt blues?

Inkarnerede bluesfreaks vil sikkert mene at mine favoritter ikke er
"rigtig blues", men jeg kan godt lide noget der kradser og rocker,
blues-rock som: Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughan, Walter Trout, tidlig
ZZ Top, J Geils Band, Jimi Hendrix etc.
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 18:03

On Sun, 5 Oct 2008 18:39:21 +0200, isteen@gmail.rygeloven.com (isteen)
skrev:

>Inkarnerede bluesfreaks vil sikkert mene at mine favoritter ikke er
>"rigtig blues", men jeg kan godt lide noget der kradser og rocker,

Ja i du fredsens. Jeg plejer at kalde det larm

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 19:28

> Ja i du fredsens. Jeg plejer at kalde det larm

> Mvh
>
> per

______

Hvad mener du om de to you tube-videoer jeg sendte til dig? - Det er jo det
man kalder den ægte traditionelle blues-musik ?

og jeg havde helt glemt at Danmark har en altdominerende blues-gruppe. den
hedder "Just og frost": http://www.youtube.com/watch?v=G96jTh9BnS4

MEN
Hvad synes du ellers om videreudviklingen af blues, nemlig rock`n`roll. Du
skulle prøve at lytte. Man kan tydeligt høre familieforholdet til Blues. Jeg
synes begge genrer er kanon. Det er sån noget som dette:

Elvis Presley: http://www.youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k

Buddy Holly: http://www.youtube.com/watch?v=BpFr2qqUdVE

Bill Haley: http://www.youtube.com/watch?v=tI4qO5Y9M1Q

Little Richard: http://www.youtube.com/watch?v=mlkMc0ZaJmY&feature=related

Chuck Berry: http://www.youtube.com/watch?v=AlSuMW3Md6U&feature=related

Jerry lee Lewis: http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM&feature=related

Mud: http://www.youtube.com/watch?v=d2sMuVPMkkk&feature=related (dette er
nyere end det øvrige - men det er topklasse)

Shakin Stewens: http://www.youtube.com/watch?v=n5YF9zyTQwE&feature=related
(dette er også nyere)

Her i landet eksisterer een alt-dominerende rock`n roll-gruppe. Den hedder
"The Aligators": http://www.youtube.com/watch?v=G96jTh9BnS4

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 19:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her i landet eksisterer een alt-dominerende rock`n roll-gruppe. Den hedder
> "The Aligators": http://www.youtube.com/watch?v=G96jTh9BnS4

Halløjsada. Her er det
rigtige link:

http://www.alligators.dk/frame_dk.html

Fra : Cykellapper

Dato : 05-10-08 20:24

Åge Halldorsson wrote:

> og jeg havde helt glemt at Danmark har en altdominerende
> blues-gruppe. den hedder "Just og frost":
> http://www.youtube.com/watch?v=G96jTh9BnS4

SP-Just-Frost (nu Skipper-Just-Frost) er et af landets (imho) fedeste
liveorkestre! Plejer at fange dem et par gange om året, men er sløvet lidt
af på den. Har faktisk ikke hørt dem, siden SP (min egen personlige
bas-helt) blev skiftet ud med Skipper på kontrabas.

At kalde det en bluesgruppe, er jeg ikke enig med Åge i. Men de spiller en
fantastisk hybrid mellem New Orleans-jazz, Blues, Funk og Rock'n Roll.

Alle forrygende dygtige musikere. Kan savle i timevis over detaljerne i
deres spil.

En dansker som Peter Nande ( http://www.nande.dk ) gør det fantastisk på den
danske bluesscene.
Skal det være mere "roots"-orienteret vil jeg anbefale H.P. Lange (
http://www.hplange.dk ) .

Eric Clapton og BB Kings "Riding with the King" er også en glimrende skive.
Der er også en liveplade med Robben Ford og Jimmy Witherspoon fra Notodden
Blues Fest, der bliver ved med at poppe op.
Delbert McClinton har også lavet meget fedt. Her er der måske et strejf af
country ind over.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 22:13

On Sun, 5 Oct 2008 20:28:11 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
skrev:

> [...]
>skulle prøve at lytte. Man kan tydeligt høre familieforholdet til Blues. Jeg
>synes begge genrer er kanon. Det er sån noget som dette:

Ik lige min stil.

men
http://www.youtube.com/watch?v=n5YF9zyTQwE&feature=related

svinger jo ganske fint.

per

Fra : Max

Dato : 05-10-08 22:27

Hej Per

> http://www.youtube.com/watch?v=n5YF9zyTQwE&feature=related
>
> svinger jo ganske fint.

Det har så ikke meget med blues at gøre :)
Jeg hørte forøvrigt at ham Stevens var så fuld at
han faldt af scenen i sommers i Juelsminde :)

En af de største danske bluesnavne var nok "mister
16 tons" Peter Thorup, han er ikke lige at finde på
røret, men her er han fra hans tid i Beefeaters.

http://www.youtube.com/watch?v=1DOO8Is19Rs

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 22:43

On Sun, 5 Oct 2008 23:26:57 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Det har så ikke meget med blues at gøre :)
>Jeg hørte forøvrigt at ham Stevens var så fuld at
>han faldt af scenen i sommers i Juelsminde :)

Ja der er jo hørt om mange grupper, der skal være fulde/ skæve før de
går på . Dubliners var en af dem.

per

Fra : Per H

Dato : 05-10-08 22:32

skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>______
>

>Hvad mener du om de to you tube-videoer jeg sendte til dig? -

Er dette blues, så er det godt.

Hits Of The Millennium 60s 3CD Vol.1 -1999-\Greatest Hits Of The

Acker bilk
- Stanger On The Shore - 1962.MP3

per

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 09-10-08 01:20

On 5 Okt., 18:39, (isteen) wrote:

> [...]
> "rigtig blues", men jeg kan godt lide noget der kradser og rocker,
> blues-rock som: Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughan, Walter Trout, tidlig

Nu spurgte Per til roligt blues og så nævner du ovenstående .... øeh?
Udmærkede musikere med bluesfeeling, men rolige ...?

PS er der nogen der ved hvordan det gik med ham ZZ Top guitaristen der
fik kræft?

Fra : isteen

Dato : 09-10-08 11:24

<paladsrevolution@gmail.com> wrote:

> Nu spurgte Per til roligt blues og så nævner du ovenstående .... øeh?
> Udmærkede musikere med bluesfeeling, men rolige ...?

OP startede ud med: "Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil
høre hvad andreserfaringer / meninger er med godt blues?"

Jeg svarede...
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 09-10-08 01:13

On 4 Okt., 22:21, Per H wrote:
> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre hvad andres
> erfaringer / meninger er med godt blues?

Gak hen i den nærmeste Stereo Studie / TP musik og køb koncert-/
dokumentar DVD'en "Lightning in a bottle" som er Martin Scorseses
topping på kransekagen af hans "The blues" projekt (7 dvd'er med 7
forskellige instruktører omhandlende bluesen - koster 250,-).

"Lightning in a bottle" giver dig et glimrende indblik i nulevende
(blues)musikere der spiller blues fra dens fødsel til i dag og koster
den svimlende sum af 25,- eller 50,-
Kan også købes her http://www.moviezoo.dk/dvd-film/Lightning-In-A-Bottle_7046686002955

Nu spurgte du til "simpel" blues, prøv Robert Johnson (en mand, en
guitar, en mission) eller Eric Claptons "'Me and Mr. Johnson" eller
big Mamma Thornton som var den første der havde strøm på guitaren ...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-10-08 13:02

Per H skrev:

> Jeg er begyndt ar lytte lidt til bluesmusik, og vil høre
> hvad andres erfaringer / meninger er med godt blues?

Hold da kæft hvor er der næsten ingen *blues*
i denne lange tråd!

Her er noget (mest hvid) blues:

Paul Butterfield Blues Band - Get Yourself Together
http://uk.youtube.com/watch?v=PiUc8eEscVk

--
Herluf ·

Fra : Per H

Dato : 13-10-08 13:22

On Mon, 13 Oct 2008 14:02:29 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev:

>Hold da kæft hvor er der næsten ingen *blues*
>i denne lange tråd!
>
>Her er noget (mest hvid) blues:
>
>Paul Butterfield Blues Band - Get Yourself Together
>http://uk.youtube.com/watch?v=PiUc8eEscVk

skulle se sig om efter en anden trommeslager

per