Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Boganmeldelse
Fra : Søren Friberg

Dato : 03-10-08 19:34

Nu ved jeg godt, at de komplicerede synes dette indlæg er ret banalt,
men det er altså en risiko, som jeg vælger at løbe.

I nogen tid har jeg bl.a. anvendt: Martin Evening: The Adobe Photoshop
Lightroom 2 Book. Adobe Press. Bogen er på 600 sider og indeholder alt,
hvad jeg er i stand til at spørge om til det program i øjeblikket.
Temaet er selvfølgelig programmet med en imageprocessor- og
imagedatabasekerne omgivet af library, develop, web, print og
slideshowmodulerne. Det er jo sådan programmet er opbygget. Bogen er nem
at gå til; både til læsning og opslag. Pris? Husker jeg ikke.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 03-10-08 20:12

Søren Friberg skrev:
> [...]
> slideshowmodulerne. Det er jo sådan programmet er opbygget. Bogen er nem
> at gå til; både til læsning og opslag. Pris? Husker jeg ikke.

Der ligger så også det i det, at jeg er stærkt interesseret i at høre om
andre gode emner.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-10-08 10:01

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sådan programmet er opbygget. Bogen er nem at gå til; både til læsning og

Pris hos Saxo som paperback: kr. 369,95 inkl. moms.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-10-08 15:12

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i meddelelsen

> Pris hos Saxo som paperback: kr. 369,95 inkl. moms.

jeg gav 14.49£ (+forsendelse sammen med en masse andre bøger) hos amazon
i UK

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-10-08 15:14

Søren Friberg wrote:
> [...]
> slideshowmodulerne. Det er jo sådan programmet er opbygget. Bogen er nem
> at gå til; både til læsning og opslag. Pris? Husker jeg ikke.

Jeg har den og er glad for den, netop som opslagsbog. Jeg startede med
at købe et videokursus fra Luminous Landscapes. Det kan jeg anbefale som
et supplement til bogen. Det er noget andet at se det gjort for åben
skærm

Bo //

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-10-08 21:07

Bo Bjerre skrev:
> Jeg startede med
> at købe et videokursus fra Luminous Landscapes. Det kan jeg anbefale som
> et supplement til bogen. Det er noget andet at se det gjort for åben
> skærm

Helt enig, det gjorde jeg også

Fra : Michaelbs

Dato : 04-10-08 22:22

> Helt enig, det gjorde jeg også

Jeg købte videokurset til LR 1 i sin tid. Er kurset til LR 2 pengene værd,
når man nu er fortrolig med 1'eren?

mvh Michaelbs

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-10-08 23:01

Michaelbs skrev:

> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg købte videokurset til LR 1 i sin tid. Er kurset til LR 2 pengene
> værd, når man nu er fortrolig med 1'eren?
>
> mvh Michaelbs

Det ved jeg ikke. Jeg må nok korrigere lidt og sige, at det også er
kurset til LR 1.1, jeg besidder. Det kommer jo nok også lidt an på, hvad
dine penge er værd for dig

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-10-08 07:54

Michaelbs wrote:

> Jeg købte videokurset til LR 1 i sin tid. Er kurset til LR 2 pengene
> værd, når man nu er fortrolig med 1'eren?

Jeg har også købt kurset til 2.0, og når man har det fra 1 koster det
ikke mere end en god teaterbillet at opdatere.

Jeg synes der er nogle ting, de kommer bedre ind i. Specielt sort/hvid
konvertering og split-toning. Også de nye forløbs korrektioner og det at
man nu kan tage en "brush", som kan indeholde "alt" fra farvemætning,
hue etc og så ændre f.x øjnene i et portræt, eller himlen i et landskab.

Jo, jeg synes det var pengene værd. Andre kan have andre opfattelser.
Og så synes jeg det er et par hyggelige typer, og jeg har nok lidt af
samme humor.

Jeg har købt en MSI Wind meget lille bærbar PC, og den kunne ikke
afspille HD video, som det nye kursus er lavet i. Jeg sendte en mail en
lørdag eftermiddag, og søndag morgen var der et link til kurset i lavere
opløsning. Uden beregning.

Bo //

Fra : Kenneth

Dato : 05-10-08 19:21

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe et videokursus fra Luminous Landscapes. Det kan jeg anbefale som et
> supplement til bogen. Det er noget andet at se det gjort for åben skærm

Fin bog, jeg bruger den også og er er meget glad for den.
Gav ca. 200 - 250 kr totalt købt hjem fra Amazon.ud.
En anden bog jeg også er MEGET glad for er " the Adobe photoshop Lightroom2
book for digital photographers" af Scott Kelby.
Den er super grundig og forklarer et hav af emner skridt for skridt (også en
del steps i photoshop).
Forfatteren er en hyggelig fætter med nogenlunde god humor, så bogen liver
ret letlæst synes jeg.
Kelby er generelt en ret god underviser - så kan absolut anbefales.

// Kenneth

Fra : Søren Friberg

Dato : 05-10-08 19:40

Kenneth skrev:
> [...]
> ret letlæst synes jeg.
> Kelby er generelt en ret god underviser - så kan absolut anbefales.

Enig tror jeg, kender en der hedder "Adobe photoshop CS3 book for
digital photographers"; så han har flere på hylden.

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-08 06:20

Kenneth skrev:

> En anden bog jeg også er MEGET glad for er " the Adobe photoshop Lightroom2
> book for digital photographers" af Scott Kelby.

Der er en video-podcast med forfatteren her - skulle det have interesse:

http://www.lightroomkillertips.com/2008/video-interview-with-scott-kelby/

--
Robert Piil