/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
50 eller 70 ccm?..
Fra : Morten KD


Dato : 04-10-08 17:30

Overvejer at peppe min Stalker lidt op med en ny cylinder, men hvilken str.?
Er blevet anbefalet en Trophy 70 ccm. Hos Speedline kan jeg se at man også
kan få en Trophy 50 ccm til næsten samme pris.

Mit spørgsmål er så hvad forskellen på 70 og 50 ccm er, udover 20 ccm (bedre
sejtræk/moment). Vil en Trophy 50 ccm trække mere/bedre en den originale
cylinder og vil den tage flere snoninger en den originale? Hvad gør en
Trophy 50 ccm bedre end den originale cylinder?

Venligst,
Hr. Kjær


 
 
Henning Lund (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 04-10-08 19:12

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:
> Overvejer at peppe min Stalker lidt op med en ny cylinder, men
> hvilken str.? Er blevet anbefalet en Trophy 70 ccm. Hos
> Speedline kan jeg se at man også kan få en Trophy 50 ccm til
> næsten samme pris.

Tag 70éren der er meget mere sejtræk i den og for dælen hvor kan
de køre mange km hvis bare man ikke kører fuld gas hele tiden.
Den jeg har monteret på min har gået over 10.000 km, jeg kan ikke
mærke noget endnu. De plejer at kunne gå 20.000 - 30.000 km. Den
gamle scooter jeg havde gik over 18.000 km på samme cylinder, og
fejlede intet da jeg solgte den.



--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 05-10-08 15:50


> Tag 70éren der er meget mere sejtræk i den og for dælen hvor kan
> de køre mange km hvis bare man ikke kører fuld gas hele tiden. Den jeg har
> monteret på min har gået over 10.000 km, jeg kan ikke mærke noget endnu.

Tak, lyder godt.. - dog er jeg noget tilbageholdende med at vælge en 70ér,
da lyd-karakteren bliver en anden (noget mere aggresiv og kraftigere..).
Kører hovedsageligt i by og vil helst undgå for megen opmærksomhed, når jeg
accelerer med fuld skrue.. Synes den siger nok pt. (standard, alle
begrænsninger fjernet). Derfor er det at jeg også overvejer en 50ér trophy,
men ved bare ikke om den er prisen værd i forhold til en original?

Venligst,
Morten


Henning Lund (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-10-08 14:12

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:

> Tak, lyder godt.. - dog er jeg noget tilbageholdende med at
> vælge en 70ér, da lyd-karakteren bliver en anden (noget mere
> aggresiv og kraftigere..).

Det gør den faktisk ikke, jeg har haft både den ene og den anden
i brug.

>Kører hovedsageligt i by og vil
> helst undgå for megen opmærksomhed, når jeg accelerer med fuld
> skrue..

Jamen ingen forbyder dig at have "blød hånd" ved gasgivning. Jeg
kører meget i byen og har kørt forbi Razzia flere gange uden at
være blevet stoppet. En ordentlig udstødning bremser lyden, jeg
bruger TP Powered og den larmer slet slet ikke ift. de billige
potter der er i handlen.


> Synes den siger nok pt. (standard, alle begrænsninger
> fjernet). Derfor er det at jeg også overvejer en 50ér trophy,
> men ved bare ikke om den er prisen værd i forhold til en
> original?

Den holder fuldt ud lige så længe som den originale, det er en af
de bedste cylindre der kan få´s, rigtig kwaliware.

Da mine sønner var i scooterrace alderen kaldte de mig tosset når
jeg foreslog dem TP. De kunne ikke få det vildt nok, men det gav
så en ordentlig økonomisk nedtur til dem begge. Ingen af
racercylindrene holdt ret længe, så de skiftede cylinder lige så
ofte som postbudet kommer her ude på landet.
Efter nogen tid slog de over på TP og så kunne de bruge scooteren
hver dag frem og tilbage på arbejde uden at skulle trække
scooteren det halve af vejen.


--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 15:42

He-he... - "blød hånd" ved gasgivning.. - men forstår hvad du mener. Det er
i virkeligheden nok bare mig der skal vænne mig til at køre 2-takt igen..


Har faktisk allerede bestilt og monteret en 70ér, og må indrømme at det er
rart at køre med. Accelerationstiden fra 0-50 km/t er nærmest blevet
halvveret, hvorimod topfarten er ca. 10 km/t mere, men dog mere end rigeligt
til mig.. Også benzinøkonomien er forbedret med ca 5 km/l

På min model er der et sekundært luftfilersystem/katalysator eller noget,
som går fra et rør i udstødningen til et filter lige over blæseren og videre
ned til motoren.. - hvad pokker stiller jeg op med det i forbindelse med et
udstødningsskifte? (evt. Gianelli Go)

Iøvrigt tak for dine svar, Henning

Venligst,
Morten


Henning Lund (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-10-08 18:12

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:

>
> Har faktisk allerede bestilt og monteret en 70ér, og må
> indrømme at det er rart at køre med.

Nåe hva fik dig "omvendt" ?

> Accelerationstiden fra
> 0-50 km/t er nærmest blevet halvveret, hvorimod topfarten er
> ca. 10 km/t mere, men dog mere end rigeligt til mig.. Også
> benzinøkonomien er forbedret med ca 5 km/l

Jeps og så skal man ikke mere frygte modvind


>
> På min model er der et sekundært luftfilersystem/katalysator
> eller noget, som går fra et rør i udstødningen til et filter
> lige over blæseren og videre ned til motoren.. - hvad pokker
> stiller jeg op med det i forbindelse med et udstødningsskifte?
> (evt. Gianelli Go)

Hvor går den ind i motoren? Det er ikke noget varmehalløj der
skal modvirke karburator is?
..

--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 19:52


>> Har faktisk allerede bestilt og monteret en 70ér, og må
>> indrømme at det er rart at køre med.
>
> Nåe hva fik dig "omvendt" ?

De massive anbefalinger..


>> På min model er der et sekundært luftfilersystem/katalysator
>> eller noget, som går fra et rør i udstødningen til et filter
>> lige over blæseren og videre ned til motoren.. - hvad pokker
>> stiller jeg op med det i forbindelse med et udstødningsskifte?
>> (evt. Gianelli Go)
>
> Hvor går den ind i motoren? Det er ikke noget varmehalløj der skal
> modvirke karburator is?

Nej, den har ingen forbindelse med karburatoren. Det er vist et system der
skulle rense udstødningsgassen yderligere?.. På billede 1 og 3 er det muligt
at se hvad jeg taler om: http://www.billig-scooter.dk/about7359.html

Venligst,
Morten


Henning Lund (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-10-08 20:13

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:

> Nej, den har ingen forbindelse med karburatoren. Det er vist
> et system der skulle rense udstødningsgassen yderligere?.. På
> billede 1 og 3 er det muligt at se hvad jeg taler om:
> http://www.billig-scooter.dk/about7359.html

Nåe den måde, jamen det er lavet på flere forskellige måder, men
det forhindrer dig ikke i at skifte potten, du skal bare blænde
røret af ved skift til anden potte. Jeg har for et styklke tid
siden hjulpet en med en PGO, der var også sådan en sær opfindelse
på. Har du husket at dyse op efter skift af cylinder, ellers skal
du dæwleme ikke køre ret langt.

--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 20:53


>du skal bare blænde
> røret af ved skift til anden potte. Jeg har for et styklke tid siden
> hjulpet en med en PGO, der var også sådan en sær opfindelse på.

Ok. Hvor skal jeg blænde røret af? Skal jeg bare lade de sære ting sidde og
stoppe noget op i gummislangen, eller skal det helt afmonteres?

>Har du husket at dyse op efter skift af cylinder, ellers skal du dæwleme
>ikke køre ret langt.

Jo, det har jeg.. - men leger stadig med det

/Morten


Henning Lund (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-10-08 05:20

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:

> Ok. Hvor skal jeg blænde røret af? Skal jeg bare lade de sære
> ting sidde og stoppe noget op i gummislangen, eller skal det
> helt afmonteres?

Det er lidt forskelligt hvordan det laves. Nogle monterer et rør
til slangen så det ser originalt ud hvis ellers potten også gør
det, andre propper bare røret.



--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 08-10-08 13:29

> Det er lidt forskelligt hvordan det laves. Nogle monterer et rør til
> slangen så det ser originalt ud hvis ellers potten også gør det, andre
> propper bare røret.

Ok, tror bare jeg piller stykket fra udstødning til filter af. Evt. stopper
filteret helt til, så der ikke kan komme luft eller noget ned i motoren..

Foreløbig tak for hjælpen

Venligst,
Morten


oz3bto (20-10-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-10-08 23:46


"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:gcgep7$frr$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>du skal bare blænde
>> røret af ved skift til anden potte. Jeg har for et styklke tid siden
>> hjulpet en med en PGO, der var også sådan en sær opfindelse på.
>
> Ok. Hvor skal jeg blænde røret af? Skal jeg bare lade de sære ting sidde
> og stoppe noget op i gummislangen, eller skal det helt afmonteres?
>
>>Har du husket at dyse op efter skift af cylinder, ellers skal du dæwleme
>>ikke køre ret langt.
>
> Jo, det har jeg.. - men leger stadig med det
>
> /Morten
>



Giv gummirøret et knæk og sæt en strips på så er den i vinkel



oz3bto (20-10-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-10-08 23:43


"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:gcak9l$1csu$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Tag 70éren der er meget mere sejtræk i den og for dælen hvor kan
>> de køre mange km hvis bare man ikke kører fuld gas hele tiden. Den jeg
>> har monteret på min har gået over 10.000 km, jeg kan ikke mærke noget
>> endnu.
>
> Tak, lyder godt.. - dog er jeg noget tilbageholdende med at vælge en 70ér,
> da lyd-karakteren bliver en anden (noget mere aggresiv og kraftigere..).
> Kører hovedsageligt i by og vil helst undgå for megen opmærksomhed, når
> jeg accelerer med fuld skrue.. Synes den siger nok pt. (standard, alle
> begrænsninger fjernet). Derfor er det at jeg også overvejer en 50ér
> trophy, men ved bare ikke om den er prisen værd i forhold til en original?
>
> Venligst,
> Morten


Hvis du vi bibeholde en nogenlunde lovlig lyd så skal et være 70ccm og ikke
50ccm
50ccm trophy skal have en del flere RPM for at trække ordentlig hvor 70ccm
trophy arbejder hvor std. cyllen arbejder

Køre selv på en typhoon med trophy 70ccm og powred potte + 19mm karbu ..
politiet tager den for at være lovlig



Morten KD (21-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 21-10-08 10:49


> Hvis du vi bibeholde en nogenlunde lovlig lyd så skal et være 70ccm og
> ikke 50ccm
> 50ccm trophy skal have en del flere RPM for at trække ordentlig hvor
> 70ccm trophy arbejder hvor std. cyllen arbejder

Apropos lyd.. - fik monteret en Multivar m. 7,2g ruller... tjiisuuss, den
røg helt op på 10.000 o/m!! og den lød fuldstændig overddrevet raceragtig..

Jeg smed hurtigt nogle 8,3g ruller i og fik omdrejninger ned på respektable
9000 o/m.
Tror faktisk jeg vil prøve med nogle ruller på ca. 9g, da jeg kan fornemme
at den trækker bedst ved ca. 8500 o/m
>
> Køre selv på en typhoon med trophy 70ccm og powred potte + 19mm karbu ..
> politiet tager den for at være lovlig

Må man spørge hvor hurtigt den kører med den opsætning? Jeg kører med en
17,5 Delorto og Gianelli Go +90km/t.

Venligst,
Morten


Henning Lund (22-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-10-08 18:08

Morten KD <mortenkd@jubiimail.dk> skrev:


> Tror faktisk jeg vil prøve med nogle ruller på ca. 9g, da jeg
> kan fornemme at den trækker bedst ved ca. 8500 o/m

Det er rigtigt, jeg kører med 8,5 på multivar


> Må man spørge hvor hurtigt den kører med den opsætning? Jeg
> kører med en 17,5 Delorto og Gianelli Go +90km/t.

Min NRG er monteret med TP Trophy, TP Powered, 19mm Dellorto,
Stage 6 filterindsats, Malossi VL13 membran samt en Stage 6
gearing. 121 km/t under ekstrem godt vindforhold målt via GPS.
Huha det er stærkt på de små bette hjul


--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Morten KD (22-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 22-10-08 20:23


>> Tror faktisk jeg vil prøve med nogle ruller på ca. 9g, da jeg
>> kan fornemme at den trækker bedst ved ca. 8500 o/m
>
> Det er rigtigt, jeg kører med 8,5 på multivar

Jeg har nu smidt nogle 8,7g på og nu tager den 9000 o/m.. - dog synes jeg
stadig det er for meget.. Måske jeg skal helt op omkring 10g..
>
> Min NRG er monteret med TP Trophy, TP Powered, 19mm Dellorto, Stage 6
> filterindsats, Malossi VL13 membran samt en Stage 6 gearing. 121 km/t
> under ekstrem godt vindforhold målt via GPS.

Imponerende.. - min kørte 100 km/t på et langt lige stykke i medvind på
speedo i dag. Alt rigeligt til mig..

/Morten



Christian Denfjerde (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 07-10-08 04:37

On 4 Okt., 18:29, "Morten KD" <morte...@jubiimail.dk> wrote:
> Overvejer at peppe min Stalker lidt op med en ny cylinder, men hvilken str.?
> Er blevet anbefalet en Trophy 70 ccm. Hos Speedline kan jeg se at man også
> kan få en Trophy 50 ccm til næsten samme pris.
>
> Mit spørgsmål er så hvad forskellen på 70 og 50 ccm er, udover 20 ccm (bedre
> sejtræk/moment). Vil en Trophy 50 ccm trække mere/bedre en den originale
> cylinder og vil den tage flere snoninger en den originale? Hvad gør en
> Trophy 50 ccm bedre end den originale cylinder?
>
> Venligst,
> Hr. Kjær

Jeg synes bare du skulle sælge den og får dig pappet til MC og så
spare sammen til en rigtig MC i stedet.
Hvis du er under 18 må du vente.
Så er det jo fordi du ikke er gammel nok til de vovede hastigheder og
sandsynligvis ikke kan styre en to hjuler med så megen styrke.

ChrIV

Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 12:47


>"Christian Denfjerde" skrev i meddelelsen

>Jeg synes bare du skulle sælge den og får dig pappet til MC og så
>spare sammen til en rigtig MC i stedet.

Har allerede pap og mc..

>Hvis du er under 18 må du vente.

Er fra 1969..

>Så er det jo fordi du ikke er gammel nok til de vovede hastigheder og
>sandsynligvis ikke kan styre en to hjuler med så megen styrke.

Ahh, det er da gået meget godt ind til videre.. - selv med den Honda
Blackbird jeg havde på et tidspunkt..

Men hvis du - Christian Denfjerde - har et seriøst svar på mine spørgsmål,
hører jeg dem gerne...

Venligst,
Morten -
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24971&ipc=87258



Jesper Poulsen (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 07-10-08 14:44

Christian Denfjerde wrote:

> Så er det jo fordi du ikke er gammel nok til de vovede hastigheder og
> sandsynligvis ikke kan styre en to hjuler med så megen styrke.

Du er dog den dummeste jeg har oplevet længe. Hvem har lukket dig ud?
I filteret med dig - skovl!


--
Mvh
Jesper Poulsen

Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 15:20

>> Så er det jo fordi du ikke er gammel nok til de vovede hastigheder og
>> sandsynligvis ikke kan styre en to hjuler med så megen styrke.
>
> Du er dog den dummeste jeg har oplevet længe. Hvem har lukket dig ud?
> I filteret med dig - skovl!

He-he.. - ro på nu.. - manden kan sikkert selv gøre for det...

Jeg ville blive noger overrasket hvis Christian Denfjerde vidste noget om
cylindre?..

/Morten


Morten KD (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 07-10-08 15:47

Det gik vist liige hurtigt nok..

Prøver igen..

He-he.. - ro på nu. Manden kan sikkert ikke selv gøre for det..

Jeg ville blive noget overrasket hvis "Christian Denfjerde" vidste noget om
cylindre..

/Morten


Jesper Poulsen (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 07-10-08 16:44

Morten KD wrote:

> He-he.. - ro på nu. Manden kan sikkert ikke selv gøre for det..

Han er set under mange navne i andre grupper - han _er_ en skovl.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Christian Denfjerde (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 08-10-08 16:06

On 7 Okt., 17:44, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:
> Morten KD wrote:
> > He-he.. - ro på nu. Manden kan sikkert ikke selv gøre for det..
>
> Han er set under mange navne i andre grupper - han _er_ en skovl.
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Nå så lad os se hvor skarpsindig du er og gør os klogere på dine
formodninger.

forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og dermed
også knallerters mekanik.
Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end 20 egne
MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden 70'erne og bl.a.
deltaget i Ducati Klubrace mange gange i Sverige og Holland.
Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.

Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som gør
vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50 til 70 ccm er
en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til gadebrug.

Jesper S. Poulsen.
Luk dit taleorgan i når du ikke har noget fornuftigt at sige til de
voksne.

Henning Lund (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-10-08 18:34

Christian Denfjerde <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev:

> forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og
> dermed også knallerters mekanik.
> Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end
> 20 egne MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden
> 70'erne og bl.a. deltaget i Ducati Klubrace mange gange i
> Sverige og Holland.
> Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.

Og?


>
> Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som
> gør vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50
> til 70 ccm er en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til
> gadebrug.

Er en honing ulovlig, siden hvornår er det blevet det?


--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk


Kurt Lund (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 18-10-08 08:14


"
Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som gør
vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50 til 70 ccm er
en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til gadebrug.


Aha Du er jo så nok en af de Tumper/Klaphatte Christian D4 der når de SKAL
om ved en 45 så kører de 5-10cm fra sidespejlet med fulde gardin, og det er
så ligemeget om det stormer eller blæser
for jeg skal sku bare om man kan ikke ligge bag en 45 selv om den så kører
70km/t,. for det gælder jo dit LIV at du kommer de 2-5 sek hurtigere Frem.

Og du overhaler sikkert også ved vejbaneskift - helleanlæg og fuldoptrunkne
linier.
Jeg møder mange af den slags hver dag, jeg møder også foik der kan overhale
rigtigt og lovligt, deri blandt politiet og de siger sku ikke noget til at
man kører 60-70 km/t på en 45, Hallo du har kørekort
og kører formondeligt ordenligt, så er du sku ikke så meget til gene for den
anden trafik som hvis du kører 45 km/t.

Kurt



Christian Denfjerde (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 10-10-08 13:51

On 10 Okt., 19:33, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:
> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> skrev:
>
> > forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og
> > dermed også knallerters mekanik.
> > Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end
> > 20 egne MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden
> > 70'erne og bl.a. deltaget i Ducati Klubrace mange gange i
> > Sverige og Holland.
> > Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.
>
> Og?
>
>
>
> > Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som
> > gør vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50
> > til 70 ccm er en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til
> > gadebrug.
>
> Er en honing ulovlig, siden hvornår er det blevet det?
>
> --
> Mvh
> Henning Lundhttp://www.sitecenter.dk/freespace/
> FJER...@lite.dk

Siden 50,00000000000001 ccm

ChrIV

Rasmus (12-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 12-10-08 08:43

Christian Denfjerde <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in
news:85b43399-ce42-485f-b466-30e6d9546d28@a70g2000hsh.googlegroups.com:

> On 10 Okt., 19:33, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:
>> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> skrev:
>>
>> > forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og
>> > dermed også knallerters mekanik.
>> > Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end
>> > 20 egne MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden
>> > 70'erne og bl.a. deltaget i Ducati Klubrace mange gange i
>> > Sverige og Holland.
>> > Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.
>>
>> Og?
>>
>>
>>
>> > Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som
>> > gør vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50
>> > til 70 ccm er en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til
>> > gadebrug.
>>
>> Er en honing ulovlig, siden hvornår er det blevet det?
>>
>> --
>> Mvh
>> Henning Lundhttp://www.sitecenter.dk/freespace/
>> FJER...@lite.dk
>
> Siden 50,00000000000001 ccm
>
> ChrIV
>

Nej, det er tilladt at bore/hone over standart mål. Kan bare ikke huske
hvor meget, men jeg mener det er 2 overstørrelser. Altså omkring 0.5mm.
Hvilket i nogle tilfælde kan bringe dig over 50ccm.

Christian Denfjerde (12-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 12-10-08 04:25

On 12 Okt., 09:43, Rasmus <r_...@REMOVEtdcspace.dk> wrote:
> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> wrote innews:85b43399-ce42-485f-b466-30e6d9546d28@a70g2000hsh.googlegroups.com:
>
>
>
>
>
> > On 10 Okt., 19:33, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:
> >> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> skrev:
>
> >> > forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og
> >> > dermed også knallerters mekanik.
> >> > Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end
> >> > 20 egne MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden
> >> > 70'erne og bl.a. deltaget i Ducati Klubrace mange gange i
> >> > Sverige og Holland.
> >> > Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.
>
> >> Og?
>
> >> > Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som
> >> > gør vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50
> >> > til 70 ccm er en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til
> >> > gadebrug.
>
> >> Er en honing ulovlig, siden hvornår er det blevet det?
>
> >> --
> >> Mvh
> >> Henning Lundhttp://www.sitecenter.dk/freespace/
> >> FJER...@lite.dk
>
> > Siden 50,00000000000001 ccm
>
> > ChrIV
>
> Nej, det er tilladt at bore/hone over standart mål. Kan bare ikke huske
> hvor meget, men jeg mener det er 2 overstørrelser. Altså omkring 0.5mm.
> Hvilket i nogle tilfælde kan bringe dig over 50ccm.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Men ikke 70 ccm

Chr.IV

Rasmus (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 17-10-08 09:58

Christian Denfjerde <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in
news:6b89b999-7409-43b4-85b9-4535235cebac@a70g2000hsh.googlegroups.com:

> On 12 Okt., 09:43, Rasmus <r_...@REMOVEtdcspace.dk> wrote:
>> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> wrote
>> innews:85b43399-c
> e42-485f-b466-30e6d9546d28@a70g2000hsh.googlegroups.com:
>>
>>
>>
>>
>>
>> > On 10 Okt., 19:33, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:
>> >> Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com> skrev:
>>
>> >> > forresten har jeg en rimelig indsigt i motorcykelmotorer og
>> >> > dermed også knallerters mekanik.
>> >> > Den indsigt jeg har fra at have kørt og vedligeholdt mere end
>> >> > 20 egne MC'er, næsten alle af italiensk herkomst, siden
>> >> > 70'erne og bl.a. deltaget i Ducati Klubrace mange gange i
>> >> > Sverige og Holland.
>> >> > Udover motorcyklerne er jeg nu igang med egen bil nummer 16.
>>
>> >> Og?
>>
>> >> > Min holdning er at der er nok knallerter ude i trafikken som
>> >> > gør vejene usikre og en honing eller et cylinderskift fra 50
>> >> > til 70 ccm er en ulovlig konstruktiv ændring hvis det er til
>> >> > gadebrug.
>>
>> >> Er en honing ulovlig, siden hvornår er det blevet det?
>>
>> >> --
>> >> Mvh
>> >> Henning Lundhttp://www.sitecenter.dk/freespace/
>> >> FJER...@lite.dk
>>
>> > Siden 50,00000000000001 ccm
>>
>> > ChrIV
>>
>> Nej, det er tilladt at bore/hone over standart mål. Kan bare ikke
>> huske hvor meget, men jeg mener det er 2 overstørrelser. Altså
>> omkring 0.5m
> m.
>> Hvilket i nogle tilfælde kan bringe dig over 50ccm.- Skjul tekst i
>> anf
> ørselstegn -
>>
>> - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Men ikke 70 ccm
>
> Chr.IV
>

nej, det skrev jeg vist heller ikke noget om!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste