Citroën C4 Grand Picasso?
Fra : -=JF=-

Dato : 04-10-08 22:41

Hej!

En kollega skal have en familiecontainer, og lægger stor vægt på tre
individuelle bagsæder. Han har småforelsket sig i en Citroën C4 Grand
Picasso, og jeg er blevet bedt om at spørge om der er nogen i gruppen
som har prøvet bilen, og vil fortælle om dens plusser og minuser.

På forhånd tak!
Mvh John

Fra : Knut

Dato : 05-10-08 06:22

Hvorfor kan din 'kollega' ikke selv spørge?
Er det atter en af de her som spørger på vegne af 3. person - fordi de ikke
selv vil erkende at de spørger.

knut

Fra : -=JF=-

Dato : 05-10-08 08:49

Knut skrev:
> Hvorfor kan din 'kollega' ikke selv spørge?

Der kan være så mange grunde - men hvad det har med mit spørgsmål at
gøre har jeg svært ved at se?

> Er det atter en af de her som spørger på vegne af 3. person - fordi de ikke
> selv vil erkende at de spørger.

Ja - du har afsløret mig!
Jeg synes at det er så heeeelt enormt pinligt at stille et bilrelateret
spørgsmål, specielt her i gruppen, at jeg dækker mig bag en stråmand.

Fra : TDN

Dato : 05-10-08 09:12

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Picasso, og jeg er blevet bedt om at spørge om der er nogen i gruppen som
> har prøvet bilen, og vil fortælle om dens plusser og minuser.

Her er nogle der har prøvet den :

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/77A68356-F28E-473C-9E59-C246F0D7D42A/0/1627.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/5781B4DD-A3D7-4704-A0D7-C126593E40C9/0/1621.pdf

Mvh
Thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 05-10-08 15:42

TDN skrev:

> Her er nogle der har prøvet den :
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/77A68356-F28E-473C-9E59-C246F0D7D42A/0/1627.pdf
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/5781B4DD-A3D7-4704-A0D7-C126593E40C9/0/1621.pdf

Super! Tak skal du have!
Og som en sidegevinst kan jeg så læse om Megane, som jeg selv går og
flirter lidt med.

Tak!

Mvh John

Fra : TGJ

Dato : 05-10-08 14:30

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Picasso, og jeg er blevet bedt om at spørge om der er nogen i gruppen som
> har prøvet bilen, og vil fortælle om dens plusser og minuser.

Vi valgte den fra pga citroen kvalitets rygte. Jeg synes det er en ok bil,
men der er for mange detaljer som ved første øjekast virker smarte, men
efter jeg havde gået og funderet over dem, troede jeg ikke rigtig på dem (
f.ex E6G gearet).

Thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 05-10-08 15:48

TGJ skrev:

> Vi valgte den fra pga citroen kvalitets rygte. Jeg synes det er en ok bil,

Jeg har det sådan med Citroen, at det umiddelbart er fede biler - Men
det er Citroen

> men der er for mange detaljer som ved første øjekast virker smarte, men
> efter jeg havde gået og funderet over dem, troede jeg ikke rigtig på dem (
> f.ex E6G gearet).

Noget jeg godt kunne falde for, er at forruden går så langt tilbage. Det
må give godt lys i bilen!

Mvh John

Fra : Kent Friis

Dato : 05-10-08 15:50

Den Sun, 05 Oct 2008 16:47:35 +0200 skrev -=JF=-:
> TGJ skrev:
>
> Noget jeg godt kunne falde for, er at forruden går så langt tilbage. Det
> må give godt lys i bilen!

Betyder det ikke nærmere at at solen ikke skal stå ret lavt før man har
brug for solskygge og solbriller?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : TGJ

Dato : 05-10-08 19:42

> Noget jeg godt kunne falde for, er at forruden går så langt tilbage. Det
> må give godt lys i bilen!

Ja det gør det, men jeg har hørt flere sige for meget.

Vi valgte en Renault Grand Scenic 7 pers 1,9 diesel og den er vi super glade
for. Vi er 2 voksne og 2 børn og der er plads til barnevogn og alt det
andet.
Vi har på 4 mdr kørt godt 10.000 og forbruget ligger på godt 16 km / L ved
blandet kørsel, knap 20 ved 120km/t

Thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 07-10-08 22:01

TGJ skrev:

> Vi valgte en Renault Grand Scenic 7 pers 1,9 diesel og den er vi super glade
> for. Vi er 2 voksne og 2 børn og der er plads til barnevogn og alt det
> andet.

Grand scenic er jeg selv ret varm på, og kune meget nemt falde for!

Nu har vi en Mondeo stc. mk3, og den strammer lidt om skuldrene på bagsædet.

Vi har to teenagerknægte og en efternøler der sidder i barnestol i
midten, og af en eller anden grund kan barnestolen ikke sidde lige i
midten... Det sidder lidt ind over det ene af de to sæder i siden,
således at den ene af drengene har rigtig god plads, og den anden sidder
lidt ubekvemt og klemt.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne give unger hvert et sæde!

> Vi har på 4 mdr kørt godt 10.000 og forbruget ligger på godt 16 km / L ved
> blandet kørsel, knap 20 ved 120km/t

Ja, der kan jeg nok ikke være med
Mit forbrug, med aut.gear og frisk kørsel ligger lige under 10 km/l

Mvh John

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-08 21:09

> En kollega skal have en familiecontainer, og lægger stor vægt på tre
> individuelle bagsæder.

Fåes også i Berlingo/Partner til en billigere penge

>Han har småforelsket sig i en Citroën C4 Grand Picasso

Jeg kørte i et par af dem inden vi købte en C5 - I modsætning til en anden i
tråden så synes jeg at automatgearet fungerer frotrinligt sammen med den
lille 1,6hdi - men det er en stor duvende skude ... Den får en C5 til at
virke helt sportlig ....

Klapsæderne bagerst virker også smarte, men i den ene demo bil var de flået
i stykket og i den anden advarede sælger om at de skulle betjenes med
følelse ...

Men FDM har i det aktuelle nummer en test af en håndfuld forskellige ... Og
glem så ikke en 307 sw - Med glastaget og samme 1,6hdi er den også meget
lækker til en rimelig pris...

Fra : TGJ

Dato : 05-10-08 21:58

Og
> glem så ikke en 307 sw -

Nej

Hvordan kan vi dog glemme den "brandbil" :)

Fra : -=JF=-

Dato : 07-10-08 21:52

Anders Majland skrev:

> Men FDM har i det aktuelle nummer en test af en håndfuld forskellige ...
> Og glem så ikke en 307 sw - Med glastaget og samme 1,6hdi er den også
> meget lækker til en rimelig pris...

Jo tak! Jeg har fået linket til testen i FDM af TDN, og har givet dem
videre til kollegaen.

307'eren havde han for et par år siden, men den er de vokset ud af.
Nu har han en Chrysler Grand Voyager, men den står til udskiftning efter
nytår.

Mvh John