CMS system
Fra : Nederbasse

Dato : 03-10-08 22:28

Hej

Er der nogle der kender til et CMS system i PHP som ikke skal installeres på
servere?
Gerne styret af en MySql db men der må ikke være noget der skal ændres i
serverens opsætning.

--
Lars
http://www.neder.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-10-08 22:49

Nederbasse forklarede den 03-10-2008:
> [...]
> servere?
> Gerne styret af en MySql db men der må ikke være noget der skal ændres i

Måske misforstår jeg spørgsmålet...
Hvordan afvikler man serverside programmering, uden at installere det
der skal afvikles på serveren?

Birger

Fra : Nederbasse

Dato : 04-10-08 20:27

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Måske misforstår jeg spørgsmålet...
> Hvordan afvikler man serverside programmering, uden at installere det der

Det skal afvikles på serberen men der må ikke være noget der skal ændres ved
serverens php konfiguration (min sysadmin er en forsigtig mand)
DVS. det skal være et system der kan 'flyttes' over på serveren uden der
skal ændres andet en rettigheder på mapper.
Vi vil gerne have et site der kan opdateres af nogle der ikke har forstan på
html eller php.

Lars

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-10-08 22:01

Nederbasse skrev:
> [...]
> DVS. det skal være et system der kan 'flyttes' over på serveren uden der
> skal ændres andet en rettigheder på mapper.

Disse krav opfyldes faktisk af langt de fleste php-baserede
CMS-systemer, det være sig Zikula (aka postNuke), Joomla, CMSimple o.s.v.

Det kan dog være afhængigt at serverens opsætning - nu lyder det som en
privat server og ikke et web-hotel, så du skal være sikker på, at sysadm
har installeret PHP/MySql optimalt..

Fra : Lakridserne

Dato : 05-10-08 09:53

On 3 Okt., 23:49, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> Nederbasse forklarede den 03-10-2008:

> Måske misforstår jeg spørgsmålet...
> Hvordan afvikler man serverside programmering, uden at installere det
> der skal afvikles på serveren?
>
> Birger

Hej Birger,

Jeg tror at Lars mener om der findes et cms-system, hvor man ikke skal
ind og ændre i php.ini eller andre steder i serveropsætningen (dem
findes der masser af).

Lakridserne

Fra : Nederbasse

Dato : 06-10-08 08:30

"Lakridserne" <lakridserne@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror at Lars mener om der findes et cms-system, hvor man ikke skal
ind og ændre i php.ini eller andre steder i serveropsætningen (dem

Lige præcis
Min server admin vil ikke installerer eller ændre noget af sikkerhedshensyn
Systemet skal være et man pakker ud, evt. opretter tabeller i Mysql og så
uploader mapper.
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-08 23:40

Nederbasse skrev:

> Er der nogle der kender til et CMS system i PHP som ikke skal installeres på
> servere?

Nej, det kan slet ikke lade sig gøre.

--
Bertel

Fra : Carsten

Dato : 04-10-08 09:17

"Nederbasse" <xxxx@xxxx.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der kender til et CMS system i PHP som ikke skal installeres
> på servere?

Jeg tolker denne sætning som "der skal ikke ske nogen installation af nogen
art" hos min webhotel-udbyder, men jeg selv skal (via ftp upload)
"installere" CMS'et som en bunke php-filer der blot skal ligge i mit område
på serveren. Hvis det er the case, så er svaret ja, dem findes der et utal
af. Kender dog ikke selv lige nogen gode nogen. Prøv at google på "php cms"

> Gerne styret af en MySql db men der må ikke være noget der skal ændres i
> serverens opsætning.

De fleste php webhoteller har en standard opsat mysql som typisk dækker de
flestes brug af databaser. Det brug et givent CMS måtte have af mysql er 99%
sikkert dækket.

Carsten

Fra : Christen Fihl

Dato : 04-10-08 12:50

Jeg har selv leget med GuppY
Denne behøver ikke engang en database, derfor meget let at test
"installere", altså blot en bunke filer ind på din web side.

Lavet af en franskmand jeg kender http://www.aldweb.com/
og "produktet er http://www.freeguppy.org/

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Nederbasse

Dato : 04-10-08 21:21

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
> [...]
> Denne behøver ikke engang en database, derfor meget let at test
> "installere", altså blot en bunke filer ind på din web side.

Jeps

Eh mit Franske rækker til jeg ved hest er cheval derefter står je af

Hvad skal jeg dl?

Lars

Fra : Christen Fihl

Dato : 04-10-08 22:14

Først klikke på det engelske flag, så er siden på magisk vis nu på
engelsk
Så ser du download i top linien (manden der fisker)
Og så er det "Pack Guppy"

Denne udpakkes i biblioteksstruktur, og så ligger index.php i roden af
dette
alt dette uploades, og du prøver om det virker

Nu kan du hente manualen ned (også på engelsk)
Der skal lige lægges et administrator password ind, men ellers er blot
at rette i siderne vha browseren

Christen

Fra : Nederbasse

Dato : 06-10-08 08:31

> Først klikke på det engelske flag, så er siden på magisk vis nu på engelsk

DOH!

> [...]
>
> Nu kan du hente manualen ned (også på engelsk)
> Der skal lige lægges et administrator password ind, men ellers er blot at

Takker

Fra : mr.t

Dato : 11-10-08 19:06

Nederbasse <xxxx@xxxx.com> wrote:
> [...]
> installeres på servere?
> Gerne styret af en MySql db men der må ikke være noget der skal

CushyCMS kan kanskje bruges,
http://www.cushycms.com/

From website:

Web Designers:
Allow clients to safely edit content
No software to install, no programming required
Takes just a few minutes to setup
Produces standards compliant, search engine friendly content
Define exactly which parts of the page can be changed
Content Editors:
Super. Easy. To. Use.
--
T.