Shrek
Fra : Kim Frandsen

Dato : 24-07-01 12:57

Hej,

har denne vidunderlige tegnefilm fra Dreamworks haft premiere herhjemme
endnu?

Har lige været i London og så den, godt nok i en skodbiograf (der stadig
koster 50 kroner per billet, i de ordentlige biografer er det mindst 120
kroner per billet ) men det er da uden tvivl den fedeste, sjoveste,
mest geniale tegnefilm jeg har set til dato, og "grafikken" er også helt
i top!

Nu har jeg set et par skuffende tegnefilm fra Dreamworks (Prince of
Egypt, Antz) så jeg var positivt overrasket.....

Et spørgsmål:

Nu er der rigtigt mange figurer fra klassiske eventyr i tegnefilmen,
skal Dreamworks betale for det til nogle, eller kan alle lave tegnefilm
hvor i klassiske figurer indgår, som f.eks. pinocchio, snehvide,
askepot, de 3 små grise, osv. ?
--
Live Long And Prosper,
Kim Frandsen - kim-frandsen@fabel.dk - ICQ# 9569527

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 24-07-01 12:59

On 24 jul 2001 Kim Frandsen was possessed by a lesser demon and then forced
to type this:

> [...]
> skal Dreamworks betale for det til nogle, eller kan alle lave tegnefilm
> hvor i klassiske figurer indgår, som f.eks. pinocchio, snehvide,

Så længe der er figurer fra folkeeventyr, skal der ikke betales.

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-07-01 13:07

> har denne vidunderlige tegnefilm fra Dreamworks haft premiere herhjemme
> endnu?

Nej. Den kommer først til efteråret da der først lige skulle laves en dansk
versionering af den. UIP udsender dog rimelig mange engelsksprogede kopier
så det skulle ikke blive noget problem at komme til at se originalen istedet
for den danske udgave når den får premiere.

> [...]
> kroner per billet ) men det er da uden tvivl den fedeste, sjoveste,
> mest geniale tegnefilm jeg har set til dato, og "grafikken" er også helt

Enig. Det er en vildt underholdende film.

> Nu har jeg set et par skuffende tegnefilm fra Dreamworks (Prince of
> Egypt, Antz) så jeg var positivt overrasket.....

Antz skuffende?? Hmm, nogle gange forstår jeg ikke folk.

Tenz.

Fra : Kim Frandsen

Dato : 24-07-01 17:51

On Tue, 24 Jul 2001 14:07:14 +0200, "Tenzel Kim"
<tenz@worldonline.nospam.dk> wrote:

>Antz skuffende?? Hmm, nogle gange forstår jeg ikke folk.

Skuffende i forhold til hvad jeg havde forventet.
Den var god, men folk havde fortalt mig den var bedre end Bugs Life, og
det er jeg ikke overbevist om.-
--
Live Long And Prosper,
Kim Frandsen - kim-frandsen@fabel.dk - ICQ# 9569527
"Jim, you don't go around asking the Almighty for his I.D.!" - McCoy

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 18:08

Hej Kim Frandsen <kim-frandsen@fabel.dk>

>Skuffende i forhold til hvad jeg havde forventet.
>Den var god, men folk havde fortalt mig den var bedre end Bugs Life, og
>det er jeg ikke overbevist om.-

IMO er Antz flere klasser bedre end Bug's Life.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : B.Ikkala

Dato : 24-07-01 14:56

Tue, 24 Jul 2001 13:56:39 +0200, Kim Frandsen <kim-frandsen@fabel.dk>

>Nu har jeg set et par skuffende tegnefilm fra Dreamworks (Prince of
>Egypt, Antz) så jeg var positivt overrasket.....

Hmmm - skuffende ?
Begge er på min Top 10 over tegnefilm ... Antz er endda på min Top 5.

Hvilke tegnefilm/animationer synes du selv er bedre ?

Og hvorfor synes du, de var skuffende ? Stilen, handlingen ?

Fra : Kim Frandsen

Dato : 24-07-01 17:57

On Tue, 24 Jul 2001 15:55:58 +0200, B.Ikkala <bkkl@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilke tegnefilm/animationer synes du selv er bedre ?
>
>Og hvorfor synes du, de var skuffende ? Stilen, handlingen ?

Prince of Egypt stinker efter min mening for vildt, mest set i lyset af
at man næppe kan lave en mere historisk ukorrekt tegnefilm, og så var
den hverken sjov eller spændende, så kan det da være ligemeget hvor godt
den så er lavet rent grafisk og lydmæssigt.

Nu jeg tænker over det var Antz måske ikke så dårlig endda, ehm,

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 15:28

Hej Kim Frandsen <kim-frandsen@fabel.dk>

>Nu har jeg set et par skuffende tegnefilm fra Dreamworks (Prince of
>Egypt, Antz) så jeg var positivt overrasket.....

En lidt overset tegnefilm er The Iron Giant (Drengen og jernkæmpen).
Den er rigtig god, og så bryder figurerne ikke ud i spontan sang og
den er dejlig fri for humoristiske side-kicks.

Must see!

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-07-01 18:05

> En lidt overset tegnefilm er The Iron Giant (Drengen og jernkæmpen).
> Den er rigtig god, og så bryder figurerne ikke ud i spontan sang og
> den er dejlig fri for humoristiske side-kicks.

Hmm, jeg opfattede nu the Iron Giant som en ganske humoristisk side-kick. So
what, whis den rent faktisk lagde navn til filmen

Tenz.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 18:10

Hej "Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk>

>Hmm, jeg opfattede nu the Iron Giant som en ganske humoristisk side-kick. So
>what, whis den rent faktisk lagde navn til filmen

Ah, den har en ret essentiel funktion for filmen. Det er ikke en eller
anden figur, der blot er med for at små børn kan grine af dem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/