"De andres liv"
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-08 08:27

Så den tyske film "De andres liv" (lånt på dvd fra biblioteket) i går - vi
synes den var fremragende!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-10-08 08:33

Hans Paulin (6310) wrote:
> Så den tyske film "De andres liv" (lånt på dvd fra biblioteket) i går
> - vi synes den var fremragende!

Jeps. Men prøv at få tv-stationerne til at fatte, at der laves gode film og
tv-serier uden for USA/GB (nå ja, og Sverige ...)

Per V

--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-08 10:16

Per Vadmand skrev:

> Jeps. Men prøv at få tv-stationerne til at fatte, at der laves gode
> film og tv-serier uden for USA/GB (nå ja, og Sverige ...)

Ja, dét er nok et politisk spørgsmål (ikke at jeg har noget imod Arnold af
og til) LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 04-10-08 11:27

Hej Per

> Jeps. Men prøv at få tv-stationerne til at fatte, at der laves gode
> film og tv-serier uden for USA/GB (nå ja, og Sverige ...)

Laves der egentlig ting som Der Alte og Aleksanderplatz mere ?

--
Mvh Max

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-10-08 11:44

Max wrote:
> Hej Per

> Laves der egentlig ting som Der Alte og Aleksanderplatz mere ?

Uden tvivl. Jeg kunne en overgang se Sat1, og de sendte gedigne serier som
Wolfs Revier - ikke epokegørende, men fuldt på højde med engelsksprogede
rugbrødsserier som Barnaby og Frost.

Alexanderplatz er jo en anden type serie, mere i stil med de tre
"Heimat"-omgange - som dog har været vist på DR2.

Jeg mindes også med fryd "Pølsetyskeren Motzki", der endegyldigt dementerede
myten om, at tyskere mangler humor og selvironi.

Per V

Fra : Max

Dato : 04-10-08 12:09

Hej Per

> Jeg mindes også med fryd "Pølsetyskeren Motzki", der endegyldigt
> dementerede myten om, at tyskere mangler humor og selvironi.

Jeg så en overgang en masse lokalteaterstykker fra nordfriesland,
de viste bestemt også en form for humor der absolut kan hamle
op med alt andet.

Apropos humor, ja så husker jeg en anden tysksproget serie om
den gode soldat Svejk med Fritz Muliar i hovedrollen, om den var
tysk eller østrisk husker jeg ikke, men både sjov og meget velspillet
var den.

--
Mvh Max

Fra : -=JF=-

Dato : 04-10-08 12:49

Max skrev:

> [...]
> den gode soldat Svejk med Fritz Muliar i hovedrollen, om den var
> tysk eller østrisk husker jeg ikke, men både sjov og meget velspillet

Øj! Nu er vi tilbage ved mor og fars kakkelbord med thermokaffe og
citronmåne

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-10-08 12:59

Per Vadmand wrote:

> Jeg mindes også med fryd "Pølsetyskeren Motzki", der endegyldigt dementerede
> myten om, at tyskere mangler humor og selvironi.

Hvem sagde Musikantenstadl?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-10-08 14:22

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg mindes også med fryd "Pølsetyskeren Motzki", der endegyldigt
> dementerede myten om, at tyskere mangler humor og selvironi.

Man kan stadig også se de gamle travere Der Alte, Ein Fall Für Zwei og
Tatort på ARD og ZDF.

Selv Schimanski man ellers huskede gik på pension i Tatort efter en ret
vild sag i 1991 er vendt tilbage, han er bare ikke længere hos politiet i
Düsburg, han oplarer sager som privat detektiv i TV film
http://www.imdb.com/character/ch0027664/

Hvis det har interesse, så kan Berlin Alexanderplatz købes som Criterion
release. http://www.criterion.com/asp/release.asp?id=411

--
Henrik Laursen

Fra : -=JF=-

Dato : 04-10-08 10:25

Hans Paulin (6310) skrev:
> Så den tyske film "De andres liv" (lånt på dvd fra biblioteket) i går - vi
> synes den var fremragende!

Er det den med Stasi-agenten?

Mvh John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-08 10:31

-=JF=- skrev:

> Er det den med Stasi-agenten?

Ja.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 04-10-08 12:23

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ja.
Overraskende god film!
Jeg så den for et lille års tid siden, og det var min kone der satte den
på. Jeg satte mig med himmelvendte øjne, og en 'lad os da bare få det
overstået'-attitude - men jeg måtte gi' mig, måtte jeg. Den er sgu
tankevækkende.

Mvh John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-08 12:49

-=JF=- skrev:

> Den er sgu
> tankevækkende.

Ja!

Både min kone og jeg sad med en stor klump i halsen da den tonede ud!

Kombinationen af fremragende musik, kameraføring og skuespil ser man heller
ikke lige hver dag!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-10-08 13:02

-=JF=- wrote:

> [...]
> på. Jeg satte mig med himmelvendte øjne, og en 'lad os da bare få det
> overstået'-attitude - men jeg måtte gi' mig, måtte jeg. Den er sgu

Jeg må jo så blankt erkende, at havde jeg ikke fået det at vide (flere
gange endda), havde jeg nok aldrig troet den var realistisk.

Så er der alligevel et stykke vej endnu fra de automatiske fartfælder

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-10-08 11:52

On Sat, 04 Oct 2008 09:32:44 +0200, Per Vadmand wrote:

> Jeps. Men prøv at få tv-stationerne til at fatte, at der laves gode film
> og tv-serier uden for USA/GB (nå ja, og Sverige ...)

Prøv det samme med biografgængerne.