Hvilken film?
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-10-08 01:50

Jeg har forgæves søgt info om en film, og spørger derfor her:

Russisk Sci-Fi film fra 90'erne. Hedder muligvis "Kinshasa". Sandsynligvis
stavet anderledes.

Filmen handler om 2 tilfældige russere der havner på en fremmed planet, og
deres forsøg på at komme tilbage til Jorden. Tændstikker skulle være hård
valuta på planeten.

Filmen interesserer mig fordi planetens beboere har deres eget sprog, og
det skulle være ret udviklet, som klingonsk i StarTrek eller elversprog og
orkish i LOTR.

Nogen der har den fjerneste idé om hvilken film der er tale om, og hvor den
evt. kan skaffes?

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-10-08 22:34

On 2 Okt., 02:49, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
> orkish i LOTR.
>
> Nogen der har den fjerneste idé om hvilken film der er tale om, og hvor den

Den hedder Kin-Dza-Dza, og er fra 1986 (http://www.imdb.com/title/
tt0091341/). Jeg ved ikke om den er udgivet med engelske undertekster,
men den russiske version kan købes her:
http://www.idcdeal.com/productdetail.asp?productid=348

- Tue

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-10-08 12:40

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote in

> Den hedder Kin-Dza-Dza, og er fra 1986

Jeg tror sørme det er den!

> Jeg ved ikke om den er udgivet med engelske undertekster,
> men den russiske version kan købes her:

Det er ikke det store problem, selvom en tekstet udgave da foretrækkes.
Russisk til husbehov beherskes

Fra : Holst

Dato : 02-10-08 13:00

Kent Oldhøj wrote:

> Det er ikke det store problem, selvom en tekstet udgave da foretrækkes.
> Russisk til husbehov beherskes

Det tyder også på, at den fås med engelske undertekster:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kin-Dza-Dza