Hvilken film (denne gang tror jeg det er e~
Fra : Bjarne K.

Dato : 02-10-08 21:39

Jeg har lige søgt på google efter female journalist monster island, og det
gav ikke noget.

Det jeg forsøger at finde, er en fil jeg så for nogle år siden på Chilensk
fjernsyn. (mener det var 2003) Det var en engelsk eller amerikansk film (og
mærkeligt nok med originalt lydspor) om en kvindelig journalist, der besøger
et lille lokalt samfund, for at undersøge rygter om et monster, der
angiveligt lever på en nærliggende ø. Inden hun ser sig om, bliver hun, af
de lokale, slået bevistløs (muligvis bedøvet) og transporteret til monstrets
ø, som en slags offergave.

Hun får dog ovetalt monstret til ikke at spise hende, og faktisk får hun ham
til at tage med tilbage til England (eller USA).

Det foresvæver mig at øen og lokalsamfundet, kan være norsk.

Har forsøgt mig på både google og imdb, men med mine begrænsede søgeord,
desværre uden held.

Bjarne K.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 02-10-08 14:47

On 2 Okt., 22:38, "Bjarne K." <n...@nej.ni> wrote:
> [...]
>
> Det foresvæver mig at øen og lokalsamfundet, kan være norsk.
>
> Har forsøgt mig på både google og  imdb, men med mine begrænsede søgeord,

Du så den i fjernsynet i 2003, men hvornår var filmen fra, sådan ca.?
1970'erne, '80erne, '90erne...? Hvordan var produktionsværdierne; var
det totalt lavbudget eller godt lavet? Hvordan så monsteret ud?

- Tue

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-10-08 21:53

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message
> [...]

1970'erne, '80erne, '90erne...? Hvordan var produktionsværdierne; var
det totalt lavbudget eller godt lavet? Hvordan så monsteret ud?

Monstret var humanoid . Det eneste monster agtigt var hans hoved.

Jounalisten var en ung jetsetter. Mener at kunne huske hendes far var ejer
af avisen eller tv kanalen hun arbejdede for.

Hun var efter hvad jeg kan huske blondine.

Filmen så ret ny ud på daværende tidspunkt. Jeg mener absolut at huske at
det var en ok produktion, men efter 4 uger med spansktalende udsendelser,
kan taknemmeligheden over at se en film, jeg kunne forstå, godt have taget
overhånd.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-10-08 21:58

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message
> Jeg har lige søgt på google efter female journalist monster island, og
> det gav ikke noget.

OK, lidt mere søgen og jeg fandt den selv. Hvis der er nogen der skulle have
fået blod på tanden, kommer titlen spoiler langt nede..

"No such thing". Fandt den ved at søge på "the monster" som caracters.

Bjarne Kunckel

Fra : Tue Sørensen

Dato : 02-10-08 15:25

On 2 Okt., 22:57, "Bjarne K." <n...@nej.ni> wrote:
> [...]
> fået blod på tanden, kommer titlen spoiler langt nede..
>
> "No such thing". Fandt den ved at søge på "the monster" som caracters..

Aha - http://www.imdb.com/title/tt0248190/ - Ja, den ser ganske
interessant ud. Jeg har set flere film af indie-instruktøren Hal
Hartley, så den her tror jeg da også jeg skal have fat i... en
samproduktion med Island kan vist ikke andet end at være
interessant!

Måske var det på baggrund af denne film at canadiske Sarah Polley fik
hovedrollen i Dawn of the Dead remake'en fra 2004.

- Tue

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-10-08 22:40

> [...]

Måske var det på baggrund af denne film at canadiske Sarah Polley fik
hovedrollen i Dawn of the Dead remake'en fra 2004.

Jeg skal også gense filmen hurtigst muligt, hvis jeg kan finde den. Har gået
og tænkt på den mange gange de sidste mange år-
God fornøjelse forøvrigt. Meld endelig tilbage, hvad du synes om filmen,
når du har set den.

Hov, ja "dawn of the dead", var dælme også god. Ved ikke helt hvorfor, men
jeg har en svaghed for film hvor folk skal forsvare sig selv imod
udefrakommende sombies, aliens, indiande, gnavere, myre, you name it.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-10-08 01:41

> Hov, ja "dawn of the dead", var dælme også god. Ved ikke helt hvorfor, men
> jeg har en svaghed for film hvor folk skal forsvare sig selv imod
> udefrakommende sombies, aliens, indiande, gnavere, myre, you name it.

Zorry, der er nogen der har lim på min staveplade.

Bjarne K.

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-10-08 08:08

Bjarne K. skrev:
> Hov, ja "dawn of the dead", var dælme også god. Ved ikke helt hvorfor,
> men jeg har en svaghed for film hvor folk skal forsvare sig selv imod
> udefrakommende sombies, aliens, indiande, gnavere, myre, you name it.

Ahh du er ikke alene - tanken om man selv kunne gøre det bedre og ikke
lave de dumme fejl, som ofte sker for hovedpersonerne i disse film (og
får dem dræbt) er da besnærende på en underlig måde

Kender du forresten Altered (http://www.imdb.com/title/tt0457275/) - jeg
synes den er en fin lille (lowbudget) perle i genren