Forskellen ?
Fra : jytte jensen

Dato : 01-10-08 12:38

Hvad er egentlig forskellen på Cayennepeber og Chili ? Jeg synes
begge ting er stærke og kan så ikke smage andet. Og så er det vel
ligemeget om man bruger det ene eller det andet ?

Jytte

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-10-08 14:17

"jytte jensen (slet KGKK5)" <mismerkur@KGKK5gmail.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er egentlig forskellen på Cayennepeber og Chili ? Jeg synes
> begge ting er stærke og kan så ikke smage andet. Og så er det vel
> ligemeget om man bruger det ene eller det andet ?

Det er da bestemt ikke ligemeget hvad man bruger. Chillie findes jo i
tusinder af sorter og cayenne er mig bekendt én af dem.
Der findes ihvertfald en sort der hedder cayenne men om det lige er den man
laver cayennepulver af ved jeg ikke.

Steen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-10-08 15:12

Steen Jakobsen wrote :

> Der findes ihvertfald en sort der hedder cayenne men om det lige er den man
> laver cayennepulver af ved jeg ikke.

Iflg. Wikipedia så er det den man laver cayennepebber af.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cayenne_pepper

--

Lars Jørgensen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-10-08 14:18

In article <12228614790.405067965346326@dtext.news.tele.dk>, jytte
jensen <mismerkur@KGKK5gmail.dk> wrote:

> Hvad er egentlig forskellen pΠCayennepeber og Chili ? Jeg synes
> begge ting er st¾rke og kan sŒ ikke smage andet. Og sŒ er det vel
> ligemeget om man bruger det ene eller det andet ?

Cayennepeber er en af mange slags Chili - sΠChili er ikke bare Chili.
http://www.freetime.dk/chili/chilisorter.htm#

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-08 16:09

"jytte jensen (slet KGKK5)" <mismerkur@KGKK5gmail.dk> skrev i en
meddelelse news:12228614790.405067965346326@dtext.news.tele.dk

> Hvad er egentlig forskellen på Cayennepeber og Chili ?

Svarer lidt til forskellen på Cox Orange og æbler.

> Jeg synes
> begge ting er stærke og kan så ikke smage andet. Og så er det vel
> ligemeget om man bruger det ene eller det andet ?

Prøv at prøvespise cayenne efterfulgt af habanero . God fornøjelse

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-10-08 23:29

Jens Bruun skrev:

> Prøv at prøvespise cayenne efterfulgt af habanero . God fornøjelse

Søgninger på enten "Habanero" eller "Naga Jolokia" (angiveligt verdens
stærkeste chili) på Youtube giver faktisk nogle ganske underholdende
videoer :)

BG