To Verdener-DVD.
Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 19:38

En film som er den bedste skildring af Jehovas Vidner jeg har set. Smuk og
dramatisk, loyal over for skildringen af trossamfundet. Afslørende.
Værd at eje og se igen.

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 05-10-08 05:41

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> En film som er den bedste skildring af Jehovas Vidner jeg har set. Smuk og
> dramatisk, loyal over for skildringen af trossamfundet. Afslørende.
> Værd at eje og se igen.

ja den er faktisk meget god jeg blander den sammen med en anden med nogen
kræft syge der ? hvad er det nu den heder den også kommet i år ?

Fra : isteen

Dato : 05-10-08 17:39

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> En film som er den bedste skildring af Jehovas Vidner jeg har set. Smuk og
> dramatisk, loyal over for skildringen af trossamfundet. Afslørende.
> Værd at eje og se igen.

Er det formålet med filmen, at skildre JV?
Så tror jeg, jeg melder pas til den
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-08 18:50

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen

> Er det formålet med filmen, at skildre JV?
> Så tror jeg, jeg melder pas til den

Formålet er nok snarere at vise et opgør imod den. Men når man skildrer
sådan noget skal det jo være en realistisk afsløring. Sortsværter man, så
mister skildringen sin kraft. Man må vise miljøet objektivt, som i
"Vidnet"(Amish) med Harrison Ford. I selve skildringen ser man de konflikter
som kan opstå når man knuses som enkeltperson imod organisationens bolværk.

Filmen handler om skismaet der opstår imellem loyaliteten imod selvet,
omverdenen og sekten. Det er et spændingsfelt som giver den sin dramatik.