iPhone drama
Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-10-08 21:28

The Onion kan godt være noget anstrengt, men den her er af de bedre:
<http://www.theonion.com/content/news/police_iphone_left_in_hot_car_for>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-08 22:47

Niels Jørgen Kruse wrote:
> The Onion kan godt være noget anstrengt, men den her er af de bedre:
> <http://www.theonion.com/content/news/police_iphone_left_in_hot_car_for>

Hvis der bare er en gran af objektiv sandhed i hele den smøre, så har
det ihvertfald vist _én_ ting, - at selv ved temperaturer over de 60
grader, som et normalt LiION batteri kan tåle, så har det alligevel
holdt til 'strabadserne'.

Det alvorlige i 'sagen' er jo, at et LiION batteri ret og slet kan
eksplodere ved konstante temperaturpåvirkning over 70 gradrs celsius, og
sprængkraften i et batteri af den størrelse vil svare til en af
militærets øvelsesgranater, og da batteriet indeholder lithium, vil det
automatisk medføre brand med efterfølgende risiko for eksplosion af
benzintank....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-08 23:12

> Hvis der bare er en gran af objektiv sandhed i hele den smøre, så har

Du kender ikke "The Onion" ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-08 23:27

Thomas von Hassel wrote:

> Du kender ikke "The Onion" ?

Åbenbart ikke denne "The Onion"... Men jeg kender lidt til et dagblad
derovre, der hedder 'The Onion Daily Review', men det er så åbenbart
ikke den samme...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-08 23:28

> Åbenbart ikke denne "The Onion"... Men jeg kender lidt til et dagblad
> derovre, der hedder 'The Onion Daily Review', men det er så åbenbart
> ikke den samme...

"The Onion" er 100% satire ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-08 04:53

> [...]
> militærets øvelsesgranater, og da batteriet indeholder lithium, vil det
> automatisk medføre brand med efterfølgende risiko for eksplosion af

Det virker dog noget anstrengt at temperaturen i en bil i solen skulle
kunne komme op på 140° - sæderne må da forlængst begynde at brænde ved
så høje temperaturer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-10-08 07:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det virker dog noget anstrengt at temperaturen i en bil i solen skulle
> kunne komme op på 140° - sæderne må da forlængst begynde at brænde ved
> så høje temperaturer ...

Det er selvfølgelig Fahrenheit grader.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-08 17:25

> Det er selvfølgelig Fahrenheit grader.

Og så er det vist frem med iPhonen for at finde ud af hvor meget 140°F
er ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 05-10-08 17:30

Per Rønne wrote:
> Og så er det vist frem med iPhonen for at finde ud af hvor meget 140°F
> er ...

Med din begejstring for angelsaksisk kultur må du da kunne omregne fra
deres forældede enheder i hovedet

Mvh. Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-08 18:59

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Med din begejstring for angelsaksisk kultur må du da kunne omregne fra
> deres forældede enheder i hovedet

Begejstring?

Som matematisk-fysisk student og som cand.scient. fra Københavns
Universitet er jeg en trofast tilhænger af SI-systemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snorre Berg

Dato : 05-10-08 20:10

Lars Kongshøj skrev:

> Med din begejstring for angelsaksisk kultur må du da kunne omregne fra
> deres forældede enheder i hovedet

Man får nøyes med at mannen kjenner til hvor meget øl det er i en pint.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-08 20:17

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> Man får nøyes med at mannen kjenner til hvor meget øl det er i en pint.

Godt en halv liter .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 05-10-08 20:20

Per Rønne skrev:

> Godt en halv liter .

Skæg.

I USA er det knap en halv liter. De stakkels englændere må føle sig
snydt når de er på besøg i kolonierne.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-08 20:35

> Skæg.
>
> I USA er det knap en halv liter. De stakkels englændere må føle sig
> snydt når de er på besøg i kolonierne.

Ha! Accepterer man i UK en halv liter betaler man for en pint, men får
kun 500 ml.

Min PCalc på iPhone omregner 1 US pint til 473,2 ml.1 UK pint til 568,3
ml.

Jeg var ikke engang klar over at der var forskel. Men briterne får altså
en trediedel mere end amerikanerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 05-10-08 20:43

Per Rønne wrote:
> [...]
> ml.
> Jeg var ikke engang klar over at der var forskel. Men briterne får altså

Matematik - men ikke regning.

Skal vi sige næsten præcist en femtedel?

/Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-08 04:47

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Matematik - men ikke regning.

Fejlindtastning.

> Skal vi sige næsten præcist en femtedel?

1,200972104818259
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snorre Berg

Dato : 05-10-08 23:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Skæg.
>
> I USA er det knap en halv liter. De stakkels englændere må føle sig
> snydt når de er på besøg i kolonierne.

Men til gjengjeld er de begynt å brygge meget godt øl derover.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-08 21:02

Snorre Berg wrote:

> Man får nøyes med at mannen kjenner til hvor meget øl det er i en pint.

Var du da på engelsk pub i Ålborg..-)?

mvh. Erik Richard

Fra : Snorre Berg

Dato : 05-10-08 23:47

Erik Richard Sørensen skrev:

> Var du da på engelsk pub i Ålborg..-)?
>
> mvh. Erik Richard

Hm, nei, det kan jeg ikke huske at jeg var, meg jeg var innom mang en
krog. ;)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-08 23:58

Snorre Berg wrote:

> Hm, nei, det kan jeg ikke huske at jeg var, meg jeg var innom mang en
> krog. ;)

Takk ska du da ha! - Den må ha vært høyere enn Dovrefjell.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-08 12:09

Per Rønne wrote:
> Det virker dog noget anstrengt at temperaturen i en bil i solen skulle
> kunne komme op på 140° - sæderne må da forlængst begynde at brænde ved
> så høje temperaturer ...

Go' mor'n Per - Du glemmer, at de der amerikanere tænker Farenheit og
ikke Cilsius.... - Sagt med et lidt omskrevet Asterix citat, - "De er nu
skøre de amerikanere".

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-08 18:03

> Go' mor'n Per - Du glemmer, at de der amerikanere tænker Farenheit og
> ikke Cilsius....

Det glemte jeg naturligvis ikke, men der er jo noget der hedder humor
.

> - Sagt med et lidt omskrevet Asterix citat, - "De er nu skøre de
> amerikanere".

Jep, de skal jo også mindst hver 8. år måle deres nye præsidents fods
længde .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk