/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Må man køre side om side på Ring4 i Baller~
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 16:43

Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i Ballerup,
lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
http://kortlink.dk/google/5u6e

Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde side
om side. Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over midterstregen
og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi kører ½ km/t og jeg
ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af mig. Han svarer vredt
at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder mig bag ham.

Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre finten
med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig så ikke
fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke overhaling
forbudt.
Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan korte
køen af, så man ikke hænger ude i krydset.


--
Thomas H. - www.thhe.dk




 
 
Martin Bak (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 03-10-08 17:54


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e63d68$0$93685$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i
> Ballerup, lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
> http://kortlink.dk/google/5u6e
>
> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde
> side om side. Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over
> midterstregen og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi kører
> ½ km/t og jeg ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af mig.
> Han svarer vredt at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder mig bag
> ham.
>
> Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre
> finten med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig
> så ikke fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke
> overhaling forbudt.
> Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
> sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan korte
> køen af, så man ikke hænger ude i krydset.
>
Jeg kender ikke omtalte sted, men som jeg opfatter det overtræder du ingen
regler i færdselsloven, men du kan sagtens opføre dig uhensigtsmæssigt
alligevel.

Når der er tæt trafik og kø, så er der gerne en flaskehals et sted forude
der forårsager det. Derfor er det uhensigtsmæssigt at prøve at albue sig
frem så man hurtigere når frem til denne flaskehals.
Hvis du til gengæld ved med sikkerhed, at du befinder dig i selve
flaskehalsen, og kan være med til at løsne proppen ved at komme ud, så er
det vel det rigtige at gøre.
Men for at kunne forsvare din kørsel skal du vide med sikkerhed, at du kan
komme væk derfra. Ellers er du bare med til at forværre problemerne.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:38


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:gc5imi$2ffk$1@newsbin.cybercity.dk...


> Jeg kender ikke omtalte sted, men som jeg opfatter det overtræder du ingen
> regler i færdselsloven, men du kan sagtens opføre dig uhensigtsmæssigt
> alligevel.
>
> Når der er tæt trafik og kø, så er der gerne en flaskehals et sted forude
> der forårsager det. Derfor er det uhensigtsmæssigt at prøve at albue sig
> frem så man hurtigere når frem til denne flaskehals.
> Hvis du til gengæld ved med sikkerhed, at du befinder dig i selve
> flaskehalsen, og kan være med til at løsne proppen ved at komme ud, så er
> det vel det rigtige at gøre.
> Men for at kunne forsvare din kørsel skal du vide med sikkerhed, at du kan
> komme væk derfra. Ellers er du bare med til at forværre problemerne.


500m længere fremme bliver den til to ligeudspor og en drejebane hver vej og
på den anden side af krydset en motorvej, så flaskehals kan man ikke tale om




Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 07:36

On Sat, 4 Oct 2008 00:38:23 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>> Men for at kunne forsvare din kørsel skal du vide med sikkerhed, at du kan
>> komme væk derfra. Ellers er du bare med til at forværre problemerne.
>
>500m længere fremme bliver den til to ligeudspor og en drejebane hver vej og
>på den anden side af krydset en motorvej, så flaskehals kan man ikke tale om
>

Men selv om det ikke bliver smallere, er krydset alligevel
flaskehalsen. Og det eneste man sådan set kan gøre der, er at få
fingeren ud og komme afsted når der er grønt.
Det er imponerende så mange der skal sidde og rode med gearstang,
eller have ~50m afstand til forankørende før de kommer afsted.

Lieg præcist i omtalte kryds skal man dog vente med at køre ligeud til
dem der har haft venstresvingspil fra motorvejen er holdt op med at
køre :-/

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 08:15


"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48e70d11.1321960@dtext.news.tele.dk...

> Lieg præcist i omtalte kryds skal man dog vente med at køre ligeud til
> dem der har haft venstresvingspil fra motorvejen er holdt op med at
> køre :-/

Ja der er mange der er sen på den



Henning (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-10-08 17:55

On Fri, 3 Oct 2008 17:42:30 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i Ballerup,
>lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
>http://kortlink.dk/google/5u6e

Vejen omtales ofte som Danmarks smalleste 4 spors vej Det ser
forøvrigt ud til, de skal til at i gang med en udvidelse?
Det svarer ikke på dit spørgsmål. men jeg kører der ofte, og har endnu
ikke oplevet den reaktion du fik?

Jens Olsen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens Olsen


Dato : 03-10-08 19:46

On Fri, 03 Oct 2008 18:55:21 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>On Fri, 3 Oct 2008 17:42:30 +0200, "Thomas H."
><thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
>
>>Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i Ballerup,
>>lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
>>http://kortlink.dk/google/5u6e
>
>Vejen omtales ofte som Danmarks smalleste 4 spors vej Det ser
>forøvrigt ud til, de skal til at i gang med en udvidelse?
>Det svarer ikke på dit spørgsmål. men jeg kører der ofte, og har endnu
>ikke oplevet den reaktion du fik?


Ja det er utroligt som folk kan fylde på den vej. Der er masser af
plads til, at man kan køre to ved siden af hinanden, men der er altid
nogle der lægger sig lige midt i banen og fylder det hele.

Jens

Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:40


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:sgjce45u3091f42m0i0f59rkm83f4mt1hm@4ax.com...

> Vejen omtales ofte som Danmarks smalleste 4 spors vej Det ser
> forøvrigt ud til, de skal til at i gang med en udvidelse?

Jeg troede det i starten, men tror ikke på det mere, det ser nærmere ud til
at der skal være blomsterbede
Og så er det også kun i bagsværd enden, det ville være mere logisk at lave
de to spor mellem Klausdalsbrovej og Frederikssundsvej



ShutEye (04-10-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 04-10-08 01:06

>> Vejen omtales ofte som Danmarks smalleste 4 spors vej Det ser
>> forøvrigt ud til, de skal til at i gang med en udvidelse?
>
> Jeg troede det i starten, men tror ikke på det mere, det ser nærmere ud
> til at der skal være blomsterbede
> Og så er det også kun i bagsværd enden, det ville være mere logisk at lave
> de to spor mellem Klausdalsbrovej og Frederikssundsvej

Kører der tit - bor i Ballerup.
Mangler der nærmest ikke bare striberne for at skabe de ekstra spor?



Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 07:25


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:48e6b34d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Kører der tit - bor i Ballerup.
> Mangler der nærmest ikke bare striberne for at skabe de ekstra spor?

Nej der mangler nok 1m i hver side mellem alle lyskrydsene som jo har 4
spor, men det må være en politisk beslutning at den vej skal være farlig



Klaus D. Mikkelsen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-10-08 07:29

"Thomas H." skriver:
>
> Nej der mangler nok 1m i hver side mellem alle lyskrydsene som jo har 4
> spor, men det må være en politisk beslutning at den vej skal være farlig

Hvordan det ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-10-08 07:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E70D2B.746AC5D6@du.kan.finde.den...
> "Thomas H." skriver:
>>
>> Nej der mangler nok 1m i hver side mellem alle lyskrydsene som jo har 4
>> spor, men det må være en politisk beslutning at den vej skal være farlig
>
> Hvordan det ?

Fordi de kommunale embedsmænd der administrerer/bestemmer "hvide striber
eller ej", er at sammenligne med en politisk beslutning, vil jeg tro, at der
menes...



Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 08:20


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E70D2B.746AC5D6@du.kan.finde.den...

>> Nej der mangler nok 1m i hver side mellem alle lyskrydsene som jo har 4
>> spor, men det må være en politisk beslutning at den vej skal være farlig
>
> Hvordan det ?

Det er da tåbeligt at have en vej med 4 lyskryds med 4 baner og i mellem
alle krydsene skal man flette sammen til 1½ spor, nogen mener godt de kan
være der, andre mener ikke, nogen mener de skal spærre for andre, nogle
bliver overrasket over at der pludselig ikke er plads og bremser mens nogle
kommer over i modsatte bane. Kører der en langsom lastbil, kan man ikke
overhale hvis der samtidig er to rækker i modsatte og alle skal prøve at
komme forbi hvor der er 4 baner.
Lige meget hvad og hvilkes skyld og dårlig trafikkultur, så er det dumt
udført!



Klaus D. Mikkelsen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-10-08 19:49

"Thomas H." skriver:
>
> Det er da tåbeligt at have en vej med 4 lyskryds med 4 baner og i mellem
> alle krydsene skal man flette sammen til 1½ spor, nogen mener godt de kan
> være der, andre mener ikke, nogen mener de skal spærre for andre, nogle
> bliver overrasket over at der pludselig ikke er plads og bremser mens nogle
> kommer over i modsatte bane. Kører der en langsom lastbil, kan man ikke
> overhale hvis der samtidig er to rækker i modsatte og alle skal prøve at
> komme forbi hvor der er 4 baner.
> Lige meget hvad og hvilkes skyld og dårlig trafikkultur, så er det dumt
> udført!

Så slemt er det altså heller ikke.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 07:56

On Sat, 4 Oct 2008 08:24:55 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
>news:48e6b34d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Kører der tit - bor i Ballerup.
>> Mangler der nærmest ikke bare striberne for at skabe de ekstra spor?
>
>Nej der mangler nok 1m i hver side mellem alle lyskrydsene som jo har 4
>spor, men det må være en politisk beslutning at den vej skal være farlig
>
Er det nu blevet farligt at holde i en lang kø?
Tiden i kø ville max blive 30 sekunder kortere hvis der blev udvidet
til to spor i hver retning, for det ville ikke få flere biler gennem
Tomskrydset.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 08:21


"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48ea12dc.2805303@dtext.news.tele.dk...

> Er det nu blevet farligt at holde i en lang kø?

Jeg snakker ikke om køen, men om vejen mellem Ballerup og Bagsværd generelt.

> Tiden i kø ville max blive 30 sekunder kortere hvis der blev udvidet
> til to spor i hver retning, for det ville ikke få flere biler gennem
> Tomskrydset.

Nej men det ville da give lidt mindre farlige situationer



Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 13:12

On Sat, 4 Oct 2008 09:20:52 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>news:48ea12dc.2805303@dtext.news.tele.dk...
>
>> Er det nu blevet farligt at holde i en lang kø?
>
>Jeg snakker ikke om køen, men om vejen mellem Ballerup og Bagsværd generelt.

Men består det farlige så ikke i at der foretages overhalinger mens
der kommer modkørende?
Så kunne vejen også gøres mere sikker ved at den blev smallere

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 07:40

On Sat, 4 Oct 2008 02:05:38 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>>> Vejen omtales ofte som Danmarks smalleste 4 spors vej Det ser
>>> forøvrigt ud til, de skal til at i gang med en udvidelse?
>>
>> Jeg troede det i starten, men tror ikke på det mere, det ser nærmere ud
>> til at der skal være blomsterbede
>> Og så er det også kun i bagsværd enden, det ville være mere logisk at lave
>> de to spor mellem Klausdalsbrovej og Frederikssundsvej
>
>Kører der tit - bor i Ballerup.
>Mangler der nærmest ikke bare striberne for at skabe de ekstra spor?
>
Der er for smalt.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

ShutEye (04-10-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 04-10-08 11:10

>>Kører der tit - bor i Ballerup.
>>Mangler der nærmest ikke bare striberne for at skabe de ekstra spor?
>>
> Der er for smalt.

Pjat - du er bare for nervøs :P



Klaus D. Mikkelsen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-10-08 18:25

"Thomas H." skriver:
>
> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde side
> om side.

Ja, vejbanen er 9,2 meter bred, hvilket giver dig 4,6 meter på hver
side.

Min personbil er kun 176 cm bred og fylder dermed ikke hele den 2,3
meter brede "vognbane", hvis der skulle være 2 vognbaner., så der er jo
hele 25 cm plads på hver side af min bil.

> Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over midterstregen
> og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi kører ½ km/t og jeg
> ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af mig. Han svarer vredt
> at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder mig bag ham.
>
> Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre finten
> med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig så ikke
> fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke overhaling
> forbudt.

Nej, men der står noget om at man ikke må være til gene. Føler andre sig
utrygge ved at du kun er ~½ meter fra deres sidespejl, er det nok en god
ide at holde sig bagved......

> Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
> sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan korte
> køen af, så man ikke hænger ude i krydset.

Hvordan er det lige at man kommer til at hænge ude i krydset ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-10-08 19:11

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde side
>> om side.
> Ja, vejbanen er 9,2 meter bred, hvilket giver dig 4,6 meter på hver
> side.
> Min personbil er kun 176 cm bred og fylder dermed ikke hele den 2,3
> meter brede "vognbane", hvis der skulle være 2 vognbaner., så der er jo
> hele 25 cm plads på hver side af min bil.
>
Hvis ham du overhaler kører HELT ude ved stregen i højre side, og du
kører HELT ude ved stregen i venstre kan der kun lige blive 1 m mellem
jer under overhalingen.

Så skal du tage højde for at et par biler der kommer den anden vej er i
gang med samme manøvre, så du ikke kan køre på selve stregen, begynder
du vist at komme i konflikt med FL's krav om at "holde tilstrækkelig
afstand til siden mellem sit køretøj og det køretøj, der overhales."

Personligt mener jeg at en god tommelfingerregel til at afgøre om der er
et eller to spor er at hvis der ikke kan være to lastbiler ved siden af
hinanden er der kun et spor.

At der kan være plads til at overhale er jo ikke automatiske
ensbetydende med at der også er to spor.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:41


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E65571.87A1FF3F@du.kan.finde.den...
> "Thomas H." skriver:


> Hvordan er det lige at man kommer til at hænge ude i krydset ?

Tit er køen helt ned til Klausdalsbrovej, og tit hænger folk i krydset fordi
der lige efter skal flettes ind til 1½ bane som nogen mener er én bane.



Klaus D. Mikkelsen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-10-08 06:41

"Thomas H." skriver:
>
> Tit er køen helt ned til Klausdalsbrovej, og tit hænger folk i krydset fordi
> der lige efter skal flettes ind til 1½ bane som nogen mener er én bane.

Jammen, man kører da ikke ud i krydset før man ved at man kan komme over
inden der bliver rødt - eller ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 07:25


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E701F5.A8140693@du.kan.finde.den...

> Jammen, man kører da ikke ud i krydset før man ved at man kan komme over
> inden der bliver rødt - eller ?

Nej, men du ved jo også at det sker alligevel engang i mellem



Klaus D. Mikkelsen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-10-08 07:36

"Thomas H." skriver:
>
> Nej, men du ved jo også at det sker alligevel engang i mellem

Som alle andre steder - ja. Men jeg kan ikke se, hvordan det skal hjælpe
om man kører 2 hold ved siden af hinanden, for aå er det blot folk
længere bagude der "hænger"....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 08:23


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E70ED6.2C7A0012@du.kan.finde.den...

> Som alle andre steder - ja. Men jeg kan ikke se, hvordan det skal hjælpe
> om man kører 2 hold ved siden af hinanden, for aå er det blot folk
> længere bagude der "hænger"....

Muligt, jeg tror stadig at problemet opstår ved, at man skal flette sammen
lige efter krydset, og at nogen mener man skal og andre ikke gør, det giver
opbremsninger, så stopper trafikken og nogle der troede de kunne komme over
bliver overrasket



Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 07:59

On Sat, 4 Oct 2008 08:25:28 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>news:48E701F5.A8140693@du.kan.finde.den...
>
>> Jammen, man kører da ikke ud i krydset før man ved at man kan komme over
>> inden der bliver rødt - eller ?
>
>Nej, men du ved jo også at det sker alligevel engang i mellem
>
Eller en anden gør det for én.
Man er f.eks. i højre bane, og holder tilbage til man kan
komme(næsten) over, men det gør de ikke i venstre bane. Til gengæld
fylder de hullet op som er kommet foran en selv.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Finn Guldmann (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-10-08 07:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Tit er køen helt ned til Klausdalsbrovej, og tit hænger folk i krydset fordi
>> der lige efter skal flettes ind til 1½ bane som nogen mener er én bane.
> Jammen, man kører da ikke ud i krydset før man ved at man kan komme over
> inden der bliver rødt - eller ?
>
Jeg kan se du selv kender forskel på hvad "man" gør og hvad "man" bør.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Vestman (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 03-10-08 18:29

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde
> side om side. Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over
> midterstregen og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi kører
> ½ km/t og jeg ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af mig.
> Han svarer vredt at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder mig bag
> ham.

Klassisk reaktion. Åbn vinduet, og sig storsmilende "Tak for hjælpen,
medtrafikant!"

> Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre
> finten med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig
> så ikke fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke
> overhaling forbudt.
> Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
> sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan korte
> køen af, så man ikke hænger ude i krydset.

Det er fuldstændig indiskutabelt, at jo længere strækning med et spor i.f.t.
to spor, jo længere/større er køen og derved tidsspildet. Så man skal køre
helt frem til dér hvor man fletter sammen. At der så ikke er vognbanelinier,
mener jeg ikke er vedkommende i denne sammenhæng. Vil dog gerne se det på
skrift... anyone?

Der er klokkeklart plads til to biler ved siden af hinanden. Dog undtaget de
folk, som mener at deres Fiat Punto er 3½ meter bred, men de burde slet ikke
have kørekort til at starte med. Jeg har kørt dér ofte, og oplevet det
samme. Folk bliver frygteligt forargede, og ansér tilsyneladende vejene som
køen i Fakta. Det samme fænomen ses i øvrigt også på den del af Jagtvej ml.
Tagensvej og Nørrebrogade http://tinyurl.com/3j2ngq


--
/Lars
5.7 V8



Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:38


"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e65655$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det er fuldstændig indiskutabelt, at jo længere strækning med et spor
> i.f.t. to spor, jo længere/større er køen og derved tidsspildet. Så man
> skal køre helt frem til dér hvor man fletter sammen. At der så ikke er
> vognbanelinier, mener jeg ikke er vedkommende i denne sammenhæng. Vil dog
> gerne se det på skrift... anyone?

Men man fletter jo ikke sammen, tværtimod bliver den til to spor, og
derefter to motorvejspor hele vejen til syd Italien!



Per Tolbøll (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Tolbøll


Dato : 03-10-08 18:37


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e63d68$0$93685$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i
> Ballerup, lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
> http://kortlink.dk/google/5u6e
>
> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde
> side om side. Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over
> midterstregen og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi kører
> ½ km/t og jeg ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af mig.
> Han svarer vredt at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder mig bag
> ham.
>
> Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre
> finten med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig
> så ikke fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke
> overhaling forbudt.
> Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
> sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan korte
> køen af, så man ikke hænger ude i krydset.

Hvis alle bare kørte C1 var det ikke noget problem

Jeg har ikke oplevet det som et problem, rækken har altid holdt fint til
højre, men det er måske fordi jeg erfaringsmæssigt véd, at mange skal til
højre ad Frederikssundsvej ( hedder den det ?) og derfor retter ind til
højre. Det største problem på den strækning er at lave en smidig indfletning
efter hver lyskurv på strækningen

/Per



Henning (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-10-08 18:52


>Jeg har ikke oplevet det som et problem, rækken har altid holdt fint til
>højre, men det er måske fordi jeg erfaringsmæssigt véd, at mange skal til
>højre ad Frederikssundsvej ( hedder den det ?) og derfor retter ind til

Den anden halvdel skal til venstre ad Klausdalsbrovej, så hvis man er
kendt i området og ved hvad man skal, er der ingen problemer

Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:38


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:usmce417o4ma23ier0q3b3gi41dssopitb@4ax.com...
>
>>Jeg har ikke oplevet det som et problem, rækken har altid holdt fint til
>>højre, men det er måske fordi jeg erfaringsmæssigt véd, at mange skal til
>>højre ad Frederikssundsvej ( hedder den det ?) og derfor retter ind til
>
> Den anden halvdel skal til venstre ad Klausdalsbrovej, så hvis man er
> kendt i området og ved hvad man skal, er der ingen problemer


Det er helt nede ved Frederikssundsvej jeg skriver om



Thomas H. (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 03-10-08 23:38


"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse
news:48e6585e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Det største problem på den strækning er at lave en smidig indfletning
> efter hver lyskurv på strækningen

Ja det er komplet tåbelig, men ok, det er jo svært at udvide vejen, der skal
jo fjernes 4m græsplæne i hver side for at lave den bredere



Jens G (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-10-08 07:43

On Sat, 4 Oct 2008 00:38:24 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse
>news:48e6585e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det største problem på den strækning er at lave en smidig indfletning
>> efter hver lyskurv på strækningen
>
>Ja det er komplet tåbelig, men ok, det er jo svært at udvide vejen, der skal
>jo fjernes 4m græsplæne i hver side for at lave den bredere
>
Er der da lavet vejseng under græsset?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 08:24


"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48e9102c.2117004@dtext.news.tele.dk...

> Er der da lavet vejseng under græsset?

Vejseng siger du?



Elmand (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Elmand


Dato : 04-10-08 10:46


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e71a07$0$93684$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e9102c.2117004@dtext.news.tele.dk...
>
> > Er der da lavet vejseng under græsset?
>
> Vejseng siger du?
>
>
Det betyder om der er gjort klar til udvidelse, så man blot kunne fjerne lidt
græs og muld og så lægge asfalt.-
Jeg bor 500 meter fra omhandlede vejstykke og det lige siden den blev lavet
sidst i 50 erne.
Sidst i 60 erne var den betegnet på lokalkortene som kommende motorvej.Det blev
droppet
i 70 erne.
Der er mest trafik fra Laudrupkrydset til Tomskrydset, og det kunne måske bedre
Laudrupkrydset hvis der var 2 baner markeret på vej til Toms.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen



Thomas H. (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 04-10-08 11:31


"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse
news:48e73b51$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det betyder om der er gjort klar til udvidelse, så man blot kunne fjerne
> lidt
> græs og muld og så lægge asfalt.-

Nej det er der sikkert ikke, men der er jo ikke nogle huse eller andet der
skal fjernes, det er da bare at udvidde vejen den meter i hver side og så få
4 rigtige baner


> Jeg bor 500 meter fra omhandlede vejstykke og det lige siden den blev
> lavet
> sidst i 50 erne.
> Sidst i 60 erne var den betegnet på lokalkortene som kommende motorvej.Det
> blev
> droppet
> i 70 erne.

Ja det er jeg klar over, jeg tror en motorvej vil være lidt overkill, men en
4 sporet kunne den godt klare


> Der er mest trafik fra Laudrupkrydset til Tomskrydset, og det kunne måske
> bedre
> Laudrupkrydset hvis der var 2 baner markeret på vej til Toms.

Helt sikkert, evt. med meget længere højresvingsbane



Peter Dalgaard (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-10-08 00:07

On Fri, 03 Oct 2008 17:42:30 +0200, Thomas H. wrote:

> Her til eftermiddag sad jeg i kø på Ring4 mod "Chokoladekrydset" i
> Ballerup, lige inden der bliver 2 rigtige baner, faktisk lige her:
> http://kortlink.dk/google/5u6e
>
> Hvis folk i højre side ikke holder 1½m fra siden, kan man sagtens holde
> side om side. Jeg kører op på siden af en anden, uden at komme over
> midterstregen og uden at være speciel tæt, han dytter som en gal, vi
> kører ½ km/t og jeg ruller ned og spørger hvorfor han egentlig dytter af
> mig. Han svarer vredt at der ikke er to baner, så jeg kan bare holder
> mig bag ham.
>
> Jeg ser tit på denne strækning, at psykisk ustabile folk laver spærre
> finten med at lægge sig i midten, men hvis der er plads, er det egentlig
> så ikke fuldt tilladt at køre i to baner? Der står jo heller ikke
> overhaling forbudt.
> Hvis ikke, vil jeg da tage mine ord i mig igen, men det er da fjollet at
> sidde i kø i én strækning helt hen til Klausdalsbrovej, hvis man kan
> korte køen af, så man ikke hænger ude i krydset.

I bred almindelighed er det da aldrig ligefrem forbudt at køre ved siden
af hinanden i samme vognbane, hvis ellers at man kan være der?

Andre eksempler er: Det meste af Sallingvej, Kystvejen mellem
Charlottenlund og Klampenborg, Nørre Søgade. Kystvejen mangler egentlig
bare afstribningen. Sallingvej bliver i praksis tosporet når farten kommer
langt nok ned.

Søgaden, mjah... Egentlig er der plads til to ved siden af hinanden det
meste af vejen, men den snævrer ind til kun et spor et par steder
(fodgængerovergang plus parkerede biler) så der flettes typisk tidligt,
men der kunne være flere med bedre disciplin.



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste