Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom - edit in photoshop ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-08 19:42

Når jeg i lightroom vil redigere et foto i photoshop, plejer jeg at
højreklikke på billedet og vælge edit in photoshop...

Men nu virker det pludselig ikke mere... I stedet for at åbne billedet i
photoshop, åbner photoshop sin egen open-dialogboks (altså lige som hvis jeg
kun åbnede photoshop og trykkede ctrl+o)...

Nogen der kender noget til dette ?

Hilsen Palle

Fra : Bo Hellum

Dato : 02-10-08 06:08

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> photoshop, åbner photoshop sin egen open-dialogboks (altså lige som hvis
> jeg kun åbnede photoshop og trykkede ctrl+o)...

Lyder mystisk Palle, virker fint her...

Bo

Fra : Michaelbs

Dato : 02-10-08 09:45

"Palle Johansen" <invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> photoshop, åbner photoshop sin egen open-dialogboks (altså lige som hvis
> jeg kun åbnede photoshop og trykkede ctrl+o)...

Jeg har haft samme problem når jeg skulle "open as smart object".
Har du installeret LR 2.1 release canididate? Den løste problemet for mig.

mvh Michaelbs

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 12:49

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:48e48a15$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har haft samme problem når jeg skulle "open as smart object".
> Har du installeret LR 2.1 release canididate? Den løste problemet for mig.
>
> mvh Michaelbs

Jeg har installeret 2.1 - men problemet er der stadig

Hilsen Palle

Fra : Elmo Blatch

Dato : 03-10-08 02:15

On Oct 1, 8:42 pm, "Palle Johansen" <invalid> wrote:
> N r jeg i lightroom vil redigere et foto i photoshop, plejer jeg at
> h jreklikke p billedet og v lge edit in photoshop...
>
> Men nu virker det pludselig ikke mere... I stedet for at bne billedet i
> photoshop, bner photoshop sin egen open-dialogboks (alts lige som hvis jeg
> kun bnede photoshop og trykkede ctrl+o)...
>
> Nogen der kender noget til dette ?
>
> Hilsen Palle

Øv, virker fint her med min try-out af LR2.
Prøve evt. at gå ind under Edit>Preferences>External editing,
og lav en ny preset (find Photoshop.exe på din harddisk).
Højre-klik derefter og vælg den nye preset.
Virker OK hos mig – nu har jeg 2 presets til PS

vh/EB

Fra : Kenneth

Dato : 04-10-08 16:19

> [...]
> photoshop, åbner photoshop sin egen open-dialogboks (altså lige som hvis
> jeg kun åbnede photoshop og trykkede ctrl+o)...

Jeg har samme problem efter update til 10.0.1 - sæt photoshop som den anden
editor i præferencer og benyt Ctrl. - Alt - E så virker det som normalt
lignende problemer er beskrevet hos Adobe

// Kenneth