Peugeot 307 radio canbus?
Fra : Mogens

Dato : 02-10-08 18:37

Hej

Har fået en 307 HDI airvan fra først i 2005. Kører fint 20km/l.

Men hvilken radio kan jeg stoppe i for at ratfjernbetjrningen virker?
Manualen siger at det kan være en RD3 eller RD4.
Man kan også få konverter stik til fjernbetjeningen, men der er noget med
Canbus.
Er der Canbus i radiostikket eller er der overhovedet bus til radion?

Mvh
Mogens

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-10-08 19:09

"Mogens" <det_ville_du_gerne_vide@men.nej> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Har fået en 307 HDI airvan fra først i 2005. Kører fint 20km/l.
>
> Men hvilken radio kan jeg stoppe i for at ratfjernbetjrningen virker?

Blaupunkt oa. laver en del radioer der er kompatible med diverse originale
ratbetjeninger ( i flg dem selv i hvert fald).

Fra : Mark

Dato : 03-10-08 12:49

> Har fået en 307 HDI airvan fra først i 2005. Kører fint 20km/l.

Tillykke

> [...]
> Canbus.
> Er der Canbus i radiostikket eller er der overhovedet bus til radion?

Der er lidt om adaptere til forskellige radioer. Under bilmærker, kan du se
hvilken radio der er standard. Jeg har selv købt en extern MP3/USB/SD/AUX
boks til at montere i handskerummet. Stikket monteres i CD-skifter indgangen
bag i radioen, og USB-pennen kan så simulere en CD-skifter med ratbetjening
og display i instrumentbordet.

http://www.ipodyourcar.dk/c2/c2_usb.asp

Eller kig under produkter øverst på siden.

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 14:18

> [...]
> CD-skifter med ratbetjening og display i instrumentbordet.
>
> http://www.ipodyourcar.dk/c2/c2_usb.asp
>
> Eller kig under produkter øverst på siden.

Ser godt ud. Men mit problem er at jeg ikke har en original radio hvor
ratbetjeningen er tilsluttet.

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 14:22

> Ser godt ud. Men mit problem er at jeg ikke har en original radio hvor
> ratbetjeningen er tilsluttet.
>
> Mogens

Nå men hvis jeg nu gjorde som du skrev, kan jeg se at de har en
konverterboxting der passer.

Mogens

Fra : obak

Dato : 03-10-08 17:32

Har selv kigget på det i forbindelse med radio køb til samme mærke, man kan
godt få en adaptor så ratbetjeningen kommer til at virke, men displayet på
bilen kommer ikke til at virke.
Mener at det var ca. 800 kr sådan en sag koster.

Hvis du køber en er jeg interesseret i at vide om det virker.

Fra : Per Tolbøll

Dato : 03-10-08 19:14

> [...]
> Canbus.
> Er der Canbus i radiostikket eller er der overhovedet bus til radion?

Kig ind på www.citronik.dk, der er flere tråde om emnet, 307 og Picasso er
ret ens på det punkt. Bl.a. Blaupunkt kan levere en radio der er
"plug-and-play" kompatibel, dvs. med både fingerende fjernbetjening og
display.
- Og jeg mener ikke CAN-bussen er ind over radioen.

/Per